فروش پژو سیتروئن در خاورمیانه پس از خروج از ایران ۲۶ درصد کاهش پیدا کرد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پژو سیتروئن

به دنبال قطع همکاری پژو سیتروئن با ایران، فروش این شرکت طی نیمه نخست سال میلادی جاری در خاورمیانه ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است. این درحالیست که فروش جهانی این خودروساز فرانسوی در بازار جهانی با رشد همراه بوده است.

پس از آن که آمریکا از برجام خارج شد، تعداد زیادی از شرکت‌های خودروسازی خارجی هم تصمیم به قطع همکاری با ایران گرفته‌اند. پژو-سیتروئن جزو اولین شرکت‌هایی بود که پس از تحریم‌های جدید آمریکا اعلام کرد که تا وقتی اروپا در برجام است، در ایران می‌ماند. طولی نکشید که موضع این خودروساز فرانسوی ۱۸۰ درجه تغییر کرد و گفت فعالیت خود را در ایران متوقف می‌کند.

به گزارش رویترز، شرکت PSA فرانسه به سهم زیاد این خودروساز فرانسوی از فروش محصولات خود در ایران تاکید کرد. پس از وضع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، فروش محصولات این شرکت در خاورمیانه تحت تاثیر زیادی قرار گرفته و حدود ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است. سال گذشته ایران بیش از ۱۲ درصد از کل فروش محصولات این گروه را در اختیار داشت.

همان‌طور که می‌دانیم، بخش عمده‌ای از تولید خودروهای داخلی وابسته به صنعت خودروسازی فرانسه بوده؛ از تولید محصولات پژو گرفته تا خودروهای پایین‌رده‌ی رنو. به دنبال خروج خودروسازهای خارجی، به نظر می‌رسد سودآوری هر دو طرف خودروسازهای خارجی به ویژه گروه خودروسازی پژو-سیتروئن و هم‌چنین خودروسازهای ایرانی به مشکلات زیادی برخورد کرده است.

منبع: رویترز

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه