کاهش سهمیه بنزین به شکل پیمانه ای از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی تایید شد

۲۵ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کاهش سهمیه بنزین

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به روش درست سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت، اعلام کرد علت کاهش سهمیه‌ بنزین برخی از رانندگان برداشتن زودهنگام کارت سوخت از دستگاه کارتخوان بوده است.

این شرکت پس از انتشار شایعاتی درباره کاهش سهمیه بنزین هنگام سوخت‌گیری، یک بیانیه رسمی منتشر کرد:

«سامانه هوشمند سوخت به منظور جلوگیری از تخلف ناشی از بیرون کشیدن کارت حین سوخت‌گیری، طوری طراحی شده تا پس از وارد کردن کارت هوشمند سوخت و مشخص شدن مقدار سهمیه، با آغاز سوخت‌گیری ابتدا ۳.۹۹ لیتر از سهمیه کسر کند؛ سپس ۳.۹۹ لیتر دیگر از سهمیه کم شده و این فرآیند به شکل پیمانه پیمانه تا پایان سوخت‌گیری ادامه می‌یابد.

اگر کارت سوخت حین سوخت‌گیری از کارت‌خوان بیرون کشیده شود، مقداری که باقیمانده ۳.۹۹ لیتر است از سهمیه کارت کسر می‌شود (مثلا اگر فردی یک لیتر سوخت‌گیری کرده باشد و کارت را بیرون بکشد، ۲.۹۹ لیتر دیگر هم از سهمیه آن کارت کم می‌شود). اما اگر همان کارت، دوباره وارد همان کارت‌خوان شود، سهمیه اضافی که از آن کم شده بود دوباره به آن برمی‌گردد. اگر کارت سوخت زود از کارتخوان برداشته شود، سوخت‌گیری قطع شده و همان مقدار لیتر از سهمیه کارت کم شده و فقط هزینه آن محاسبه می‌شود.

نکته مهم دیگر اینکه هموطنان باید ابتدا کارت سوخت را داخل کارتخوان قرار دهند، سپس رمز چهار رقمی را وارد کنند، نازل را بردارند و سوخت‌گیری را آغاز کنند، و ‌پس از پایان سوخت‌گیری، نازل را به‌ درستی سر جای خود قرار دهند و پس از مشاهده پیام «کارت را بردارید» کارت سوخت خود را از کارتخوان بردارند. هموطنان قبل از قرار دادن نازل در جای خود از برداشتن کارت سوخت از کارتخوان خودداری کنند.» بنابراین به گفته شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برخلاف شایعات مطرح شده، نیازی به محاسبه میزان سوخت مورد نیاز براساس ضرایب ۳.۹۹ لیتری وجود ندارد.

برخی از رسانه ها در روزهای گذشته با مانور خبری بر روی این مساله از لزوم همراه داشتن ماشین حساب در زمان سوخت گیری سخن گفته بودند. عجیب تر آنکه پیش از این، فشردن دکمه خروج بر روی دستگاه پمپ، پس از پایان سوخت گیری، به عنوان راهکار جلوگیری از کاهش سهمیه بنزین اعلام شده بود. همچنین اطلاع رسانی ناقص در این مورد نیز مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفته است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar افشین

    ولی انگار خالی بندیه این حرف، چون من سوخت گیری که انجام دادم، به آخرای سوخت گیری که نزدیک شد یدفعه دیدم شماره انداز روی پمپ داره میره ولی صدای فیش فیش بنزین نمیومد!!! نازل رو ول کردم، دوباره گرفتم دیدم فقط شماره انداز داره میره ولی داره هوا میزنه! یعنی اون ۳.۹۹ آخرشو هوا زد !!!

  2. Avatar حسنعلی

    من اگه میتونستم اینو بفهمم ریاضی مهندسی رو پاس میکردم!!!!!!

  3. Avatar Hadi

    نصف ش اینجوری میره نصفشم کف و هوا هست کل ۶۰ لیتر با منت فکنم ۱۰ لیتر تهش بمونه

  4. Avatar farham

    با تمام وجود میگم
    لعنت به مبدع این طرح کلاه برداری..لعنتتتتت
    مرسی دیجی کالا که آگاهمون میکنی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه