کاوشگر کنجکاوی ناسا روی مریخ سلفی گرفت

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مریخ-نورد «کنجکاوی» یا همان Curiosity یک عکس سلفی جدید از خود گرفته است. برای درست کردن این عکس، از تصاویری که دوربین Hand Lens Imager این مریخ-نورد در تاریخ پنجم آگوست گرفته بود استفاده شده است. طوری که مریخ-نورد کنجکاوری عکس‌های مختلفی گرفته است، سپس آن‌ها برای ساخت عکس پانورامای نهایی به هم چسبانده شده‌اند.

مریخ-نورد کنجکاوی (Curiosity) در آخرین تصاویر فرستاده شده‌ی خود، عکس پانورامایی از خود گرفته است.

مونوپادی که کاوشگر کنجکاوی برای گرفتن عکس‌های‌اش استفاده می‌کند، دست روبوتیک ۲ متری‌اش است. این عکس‌ها در کوهستانی روی مریخ گرفته شده‌اند که “باکسکین” (Buckskin) نام گرفته است.

مریخ نورد کنجکاوی برای جمع‌آوری نمونه‌ای از خاک مریخ به صخره‌های باک‌اسکین رفته بود. ناسا می‌گوید که برای گرفتن این عکس، تیم کنترل کننده‌ی مریخ-نورد دوربین را در پایین‌ترین زاویه‌ی ممکن قرار دادند.

این ماه، سومین سالی را رقم زده است که کاوشگر کنجکاوی روی مریخ فرود آمده. این کاوشگر حدود ۷ مایل را تا به امروز روی مریخ طی کرده است. عکس ها و اطلاعاتی که تا به امروز این مریخ-نورد به زمین فرستاده است، به دانشمندان کمک کرده تا احتمال امکان وجود حیات را روی مریخ تخمین بزنند.

کاوشگر کنجکاوی فعلا در حال عبور از کوه Mount Sharp روی مریخ است. احتمالا عکس‌های بیشتری هم با توجه به این موضوع در راه هستند.

منبع: CNN

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه