آیا کتاب‌ها می‌توانند در داشتن زندگی زناشویی موفق به ما کمک کنند؟

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
زندگی زناشویی موفق

همه ما راه رسیدن به آرامش و خوشبختی را در داشتن یک زندگی زناشویی موفق و آرام دنبال می‌کنیم. به همین خاطر است که کمترین خدشه و ناراحتی به زندگی زناشویی‌مان به تمام ابعاد روحی و روانی‌مان آسیب می‌زند. معمولا خیلی از افراد مشکلات زندگی مشترکشان را مشکلاتی حل نشدنی می‌دانند و به جای تلاش برای داشتن زندگی زناشویی موفق ، به بخت و اقبال بدشان لعنت می‌فرستند. اما واقعیت اینجاست که با کمی حوصله و مطالعه می‌توانید راه‌حل‌هایی کاربردی و همیشگی برای بهبود زندگی شخصی‌تان پیدا کنید و خودتان را از شر فکر و خیال‌های آزاردهنده نجات دهید.
یادتان باشد که اداره زندگی زناشویی مانند خیلی از کارهای دیگر نیاز به دانش و مهارت دارد. دانش و مهارتی که از آسمان به شما نمی‌رسد و برای رسیدن به آن باید تلاش و مطالعه کنید.
این‌ها کتاب‌هایی هستند که در زندگی زناشویی احتمالا به کمکتان می‌آیند.

 هنر عشق ورزیدن

 هنر عشق ورزیدن

اریک فروم را خیلی از افراد به خاطر پژوهش‌های فلسفی و جامعه‌شناختی‌اش می‌شناسند. حال او در این کتاب به سراغ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشریت، یعنی «عشق» رفته است.
فروم در پیش‌گفتار کتاب به این نکته اشاره می‌کند که تمامی کوشش‌‌های افراد برای عشق ورزیدن محکوم به شکست است مگر این که با تلاش برای تکامل همه جانبه شخصیت فرد همراه باشد، تا جایی که جهان‌بینی فرد دگرگون شود و عشق ورزیدن را چون یک هنر بیاموزد.
یکی از مهمترین موضوعاتی که فروم در این کتاب مطرح می‌کند معیارهای شناخت عشق است. به نظر او عشق با دو چیز شناخته می‌شود: عمق ارتباط متقابل و شادی. پس هر رابطه‌ای که خالی از یکی از این دو معیار است، رابطه‌ای خارج از محدوده عشق محسوب می‌شود.
یکی از موضوعات مهم و متفاوت در مورد کتاب هنر عشق ورزیدن این است که پس از بررسی مفصل عشق از جنبه نظری، به تمرین عشق پرداخته شده است. اما اشتباه نکنید. اریک فروم فرمول یا راهنمایی برای عشق ورزیدن ارائه نمی‌کند. اریک فروم در تمرین عشق، خود واقعی انسان را هدف قرار دهد و به تکامل او کمک می‌کند. تکاملی که سبب تکامل عشق در وجود فرد می‌شود.

این کتاب‌ را می‌توانید با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید. کد تخفیف: off30
دانلود کتاب از فیدیبو

 هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

 هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی

جان گاتمن، نویسنده کتاب «هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی»، یک مؤسسه آموزشی و پژوهشی در زمینه روانشناسی خانواده، طلاق و فرزند پروری دارد که پژوهش‌های قابل استناد و معروفی در زمینه پایداری ازدواج و پیش‌بینی طلاق انجام می‌دهد. دکتر گاتمن در چند دهه گذشته یکی از ۱۰ درمانگر بانفوذ در حیطه روان‌درمانی بوده و جوایز زیادی در حوزه کاری خود به دست آورده است.
پژوهشگران مؤسسه گاتمن در یک پژوهش موفقیت‌آمیز سعی کردند خوشبختی یا طلاق زوجین را از روی برخی عوامل پیش‌بینی کنند. به همین منظور آن‌ها در آخر هفته‌ها زوجین را دعوت می‌کردند تا در یک آپارتمان با امکانات کامل، به همراه آینه یک طرفه زندگی کنند. این خانه که “آپارتمان عشق” نامیده می‌شود این امکان را به پژوهشگران می‌دهد که تعاملات صدها زوج را بررسی کنند و بتوانند با دقت ۹۰ درصد، احتمال طلاق را پیش‌بینی کنند.
گاتمن که در امر مطالعه زندگی زناشویی انقلابی به وجود آورده، با استفاده از راهکارهای علمی، نگاهی جدید به عادات افراد متأهل می‌اندازد و پس از سال‌ها کار علمی و عملی، تئوری‌های خود را با جزئیات کامل در این کتاب جمع‌آوری می‌کند. این کتاب زوج‌های جوان را در داشتن رابطه‌ای پایدار و دوطرفه کمک می‌کند و راه و رسم رابطه زناشویی سالم را به آنان می‌آموزد.

این کتاب‌ را می‌توانید با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید. کد تخفیف: off30 
دانلود کتاب از فیدیبو

 چرا مردها دروغ می‌گویند و زن‌ها گریه می‌کنند

 چرا مردها دروغ می‌گویند و زن‌ها گریه می‌کنند

در کتاب «چرا مردان دروغ می گویند و زنان گریه می کنند؟» شناخت بیشتر و کاملتری نسبت به همسر خود پیدا می‌کنید و پاسخ سؤالات بزرگ و سختی که زنان و مردان نیاز به دانستن آن دارند و هر روز از خود می پرسند را می‌یابید. سؤالاتی نظیر چرا همیشه مردان به ما می‌گویند چه کاری انجام دهیم و یا چطور بیاندیشیم؟ چرا مردان غیر قابل پیش‌بینی هستند؟ چرا زن‌ها برای رسیدن به خواسته‌هایشان گریه می‌کنند؟ چرا زنان اصرار دارند که درباره جزئیات موضوعات اینهمه حرف بزنند؟ چرا آنها در برقراری رابطه جنسی با همسرشان پیشقدم نمی‌شوند؟
این کتاب پاسخی به حدودا ۴۰ سؤال پرتکرار زوجین مختلف است. سؤالاتی که پاسخ آنها برآمده از تجربه‌های شخصی، بررسی­ها و پژوهش­های به عمل آمده از تازه‌ترین مطالعات صورت گرفته است. جالب است بدانید که در کنار تمامی این پاسخ‌ها، نویسنده کتاب راه‌حل‌هایی برای مدیریت رابطه با جنس مخالف نیز ارائه می‌دهد. راه‌حل‌هایی که برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان راهگشا بوده و برای شما نیز مفید خواهد بود.

این کتاب‌ را می‌توانید با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید. کد تخفیف: off30 
دانلود کتاب از فیدیبو

رازهایی درباره مردان، 

رازهایی درباره زنان

رازهایی درباره ی زنان

این دو کتاب که هر کدام به صورت جداگانه به چاپ رسیده­اند، توسط نویسنده­ای به نام «باربارا دی آنجلیس» نوشته شده‌اند که صاحب پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی است. او که بیش از ۸ میلیون نسخه از آثارش در دنیا به فروش رفته، کتاب‌هایش به بیش از ۲۰ زبان مختلف ترجمه شده و جوایز مختلفی نیز برنده شده است.
این دو کتاب، «رازهایی درباره مردان» و «رازهایی درباره زنان»، یکی از کتاب‌های مفید و کاربردی برای افرادی است که به دنبال بهبود روابط خود در زندگی مشترکشان هستند. باربارا آنجلیس در ابتدای کتاب «رازهایی درباره مردان» نوشته است: «بارها دیده‌ایم که در تلاش به منظور تغییر مردان زندگی‌مان، اغلب فراموش می‌کنیم که خود چگونه تغییر کنیم. لطفاً تمامی ابزارها و تکنیک‌های ارائه شده در این کتاب را به کار ببندید. چرا که همگی آن‌ها مؤثر هستند! این تمرین‌ها را با هزاران زن در میان گذاشته­ام و خود نیز هر روز همگی آن­ها را در زندگی شخصی­ام به کار می­برم.»
این دو کتاب حاوی تمرین‌ها، جداول، توصیه‌ها، ابزارها و تکنیک‌های ارتباطی مؤثر و با ارزشی است که می‌تواند شما را به زن یا مردی به مراتب نیرومندتر تبدیل کرده و روابطتان با جنس مخالف را برای همیشه متحول کند.

این کتاب‌ را می‌توانید با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید. کد تخفیف: off30 
دانلود کتاب از فیدیبو دانلود کتاب از فیدیبو
بیشتر بخوانید: سرگذشت مارگارت اتوود؛ آفریننده «سرگذشت ندیمه»
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar fatemeh

    باسلام و تشکر از معرفی هاتون خواستم مردان مریخی زنان ونوسی اثر دکتر جان گری رو معرفی کنم که واقعا محشرررره و با خوندن هر سطر از این کتاب یه خودتون میگید چه جالب پش این موضوع (چه زن و چه مرد) یه امر غریزی و چه ساده میشه از کنارش رد شد. چیزی که شاید موضوع خیلی از جدایی ها باشه . لطفا به دختران و پسران خود مطالعه مفید را بیاموزید.

  2. Avatar محمد رضا

    با سلام. ضمن تشکر از شما پیشنهاد می کنم کتابهای «تئوری انتخاب» و «ازدواج بدون شکست» اثر دکتر ویلیام گلاسر با ترجمه دکتر علی صاحبی را هم حتماً به این فهرست اضافه کنید.
    کتاب «مردان مریخی و زنان ونوسی» اثر دکتر جان گری با ترجمه مهدی قراچه داغی هم عالی است.

  3. Avatar حمیدرضا مژده

    کتاب رازهایی درباره زنان و رازهایی درباره مردان از باربارا دی آنجلیس رو قبلتر خوندم و میخوام نقدی رو اینجا ذکر کنم.

    از اونجایی که این کتاب خیلی سال پیش و در زمان نسبتا مردسالاری نوشته شده، متاسفانه در کنار نکات ارزشمندی که گفته، به اکثر مردها به یک دید و اون مردسالاری نگاه کرده و توصیه هایی که میکنه نه برای نوجوون و جوونهای امروزی بلکه بیشتر برای افراد میانسال یا کهنسال مناسبه یا برای جوامع بسته و سنتی!
    اگر به سایت goodreads مراجعه کنین و نقدها و رتبه کتاب رو ببینید متوجه کهنه بودن دانش و دید نسبتا بسته نویسنده به مردها میشین.

    کتاب حاوی نکات ارزشمند زیادی هست که با کنکاش میشه تجربه بهتری از زندگی داشت.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه