برای ایجاد انگیزه در اطرافیانتان چه کارهایی باید انجام دهید؟

۲۲ آبان ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
کتاب هایی درباره انگیزه

افردا زیادی در زندگی هستند که با چالش انگیزه دست و پنجه نرم می‌کنند. بی‌انگیزگی مهم‌ترین عاملی است که ما را از راه رسیدن به موفقیت باز می‌دارد.

اگر کسی در زندگی به موفقیت دست پیدا نکند دلیل آن نداشتن استعداد و مهارت نیست. بلکه نبود مهم‌ترین ویژگی در این راه یعنی انگیزه، او را از راه رسیدن به موفقیت باز می‌دارد. برای رسیدن به انگیزه ۳ عامل بسیار مهم است. اقدام، پشتکار، توان. ابتدا برای شروع باید اقدام کنید و کاری را آغاز کنید. سپس با پشتکار و بدون توجه به موانع تلاش کنید و تمام توان خود را در این راه به کار ببندید.

به عنوان یک مدیر یا مسئول در هر نهاد یا سازمانی، به عنوان یک دوست یا همکار می‌توانید با استفاده از راه‌کارهای زیر انگیزه‌ای قوی در اطرافیانتان ایجاد کنید. در این مطلب کتاب‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم تا بدانید برای ایجاد انگیزه در اطرافیانتان چه کار باید انجام دهید.

 

راه‌های موثر برای ایجاد انگیزه در دیگران

کتاب هایی درباره انگیزه

یکی از راه‌های ایجاد انگیزه خویشتن‌بینی است که از همان دوران کودکی شکل می‌گیرد و توسعه می‌یابد، و مجموعه‌ای است از همه‌ی احساسات، تجربیات، تصمیمات، تحصیلات و رویدادهایی که در تمام طول زندگی تا به امروز رخ می‌دهد. خویشتن‌بینی معین می‌کند که هرکس در مورد خودش چه فکری می‌کند، چه احساسی در مورد خودش دارد و خود را در ارتباط با دنیای بیرونی چگونه می‌بیند.

راه دیگر ایجاد انگیزه مدیریت است. هفت راه وجود دارد که هر مدیری می تواند خودباوری را در کارمندانش ایجاد و آن را تقویت کند. ۱.چالش ۲.آزادی ۳.کنترل ۴.احترام ۵. خودنگری ۶.تجربه موفقیت‌ها ۷.توقعات مثبت

انتخاب افراد درست و مناسب از دیگر راه‌های ایجاد انگیزه است. نقطه‌ی شروع برای کار مدیریتی فوق العاده است. در گام اول، شاید بتوان گفت نودوپنج درصد موفقیت شما به عنوان مدیر، به قابلیت شما در انتخاب افراد درست و مناسب بستگی دارد.

خرید کتاب از فیدیبو

 

دگرگونی مثبت و موفقیت درهفت روز

کتاب هایی درباره انگیزه

فرانک مولانی در این کتاب به ما می‌گوید که چگونه می‌توان به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت دست یافت و آیا انگیزه، ریشه و مبنای دستیابی به خواسته‌ها و هدف‌ها هست یا خیر. این کتاب را مهدی قراچه‌داغی ترجمه کرده است که دوستداران کتاب‌های روان‌شناسی و موفقیت با کارنامۀ او به خوبی آشنا هستند. او تعدادی از مهم‎ترین و موثرترین کتاب‌های این حوزه را به خوانندگان فارسی‌زبان معرفی کرده است.

خرید کتاب از فیدیبو

 

انگیزه

کتاب هایی درباره انگیزه

در این کتاب با یکی از مهمترین عملکردهای مدیریت آشنا می‌شوید و آن توانایی انگیزه دادن به دیگران است تا در حد اعلای عملکرد خود ظاهر شوند. در این کتاب با برخی از بهترین و پیشرفته‌ترین عقاید و نظراتی آشنا می‌شوید که طی ۵۰ سال گذشته به کارکنان سازمان شما امکان داده تا حداکثر توانمندی خود را صرف شرکت و سازمان شما بکنند. یکی از نکاتی که می‌دانیم این است که نمی‌توانید به دیگران انگیزه بدهید اما می‌توانید موانعی را که سبب می‌شود کارکنانتان نتوانند به خود انگیزه بدهند، از میان بردارید. همه انگیزه، در انگیزه دادن به خود خلاصه می‌شود. شما به عنوان یک مدیر می‌توانید فضایی ایجاد کنید که توانمندی انگیزه دادن به خود به‌طور طبیعی و خود به خود آزاد شود.

خرید کتاب از فیدیبو
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه