مانند بزرگان فکر کنیم؛ این هفته آلبرت اینشتین!

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
آلبرت انیشتین

اغلب شما آلبرت اینشتین را می‌شناسید. او کسی بود که تئوری نسبیت را به ما ارائه داد. عده زیادی از بزرگان علم او را به عنوان نابغه‌ای بی‌همتا و یکی بزرگترین دانشمند جهان می‌شناسند. بسیاری از نظریات و تحقیقات اینشتین باعث ایجاد تغییرات اساسی در روند پیشرفت علم در جهان شده و تاثیرات پایداری به ارمغان داشت. خدمات او در راستای علم قابل ستایش است. کتاب چطور مثل آلبرت اینشتین فکر کنیم دید جدیدی از این دانشمند بزرگ به ما می‌دهد.

آلبرت اینشتین درک ما از جهان هستی را دگرگون کرد. نظریۀ نسبیت‌اش او را به عنوان بزرگ‌ترین چهرۀ علمی پس از نیوتون تثبیت کرد. نسبیت درک ما را از فضا و زمان نابود کرد و عالمی را به جای آن نشاند که پیش از آن تصورناپذیر بود. نشان داد که ماده را می‌توان به انرژی تبدیل کرد و عصر هسته‌ای از اینجا آغاز شد. اینشتین، در نیمه دوم عمر خود، به «الگویی همگانی» تبدیل شد: «بزرگترین نابغۀ جهان». او این عنوان را با روی گشاده پذیرفت و از آن به خوبی بهره برد و به جنگی خستگی‌ناپذیر علیه نیروهای شیطانی و اهریمنی، از جمله سلاح‌های هسته‌ای، دست زد. تصویری که او از خود به مردم جهان ارائه داد، همان تصویر نابغۀ فراموشکار بود. او جاه‌طلب بود و از استعداد استثنایی خود کاملاً آگاهی داشت که در نهایت منجر به موفقیت او شد.

آلبرت انیشتین

اینشتین در نوجوانی علاقه‌ی چندانی به تحصیل نداشت. اکثر معلمان او تصور می‌کردند که وی دانش‌آموز بی‌استعدادی است. او در ۱۵ سالگی ترک تحصیل کرد؛ اما بعدها به خاطر تحقیقاتش، موفق به دریافت جایزه‌ی نوبل شد. در واقع بزرگ‌ترین کشف آلبرت اینشتین در زمان خودش چندان درک نشد. کمیته‌ی نوبل فقط می‌دانست که باید جایزه‌ای به او اهدا شود. به این ترتیب اینشتین به خاطر مطالعاتی که داشت در مقابل بزرگ‌ترین اکتشاف وی چندان با اهمیت نبود مفتخر به دریافت نوبل شد.

«دانیل اسمیت» در کتاب چطور مثل انیشتین فکر کنیم زندگی اینشتین را در قالب ایدئولوژی‌های وی به رشته تحریر درآورده است و خواننده می‌تواند از این دریچه نگاهی به وقایع مهم و برجسته زندگی خارق‌العاده وی، طرز فکر و اعتقاداتش در زمینه‌های مختلف زندگی خصوصی، علمی و جهانی این نابغه بزرگ بیاندازد. اینشتین با کارهای عظیم علمی‌اش تبدیل به یک ستاره شد، نه یک ستاره سینما یا موسیقی بلکه یک ستاره علمی. او در شرایطی که کسب شهرت مثل اکنون به آسانی میسر نبود، به اوج محبوبیت دست یافت. دیگر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان،حتی کسانی که کوچک‌ترین شناختی درمورد کارهای پیچیده اینشتین و تئوری‌های علمی‌اش نداشتند، او را می‌شناختند. در حال حاضر هم تصویر این ” دانشمند دیوانه” با آن موهای ژولیده و زبانی که مقابل دوربین درآورده است برای همه آشناست.کتاب چطور مثل اینشتین فکر کنیم شما را با طرز تفکر این نابغه بزرگ آشنا می‌کند پس خواندن آن را از دست ندهید.

دانلود کتاب از فیدیبو

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه