کفش‌های جدید نیو بالانس با فناوری پرینت سه‌بعدی؛ کمیاب و گران‌قیمت

۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سال گذشته برند لوازم ورزشی نیو بالانس (New Balance) خبر داد در حال کار کردن روی تولید کفش‌هایی است که زیره‌ی آن‌ها دارای یک لایه‌ی میانی با فناوری پرینت سه‌بعدی است. قرار بود این کفش‌ها فروردین امسال در تعداد محدود عرضه شوند. حالا فروردین است و نیو بالانس هم بدقولی نکرده؛ این کفش‌ها که نام‌شان Zante Generate است، تا چند روز آینده برای فروش در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند.

البته خریدن این کفش‌ها به همین سادگی نیست و از آن‌جا که تنها ۴۴ جفت از آن‌ها تولید شده، شما هم باید خیلی زبر و زرنگ باشید و هم بتوانید ۴۰۰ دلار بابت آن بپردازید.

برای پرینت سه‌بعدی لایه‌ی میانی این کفش‌ها، نیو بالانس فرآیند خاصی را به کار می‌بندد و پودر پلیمر را به‌صورت لایه‌لایه سفت و جامد می‌کند. نیو بالانس ادعا کرده این فرآیند کفش‌ها را انعطاف‌پذیرتر و بادوام‌تر می‌کند. البته به موازات پیشرفت و تسهیل دسترسی به پرینت سه‌بعدی، در تولید کفش‌های سه‌بعدی گزینه‌های بیشتری برای طراحی و همچنین سایزبندی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. علاوه‌بر این زمان لازم برای تولید کفش‌ها هم کوتاه‌تر خواهد شد.

تنها ۴۴ جفت از این کفش‌ها تولید شده و برای خرید شما هم باید خیلی زبر و زرنگ باشید و هم بتوانید ۴۰۰ دلار بابت آن بپردازید.

در سال‌های گذشته برندهای ورزشی دیگری هم در تولید کفش‌های ورزشی از پرینت سه‌بعدی استفاده کرده‌اند. آدیداس سال گذشته از کفش‌هایی رونمایی کرد که مثل کفش‌های جدید نیو بالانس در زیره‌شان یک لایه‌ی میانی با پرینت سه‌بعدی کار شده بود.

نایک هم پیش از این در کفش‌های فوتبال‌اش از این فناوری استفاده کرده بود.

کفش‌های جدید نیو بالانس به‌زودی برای خرید آنلاین در دسترس مشتریان خواهند بود و همچنین از جمعه‌ی همین هفته در فروشگاه نیو بالانس در بوستون فروخته می‌شود. قیمت این کفش‎‌ها ۴۰۰ دلار است.

منبع: The Verge , Engadget , Digital Trends

????? ?????? ???? ???? ??

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه