کی روش: حق شاگردانم شکست مقابل اسپانیا نبود؛ فینال ما بازی با پرتغال است

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
جام جهانی 2018

سرمربی تیم ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ اعتقاد دارد حق تیمش شکست مقابل اسپانیا نبوده است. کارلوس کی‌ روش بعد از شکست ۱-۰ تیم ملی ایران مقابل اسپانیا در دوم دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸، ضمن تمجید از عملکرد شاگردانش در این بازی عنوان کرد دیدار هفته آینده مقابل پرتغال مثل یک فینال می ماند.

کی روش گفت:« به نظرم شایسته باخت نبودیم و این نتیجه منصفانه نبود. از اسپانیا هم ممنونم چون از آن‌ ها چیزهای زیادی یاد گرفتیم. بازیکنان من نشان دادند که لیاقت زیادی دارند. به اسپانیا بابت این پیروزی تبریک می‌ گویم. همچنین به بازیکنانم نیز بابت روحیه عالی و جنگنده مقابل مدعی کسب عنوان قهرمانی جام جهانی تبریک می گویم. ما نشان دادیم که آماده‌ ایم با تیمی چون اسپانیا رقابت کنیم. متاسفانه نتیجه‌ منصفانه در این بازی رقم نخورد. اسپانیا تیم قدرتمندی است اما ما شایسته نتیجه بهتری بودیم. نتیجه عادلانه مساوی بود. نمی ‌خواهم از داوران انتقاد کنم پس می‌گویم گلی که زدیم آفساید بود!»

کی‌ روش همچنین درباره بازی بعید ایران با پرتغال گفت:«دیدار فینال ما بازی با پرتغال است. باید بهتر از امروز بازی کنیم تا موفق شویم. اگر بتوانیم ۹۰ دقیقه حمله خواهیم کرد اما فوتبال این گونه نیست. پرتغال تیم خوبی است و بازیکنان فوق‌العاده‌ ای دارد. همان طورکه امروز نشان دادیم از حمله کردن خجالت نمی‌کشیم. گاهی اوقات از اسپانیا ضعیف‌ تر بودیم و این طبیعی است. آن ها مقابل تیم های بزرگ دنیا هم می توانند بازی را کنترل کنند.

مهمترین نکته این است که بازیکنانم می‌ توانند به خانه بروند و با افتخار درباره این بازی با خانواده خود صحبت کنند. باید برای بازیکنان ایرانی احترام قائل بود و به آن‌ها تعظیم کرد زیرا مشکلات زیادی وجود داشت. نمی‌ خواهم درباره مشکلات صحبت کنم چون نمی ‌خواهم این شکست را توجیه کنم و ترجیح می‌ دهم تنها به بازیکنانم افتخار کنم. ما به اینجا نیامده‌ ایم که سه بازی انجام دهیم و به خانه برگردیم. مقابل پرتغال حداکثر تلاش خود را می‌ کنیم. ما برای مردم بازی می‌ کنیم. هنوز همه چیز در دستان خودمان است.»

کی روش همچنین درباره فناوری کمک داور ویدیویی هم گفت:« به نظر من این فناوری ۱۰ سال دیر به دنیای فوتبال معرفی شد. من این حرف را به عنوان یک مربی می‌ زنم. اگر شش ماه دیرتر نیز این فناوری به فوتبال معرفی می‌ شد گل ما مقابل اسپانیا سالم به حساب می‌ آمد. به هر حال اسپانیا برد اما عملکرد بازیکنان من شایسته نتیجه بهتری بود. ما مقابل اسپانیا برنده هستیم زیرا نمایش فوق‌العاده‌ ای اجرا کردیم. ما امروز چیزهای زیادی یاد گرفتیم.»

تیم ملی ایران که با ۳ امتیاز در رده سوم گروه دوم قرار گرفته، روز دوشنبه آینده از ساعت ۲۲:۳۰ در دیداری حساس به پرتغال می رود. تیم ایران در صورت شکست قهرمان اروپا به دور بعد صعود می کند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar mamad

    وقتی۱۰نفربا دروازه بان۱۱نفرتوی۱۸قدم باشن تا اخر بازی معلومه حقشون باخت نیست.

  2. Avatar مهدی

    ایران اگه بخواد میتونه پرتغال رو ببره فقط باید سردار و رضاییان رو بیرون بیاره و از وریا غفوری و سید جلال استفاده کنه . اها یادم رفت این هارو بخاطر لجبازی نیاورده خوب لجبازی و بچه بازی تاوان داره بباز نوش جونت مستر کیروش

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه