کی روش: رونالدو به دنیا آمده تا بهترین باشد

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بازی ایران و پرتغال

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران به تمجید از شاگرد پیشین خودش پرداخته است. کارلوس کی روش که سابقه همکاری با کریستیانو رونالدو در باشگاه منچستریونایتد انگلیس را دارد، در آستانه بازی حساس امشب ایران و پرتغال در دور سوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ به تمجید از این بازیکن ۳۳ ساله پرداخته است.

کی روش در گفت و گوی اختصاصی با نشریه مورنینگ پست چین در مورد رونالدو گفت:«من با بازیکنان جوان بااستعداد پرتغالی زیادی مثل لوئیز فیگو، روی کاستا، پائولو سوسا و ژائو پینتو کار کردم. همچنین در منچستریونایتد و رئال مادرید هم با بازیکنان بزرگی کار کردم اما زمانی که کریستیانو رونالدو جوان را دیدم، می توانستم بگویم که تا به حال چنین پتانسیلی را در یک بازیکن جوان ندیده بودم.

باید از رونالدو در مورد اینکه آیا من در پیشرفتش نقشی داشتم یا نه سوال بپرسید اما در ابتدای فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳، کریستیانو را به دفترم دعوت کردم و به او گفتم که توانایی تبدیل شدن به بهترین بازیکن جهان را دارد اما همه چیز به خودش بستگی دارد. به او گفتم اگر واقعا می خواهد به بهترین بازیکن تبدیل شود، می توانیم از فردا با هم کار را شروع کنیم و همیشه از او حمایت خواهم کرد.

کریستیانو فردای آن مکالمه به دفتر من آمد و اعلام آمادگی کرد. پیدا کردن بازیکن جوانی که چنین اراده، پشتکار و تعهدی داشته باشد واقعا سخت بود. کریستیانو از همان دوران نوجوانی می خواست بهترین شود. رونالدو در منچستر حتی که تمرینات تیم تمام شد باز به تمرین کردن ادامه می داد. در ابتدا به تنهایی روی یک تکنیک فردی کار می کرد، سپس در تمرین گروهی آن را اجرا می کرد و در نهایت در بازی رسمی از آن استفاده می کرد. یک بار در تمرین توپ را با پیشانی ام نگه داشتم و سپس آن را به سمت بالای سرم هدایت کردم. رونالدو بلافاصله از من خواست که این تکنیک را به او یاد دهم. سه روز بعد این حرکت را از من هم بهتر انجام می داد.»

سرمربی پیشین رئال مادرید درباره بازی ایران با پرتغال و همچنین آینده اش گفت:«ما سعی می کنیم پرتغال را شکست دهیم. هیچ کس برای ایران شانسی قائل نیست اما ما برای تحقق رویای مان می جنگیم. من هنوزم تشنه کسب پیروزی هستم. هر روز صبح که از خواب بلند می شوم، می خواهم بجنگم و پیروز شوم. توانستم در ۴ جام جهانی حضور پیدا کنم و می خواهم به جام جهانی پنجم هم برسم.»

تیم ایران در صورت شکست پرتغال می تواند برای نخستین بار در تاریخ خودش به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کند.

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. مهدی

    یکمی از ایرانیا تعریف کن این حرفا چیه میزنی کیروش جون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه