روزنامه گاردین استعدادهای برتر جام جهانی ۲۰۱۸ را معرفی کرد؛ جهانبخش و ۵ نفر دیگر

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
جام جهانی 2018 جهانبخش استعداد

روزنامه معتبر گاردین که در بررسی استعدادهای کمتر شناخته شده دنیای فوتبال تبحر دارد و هر سال ۱۰۰ ستاره برتر دنیای فوتبال را معرفی می کند در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸ ، شش بازیکنی که احتمال می رود در این رقابت ها بدرخشند را هم معرفی کرد.

علیرضا جهانبخش (ایران)

در ایران هنوز خاطره گل مهدی مهدوی کیا، وینگر راست‌پای تیم ملی در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه از پیش چشمان هواداران می گذرد که منجر به پیروزی برابر آمریکا شد و کمک کرد تا مهدوی کیا به بوندس لیگا ترانسفر شود. حالا چند سالی است که جهانبخش با مهدوی کیا قیاس می شود اما درخشش در لیگ هلند باعث می شود تا بگوییم شاید از مهدوی کیا نیز بهتر باشد. او با ۲۱ گل در فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ هلند عنوان آقای گلی را از آن خود کرد ضمن اینکه ۱۲ پاس گل نیز از خود به جای گذاشت و اگر او را با محمد صلاح قیاس کنیم شاهد شباهت هایی خواهیم بود. جهانبخش که در ماه آگوست ۲۵ ساله می شود فیزیکی و قدرتی گام برمی دارد و گل های ناگهانی و انفجاری به ثمر می رساند. همین ویژگی ها افق های نگرش به گروه B را در میان شاگردان کی روش روشن نگه می دارد و جهانبخش ممکن است با عملکردش به یک لیگ کلاس بالا ملحق شود.

الکساندر گولووین (روسیه)

جام جهانی 2018

ضربه آزاد منجر به گل گولووین به پتر چک در جریان پیروزی ۴ بر ۱ آرسنال برابر زسکا موسکو ثابت کرد که او می خواهد در سرتیتر خبرها باشد. اگر روس ها بخواهند نسبت به چشم انداز تیمشان مثبت اندیشی کنند باید به میانه زمین چشم داشته باشند و بنگرند که گولووین که در ماه می ۲۲ ساله شده در خط هافبک برای آنان چه به ارمغان می آورد. او از معدود بازیکنان تیم میزبان جام جهانی است که ویژگی های منحصر به فردی دارد: یک بازی ساز بالفطره که کمک می کند تا دیگر بازیکنان تیم عملکرد بهتری داشته باشند. باشگاه های لیگ برتر انگلیس گولووین را به دقت زیر نظر دارند و اگر این بازیکنِ متولد سیبری و فوتسالیست سابق بتواند روسیه را به سمت یک موفقیت تاریخی رهنمون سازد جای خود را در لیگ انگلیس باز خواهد کرد.

سرگی میلینکوویچ ساویچ (صربستان)

جام جهانی 2018 صربستان استعداد

همین که گمانه زنی ها به سمت انتقال ۸۰ میلیون یورویی میلینکوویچ ساویچ از لاتزیو به منچستریونایتد باشد یعنی باید درجه اهمیت زیادی برای او قائل باشیم. او ۲۳ ساله است و در باکس های زمین حرکت می کند، استعداد حیرت انگیزی در خلق موقعیت دارد و به چهره تأثیرگذار سری آ بدل گشته است. هر چه که در پل پوگبا می بینید در این هافبک صربستانی هم نمود دارد. عملکرد فوق العاده باشگاهی او موجب شده تا در کشورش روی او حساب باز کنند. اسلاووجوب مازلین، سرمربی صربستان که این تیم را راهی جام جهانی کرد در ماه نوامبر از تغییر پست این بازیکن در تیم ملی خبر داده بود زیرا نمی توانست او را در سیستم خود بگنجاند. ملادن کرستاییچ، جانشین او این اشتباه را در تابستان پیش رو تکرار نمی کند و اگر همه چیز به خوبی پیش برود جهان شاهد ظهور یک پتانسیل بالقوه فوتبالی خواهد بود.

پیونه سیستو (دانمارک)

جام جهانی 2018 سیستو

وقتی سیستو در بازی دوستانه مقابل پاناما توپ را به کنج دروازه حریف فرستاد، او به نقطه امیدی در دانمارک بدل شد. نه فقط برای اینکه آن ها بازی را بردند؛ حرکت سیستو در آن بازی این نوید را داد که اگر کریستین اریکسن در فرم همیشگی خودش نباشد دانمارک گزینه های دیگری نیز برای پیروزی خواهد داشت. سیستو در اوگاندا متولد شد و خانواده او اهل جنوب سودان هستند. او یک دریبل زننده قهار است که از هیچ حرکتی نمی ترسد، یک وینگر خوش استیل که می تواند در موقعیت غیرمنتظره شادی را به ارمغان بیاورد و به خوبی در سیستم تیم جا می افتد. در سن ۲۳ سالگی دو سال است که در لالیگا و تیم سلتاویگو توپ می زند؛ ۹ پاس گل و ۵ گل در فصل ۱۸-۲۰۱۷ یک بازگشت خوب بود و حالا او باید در عرصه بین المللی مثمرثمر باشد.

دنیس زکریا (سوئیس)

جام جهانی 2018 دنیس زکریا

با عملکرد خوب زکریا با پیراهن مونشن گلادباخ در بوندس لیگا نمی توان به او بدبین بود. این بازیکن ۲۱ ساله در تابستان گذشته به عنوان سرعتی ترین بازیکن از یانگ بویز به بودنسلیگا پیوست. جدال در میانه زمین ویژگی برجسته اوست که با ۱۱ کارت زرد در فصل قبل تلاش قابل توجهی برای بازپس گیری مالکیت توپ داشته است. او می تواند همراه با گرانیت ژاکا محور خط هافبک سوئیس باشد. زکریا که اصالتی کنگویی دارد و مانند سیستو خانواده اش اهل جنوب سودان هستند می تواند برگ برنده ولادمیر پتکوویچ باشد که به همراه صربستان به صعود از گروه E می اندیشند.

کریستین کوئوا (پرو)

جام جهانی 2018 کووا

احساسات هواداران پرو برای کاپیتانشان پائولو گوئررو – که به نظر می رسد با مثبت اعلام شدن آزمایش کوکائین از جام جهانی کنار گذاشته شده-  جریحه دار شده و قلب و روح آن ها را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آزرده ساخته است اما آن ها می توانند با عملکرد یک بازیکن دیگر دوباره شور و شعف داشته باشند. این به خاطر کوئوا، پلی میکر ۲۶ ساله سائو پائولوست که قادر است به آن ها برای صعود از گروه C کمک کند و کاملاً مستعد تبدیل شدن به یک قهرمان ملی است. او پاهای سریع و ایده های هوشمندانه ای دارد: در مرحله انتخابی ۴ گل به ثمر رساند که همه آن ها استثنایی بودند و همه بر این عقیده هستند که او در دوران اوج فوتبالی خود قرار دارد. تکرار فرم عالی او می تواند شور و لذت را به خیابان های لیما، کاسکو و دیگر شهرهای پرو بیاورد.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. elmander166

    جهانبخش عالیه.
    خیلی بهش امید دارم.

  2. ashkan6717

    اگه کسی فهمید چطور تو مسابقه جام جهانی دیجی کالا شرکت کنیم به منم بگه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه