[گالری عکس] پورشه پانامرای ۲۰۱۸ در نمایشگاه پاریس رونمایی می‌شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پورشه پانامرای

پورشه پانامرا، خانواده سدان‌های لوکس پورشه، یک مدل چهارم هم خواهد داشت. پورشه پانامرای ۲۰۱۸ مدل «ای-هیبرید ۴» جانشین پانامرا ای-هیبرید S خواهد شد. این پانامرای هیبریدی جدید در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد. این مدل جدید عملکرد و دامنه حرکتی بهتر و بیشتر خواهد داشت و چهار چرخ متحرک (all-wheel drive) است.

پانامرا ای-هیبرید S قدیمی چنگی به دل نمی‌زد و با بهترین‌های پورشه فاصله زیادی داشت. حالا به نظر می‌رسد، اکثر نقصان‌های این خودرو با ای-هیبرید ۴ جدید جبران خواهد شد. نسخه جدید از یک موتور ۶ سیلنر V شکل با دو توربوشارژ و ظرفیت ۲.۹ لیتر بهره‌مند است. توان خروجی این دستگاه ۳۳۰ اسب بخار و گشتاور نیروی آن ۴۵۰ نیوتون متر است. موتور الکتریکی آن هم ۱۳۶ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور نیرو دارد. خروجی کل سیستم روی هم به ۴۶۲ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتون متر رسیده و از طریق سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعته و دابل کلاچ به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. سرعت پانامرا ای-هیبرید ۴ می‌تواند ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ برسد و تا حداکثر سرعت ۲۷۸ کیلومتر بر ساعت پیش برود.

برای مقایسه بد نیست بدانید که ای-هیبرید S یک موتور ۶ سیلندر V شکل سوپرشارژ با ظرفیت ۳ لیتر و یک موتور برقی با خروجی کلی ۳۳۳ اسب بخار و ۴۴۰ نیوتون متر داشت. این خروجی از طریق سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. سرعت آن در عرض ۵.۲ ثانیه به ۱۰۰ می‌رسد و حداکثر سرعتش هم ۲۶۸ کیلومتر بر ساعت است.

پورشه می‌گوید هیبرید جدید هنگام تغییر نوع انتقال قدرت بین موتور الکتریکی و بنزینی، بسیار روان‌تر حرکت می‌کند. دامنه حرکتی در پورشه پانامرای ای-هیبرید ۴ از ۳۵ کیلومتر به ۵۰ کیلومتر افزایش یافته است. باتری لیتیوم یون این خودرو از یک مایع خنک‌کننده بهره می‌برد و ظرفیت آن از ۹.۴ به ۱۴.۱ کیلووات ساعت افزایش یافته، بدون اینکه وزنش بیشتر شود.

پورشه پانامرای ای-هیبرید ۴ پس از رونمایی در پاریس، احتمالا تا سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ به فروش خواهد رفت. قیمت مدل‌های آمریکایی آن هنوز معلوم نیست، اما انتظار می‌رود که چیزی در حدود ۱۰۰ هزار دلار باشد.

منبع: Motor Trend

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar نیما ربیعی

    تقریبا برای بازار آمریکا ۳۶۰میلیون تومان در میاد،
    و وقتی هم بخواد وارد بازار ایران بشه ۲ میلیارد بهش گمرک میچسبونن
    میشه ۲میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومن!!!!!

  2. Avatar مهدی طارمی

    واقعا خوبه

  3. Avatar سعید

    چه عجب . این زیر صحبتی از سامسونگ نیست!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه