لاستیک خودرو و روغن موتور در بازار گران شدند

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
روغن موتور

پس از افزایش قیمت مداوم خودروهای وارداتی، مونتاژی و تولید داخل، این بار نوبت به لاستیک خودرو و روغن موتور ماشین رسیده است. درحال حاضر لاستیک‌های ایرانی و خارجی به ترتیب ۵ و ۴۰ درصد گران شده‌اند و قیمت روغن موتور بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید روغن موتور خودرو

به گزارش ایسنا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن خودرو گفت: «قیمت لاستیک‌های ایرانی تا پنج درصد و لاستیک‌های خارجی تا ۴۰ درصد افزایش یافته است. قیمت روغن موتور ایرانی با وجود آنکه از سوی شرکت‌ها افزایش نیافته پنج تا ۱۰ درصدی افزایش قیمت را به ثبت رسانده‌اند. » روغن موتور و لاستیک خودرو از محصولاتی هستند که ارتباط مستقیم با نرخ دلار و قیمت محصولات پتروشیمی دارند. چند وقتی می‌شود که قیمت لاستیک‌ به ویژه لاستیک‌های خارجی با رشد قابل توجهی روبرو شده و در کنار آن قیمت روغن موتور از سوی کارخانه‌ها با افزایش قیمت مواجه شده است. به دنبال گرانی این محصولات، واحدهای تعویض روغن میزان دستمزد خود را گران کرده‌اند.

لاستیک ماشین

داوود سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن خودرو، درمورد گرانی لاستیک خودرو گفت: «لاستیک‌های تولید داخل تا حدود پنج درصد افزایش قیمت داشته و لاستیک‌های وارداتی تا ۴۰ درصد گران شده‌اند. رشد قیمت لاستیک در شرایط فعلی به دلیل آن است که مصوبه سال ۱۳۹۳ در رابطه با تولید و فروش لاستیک اجرایی نمی‌شود و از سوی دیگر رکود گریبان بازار را گرفته است. ناگفته نماند که در شرایط فعلی قیمت لاستیک خودروهای سنگین، رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده است. در حال حاضر به واسطه رشد ۴۰ درصدی قیمت محصولات وارداتی، حجم قابل توجهی از تقاضای بازار از طریق لاستیک های  داخلی تامین می شود.»

بیشتر بخوانید: ۴ قدم ساده برای عوض کردن لاستیک پنچرشده

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن خودرو در رابطه با وضعیت روغن موتور بیان کرد: «قیمت روغن موتور ایرانی با وجود آنکه شرکت ها افزایش قیمت نداشته اند اما رشد پنج تا ۱۰ درصدی را به ثبت رسانده اند و شرایط بازار به گونه ای است که بازار روغن از محصولات ایرانی اشباع و نیازی به واردات محصولات خارجی نیست. » سعادتی نژاد در انتها به صادرات روغن موتور ایرانی به برخی از کشورهای آسیایی اشاره کرد و گفت: «دستمزد واحدهای صنفی تعویض روغن تغییر نداشته و این در حالی است که اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن موتور از نرخ گذاری مصوب خارج شده و در تیرماه سال گذشته اتحادیه به صورت داخلی نرخ گذاری برای دستمزد تعیین کرده است.»

منبع: ایسنا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar فرشید

    انتظار داشتین ارزون بشه؟
    قیمتا تا تیر ماه رشد ۱۰۰ درصدی هم پیدا میکنن چون یه سورپرایز در راهه

    لپ تاپ ۳.۲ میلیونی شده ۹ میلیون.ووو

    ولی با این هم وزیر اقتصاد میگه که وضع بازار خوووبه خوب.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه