گلکسی S10e کدام دسته از کاربران را هدف گرفته است؟

۱۰ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
گلکسی اس 10

سامسونگ بار دیگر با عرضه‌ی گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ موفق شده توجه کاربران و رسانه‌های زیادی را جلب کند. در این میان، سامسونگ با عرضه گلکسی اس ۱۰ ای تصمیم گرفته مدل مقرون به صرفه این گوشی‌ها را هم روانه‌ی بازار کند. گلکسی S10e نسبت به برادران گران‌قیمت خود، از ویژگی‌های پر زرق‌وبرق کمتری بهره می‌برد ولی در عوض قیمت پایین‌تری دارد.

اما سامسونگ این گوشی را برای کدام دسته از کاربران طراحی کرده است؟ جواب بدیهی این سؤال، کاربرانی است که نمی‌خواهند برای خرید یک پرچم‌دار، ۱۰۰۰ دلار هزینه کنند و چنین کاربرانی بخش اعظمی از طرفداران سامسونگ را تشکیل می‌دهند. در چند سال اخیر گوشی‌هایی مانند وان‌پلاس ۶T و پوکوفون F1 با ارائه‌ی مشخصات قابل توجه ولی با قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به پرچم‌داران شرکت‌های بزرگ، موفق شده‌اند بازار بزرگی را برای خود ایجاد کنند. در آسیا، بازار شیائومی و هواوی به‌طور فزاینده‌ای رو به رشد است و در بازارهای جهانی هم این شرکت‌ها تهدید مهمی برای کسب‌وکار سامسونگ محسوب می‌شوند. به همین خاطر حالا که سامسونگ از همه طرف تحت فشار قرار دارد، به‌ناچار رویکرد تازه‌ای را اتخاذ کرده است.

گلکسی اس 10

آیا گلکسی اس ۱۰ ای می‌تواند فروش گوشی‌های سامسونگ را افزایش دهد؟

مطمئناً مهم‌ترین هدف سامسونگ از ساخت این گوشی، افزایش آمار فروش است. در همین رابطه اگر پیگیر اخبار مربوط به سامسونگ بوده باشید، احتمالاً اخبار مربوط به کاهش آمار فروش گوشی‌های سامسونگ به گوشتان خورده است. سود دریافتی این شرکت در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸، نسبت به سال قبلی ۲۸.۷ درصد کاهش داشت. همچنین نباید کاهش فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را از قلم بیندازیم که همه‌ی شرکت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

مطمئناً این گوشی به‌تنهایی نمی‌تواند وضعیت فروش بخش موبایل سامسونگ را تا حد زیادی بهبود ببخشد ولی کاملاً واضح است که این شرکت خطر را احساس کرده و در راستای همین موضوع، رویکردهای تازه‌ای را اتخاذ کرده است. مقرون‌به‌صرفه بودن گوشی، روزبه‌روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و رقبای چینی سامسونگ در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

گلکسی اس 10

طبق آمار منتشر شده، در بازارهای بزرگ و دارای پتانسیل زیاد برای رشد، مانند هند، چین و آمریکای جنوبی، قیمت گوشی‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند. در این میان، در بازارهای غربی هم کاربران دیگر مانند گذشته به‌سرعت گوشی‌های خود را تعویض نمی‌کنند و گوشی هوشمندی مانند گلکسی اس ۱۰ ای شاید بتواند برخی از کاربران طرفدار گوشی‌های پرچم‌دار را ترغیب کند که زودتر از حد معمول، گوشی خود را کنار بگذارند و این گجت را خریداری کنند. با این وجود، چنین سناریوهایی احتمالاً به‌طور گسترده نمی‌تواند وضعیت فروش گوشی‌های سامسونگ را تغییر دهد.

از طرف دیگر، قیمت پایین‌تر گلکسی اس ۱۰ ای می‌تواند وجهه گوشی‌های گلکسی اس به‌عنوان پرچم‌داران گران‌قیمت را تحت تأثیر قرار دهد. سامسونگ برای اینکه با این مشکل مواجه نشود، موفق شده این گوشی را طوری طراحی کند که اعتبار برادران گران‌تر خود را به‌صورت منفی تحت تأثیر قرار ندهد.

مقایسه اجتناب‌ناپذیر با اپل

سامسونگ اولین شرکتی نیست که به بهره‌گیری از این رویکرد روی آورده است. اپل در سال ۲۰۱۳ برای آیفون ۵C چنین کاری را انجام داد که البته چندان موفقیت‌آمیز نبود زیرا آیفون ۵C ازلحاظ طراحی و دیگر مشخصات، در سطح بسیار پایین‌تری نسبت به برادران خود قرار داشت و درنهایت اپل ساخت آیفون سری C را به دلیل فروش ضعیف ادامه نداد.

با این وجود، اپل ایده‌ی ارائه‌ی یک مدل مقرون‌به‌صرفه در کنار مدل‌های بسیار گران‌قیمت را کنار نگذاشت. آیفون XR مدل ساده‌تر آیفون XS محسوب می‌شود. به جای بهره‌گیری از نمایشگر اولد، از نمایشگر LCD بهره می‌برد، دارای رزولوشن پایین‌تر است، حاشیه‌های ضخیم‌تری دارد و همراه با یک دوربین اصلی روانه‌ی بازار شده و فاقد قابلیت لمس سه‌بعدی است. اپل که از شکست آیفون ۵C درس گرفته، این گوشی را به جای بدنه پلاستیکی، همراه با فریم آلومینیومی عرضه کرده که البته نسبت به فولاد ضدزنگ آیفون XS کیفیت پایین‌تری دارد ولی در هر صورت احساس خوبی به کاربر منتقل می‌کند.

گلکسی اس 10

با مقایسه گلکسی اس ۱۰ ای و اس ۱۰ هم می‌توانیم رویکرد مشابه سامسونگ را مشاهده کنیم. رزولوشن از FHD+ به QHD+ رسیده، کاهش ۲ گیگابایت حافظه رم، فقدان دوربین تله‌فوتو و نبود حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر. با این حال، این گوشی از طراحی مشابه برادران گران‌تر خود، دوربین اصلی مشابه و همان تراشه قدرتمند بهره می‌برد. کاربرانی که خواستار بهره‌گیری از اصلی‌ترین قابلیت‌های اس ۱۰ هستند ولی می‌خواهند پول کمتری خرج کنند، اس ۱۰ ای می‌تواند آن‌ها را راضی کند.

قیمت‌گذاری این مدل هم مشابه اپل است. قیمت آیفون XR به جای ۹۹۹ دلار از ۷۴۹ دلار آغاز می‌شود. قیمت پایه گلکسی اس ۱۰ ای هم ۷۴۹ دلار است که برای مقایسه باید به قیمت پایه ۸۹۹ دلاری مدل معمولی و قیمت پایه ۹۹۹ دلاری مدل پلاس هم اشاره کنیم. از این مهم‌تر، باید بگوییم که مدل معمولی اس ۹ در ابتدا با قیمت ۷۱۹ دلاری روانه‌ی بازار شد. این یعنی، اس ۱۰ ای با ارائه‌ی قیمت نسبتاً مشابه قصد دارد این بخش از کاربران را از دست ندهد.

گلکسی اس 10

گوشی‌های پیشرفته روزبه‌روز گران‌تر می‌شوند

گوشی‌های پیشرفته به‌صورت فزاینده‌ای در حال گران‌تر شدن هستند. در ضمن باید به تکنولوژی‌های جدیدی مانند اینترنت ۵G و مدل‌های تاشو هم اشاره کنیم که این موضوع را تشدید می‌کنند. ساخت مدل‌های «پرو» به یک پدیده عادی بدل شده و به همین خاطر شرکت‌ها با ساخت مدل‌های پیشرفته ولی مقرون‌به‌صرفه می‌خواهند فاصله‌ی بین گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار را کمتر کنند.

در ضمن باید بگوییم که سامسونگ، گوشی گلکسی اس ۱۰ ای را مشخصاً در پاسخ مستقیم به رقبا یا برای بازارهای رو به رشد نساخته است. اس ۱۰ ای همچنان یک پرچم‌دار محسوب می‌شود که مناسب کاربران چنین گوشی‌هایی است. اگر بخواهیم به این دسته از گوشی‌ها اشاره کنیم، می‌توانیم به گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده مانند سری گلکسی M را نام ببریم که مشخصاً برای چنین اهدافی توسعه یافته‌اند.

این گوشی، نتیجه‌ی فاصله رو به رشد بین هزینه‌های ساخت گوشی‌های پرچم‌دار همه‌جانبه و مبالغی است که تا مدتی قبل کاربران برای خریدن پرچم‌داران هزینه می‌کردند. این گوشی می‌تواند توجه بسیاری از طرفداران سامسونگ را جلب کند زیرا بدون نیاز به پرداخت مبلغ ۹۰۰ یا ۱۰۰۰ دلاری، می‌توانند از بسیاری از مشخصه‌های جدیدترین پرچم‌داران این شرکت بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: مقایسه دو پرچمدار نسبتا ارزان؛ گلکسی S10E در مقابل آیفون XR

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Hossein R

    آن دسته از کاربرانی که پولدار هستند فقط همین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه