گوشی هوشمند جدید انعطاف‌پذیر و هولوگرافیک است

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

احتمالا باحال‌ترین گوشی هوشمندی که می‌توانید تصور کنید، یک گوشی با نمایشگری است که تصاویر را به صورت نور بیرون از نمایشگر (هولوگرافیک) نشان می‌دهد. آزمایشگاه رسانه‌ی دانشگاه کویین کانادا، گوشی هوشمندی به نام هولوفلکس (HoloFlex) ساخته است که بدنه‌ی انعطاف‌پذیر و نمایشگر هولوگرافی دارد. به این معنی که قابلیت نمایشگرهای سه بعدی و انعطاف‌پذیری را هردو با هم دارد.

نمایشگر هولوفلکس، به جای این که مثل نمایشگرهای سه بعدی قدیمی، برای دو چشم یک تصویر بسازد، لایه‌ای از لنزهای خیلی کوچک روی خود دارد که نور را به جهت‌های مختلف می‌پراکند. این کار برای این است که وقتی چند نفر می‌خواهند هم‌زمان با هم تصویر سه بعدی را ببینند، دیگر نیاز به جابجا کردن سر یا عینک سه بعدی نباشد.

هولوفلکس انعطاف‌پذیر است؛ با خم شدن آن مردم آنچه در نمایشگر گوشی است را به صورت سه بعدی می‌بینند. ویدیویی که آزمایشگاه سازنده تدارک دیده نشان می‌دهد چگونه خم کردن گوشی، تصویر نزدیک‌تر را در پیش‌زمینه به یک شی در دوردست تبدیل می‌کند.

با وجود قابلیت‌های جالب، این دستگاه یک نقص بزرگ دارد. با این که شما به یک نمایشگر ۱۰۸۰p نگاه می‌کنید، ولی تنها چیزی که از تماشای لنزهای هولوفلکس نصیب‌تان می‌شود یک نمایشگر ۱۶۴*۱۶۰ پیکسل است که اصلا درخور یک گوشی هوشمند مدرن نیست. شاید نسل‌های آینده‌ی آن که نمایشگرهای ۱۶K به عنوان استاندارد و معیار قرار گرفتند، به حدی از تکنولوژی رسیده باشد که بتوان استفاده از آن لذت برد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه