گوگل اسیستنت به‌زودی می‌تواند تماس هم بگیرد

۱۳ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گوگل اسیستنت

در کنفرانس گوگل I/O، گوگل یکی از قابلیت‌های جذاب گوگل اسیستنت را نشان حضار داد که فعلا در حال توسعه است. این قابلیت چیزی نیست جز اینکه به‌زودی گوگل اسیستنت می‌تواند از جانب کاربر تماس بگیرد و با فرد موردنظر صحبت کند. مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای، نمونه‌ای از این مکالمه را برای حضار پخش کرد، مکالمه‌ای که به نظر کاملا طبیعی بود. در این تماس، فرد مخاطب این هوش مصنوعی، اصلا متوجه مصنوعی بودن این صدا نشد. «پیچای» بار دیگر تاکید کرد که چنین مکالمه‌ای کاملا واقعی است. چنین پیشرفتی واقعا خیره‌کننده محسوب می‌شود، اما یکی از مدیران ارشد گوگل اعلام کرد که این مشخصه هنوز در حال توسعه است. به همین خاطر نباید انتظار ارائه‌ی این قابلیت در سال جاری را داشته باشیم.

«پیچای» می‌گوید که گوگل اسیستنت می‌تواند مکالمات مختلف را به‌طرز کاملا طبیعی مدیریت کند، حتی اگر موضوع مکالمه در مورد موارد مختلفی باشد. او گفت: «ما از سال‌ها پیش مشغول کار بر این قابلیت هستیم.» اسم این مشخصه، «گوگل دوبلکس» (Google Duplex) است. او همچنین گفت: «ما همچنان سخت مشغول توسعه‌ی این فناوری هستیم و می‌خواهیم چنین مشخصه‌ای جوابگوی انتظارات کاربران باشد.» گوگل همچنین پستی را در مورد جزییات این فناوری در وبلاگ خود منتشر کرده است.

این کمپانی می‌گوید که در مورد این فناوری می‌خواهد کاملا شفاف عمل کند، زیرا چنین پیشرفتی مطمئنا نگرانی‌های زیادی را ایجاد خواهد کرد. گوگل می‌گوید که در آزمایش‌های فعلی، این هوش مصنوعی بدون نیاز به کمک متخصصین این شرکت، از پس مدیریت بیشتر مکالمات برمی‌آید. اما گاهی اوقات هم دچار مشکلاتی می‌شود و اپراتور گوگل به ناچار باید به آن کمک برساند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه