گوگل با اندروید وان به ژاپن رسید

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوشی شارپ X1 اولین محصولی به حساب می‌آید که با «اندروید وان» (Android One) در کشور ژاپن عرضه می‌شود. اندروید وان بیشتر روی محصولات ارزان قیمت نصب می‌شود و ظاهری مانند اندروید خالص دارد. حتی پشتیبانی آن هم توسط گوگل انجام می‌شود. شرکت گوگل بیشتر این سیستم عامل را برای محصولاتی ساخته بود که در کشورهایی مانند پاکستان، هند، بنگلادش، نپال، اندونزی، فیلیپین، سری‌لانکا و میانمار عرضه می‌شود. البته از سال ۲۰۱۴ هم از این سیستم عامل در کشورهای جنوب آسیا هم استفاده شد. در واقع گوگل قصد داشت در کنار استفاده از اندروید خالص روی محصولات رده بالای خودش مثل گوشی‌های نکسوس از این سیستم عامل هم روی دستگاه‌های ضعیف‌تر استفاده کند تا افراد بیشتری بتوانند تجربه کار با اندروید خالص را به دست بیاورند.

حالا به نظر می‌رسد که گوگل اندکی سیاست‌های خودش را در قبال اندروید وان تغییر داده است و به همین دلیل تصمیم گرفته یک گوشی هوشمند با همکاری شرکت شارپ در کشور ژاپن عرضه کند. این محصول با اندروید وان راهی بازار می‌شود. گوشی X1 را می‌توانیم یکی از بهترین محصولاتی نام‌ ببریم که با اندروید وان ساخته شده است. البته بر خلاف انتظار گوشی جدید شرکت شارپ محصولی ارزان قیمت نخواهد بود و نزدیک به ۶۲۰ دلار قیمت دارد.

البته این قیمت بالا سخت افزار چندان قدرتمندی را پیش روی کاربران قرار نمی‌دهد. گوشی X1 به تراشه اسنپ‌دراگون ۴۳۵ مجهز شده و ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد. از صفحه نمایش ۵.۳ اینچی IGZO LCD شارپ هم برای این محصول استفاده شده که کیفیت آن Full HD است. یک دوربین پشت ۱۶ مگاپیکسلی و یک دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی هم برای آن در نظر گرفته شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده گوشی X1 با اندروید ۷.۱ و باتری ۳۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی راهی بازار خواهد شد. سنسور تشخیص اثر آن در جلو قرار گرفته و در برابر نفوذ آب و گرد و خاک هم مقاوم است.

منبع: bgr
telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ///mahdispd

    قیمت یه نوت۷ نسخه طرافدارانو داره ولی این کجا و نوت۷ کجا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه