گوگل به دنبال ساخت هدست واقعیت افزوده است

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
هدست واقعیت افزوده

این روزها انواع و اقسام هدست‌های واقعیت مجازی در بازار وجود دارند. از HTC Vive و Oculus Go گرفته تا محصول مشترک لنوو و گوگل به نام Mirage Solo. با این وجود، تمرکز اصلی این هدست‌ها معطوف به دنیای مجازی است و محتواهای آن‌ها ارتباط چندانی با دنیای واقعی ندارد.در چنین وضعیتی، مایکروسافت تصمیم گرفت هدست HoloLens را بسازد که مبتنی بر واقعیت افزوده است. با استفاده از این هدست، می‌توانید انواع و اقسام اطلاعات و محتواها را بر روی دنیای واقعی قرار دهید. چنین کاری منجر به خلق واقعیت ترکیبی می‌شود؛ واقعیتی که در حقیقت از ترکیب دنیای واقعی و مجازی به وجود می‌آید.

به نظر می‌رسد که گوگل مشغول ساخت یک هدست واقعیت افزوده با اسم رمز A65 است.

در حال حاضر، بهترین هدست در زمینه‌ی واقعیت افزوده، همین HoloLens است که مدل تجاری آن ۵ هزار دلار قیمت دارد و هنوز مدلی برای مصرف‌کنندگان عادی عرضه نشده است. اما حالا به نظر می‌رسد که گوگل مشغول ساخت یک هدست واقعیت افزوده با اسم رمز A65 است. هرچند هنوز اطلاعات مفصلی در مورد این پروژه منتشر نشده، اما می‌توانیم به تعدادی از ویژگی‌های آن اشاره کنیم. اول از هر چیزی باید بگوییم که گویا هدست A65 مانند HoloLens بی‌سیم خواهد بود و این یعنی کاربران با خیال راحت و بدون هیچ دردسری می‌توانند در مکان‌های مختلف از آن استفاده کنند. علاوه بر این، احتمالا هدست واقعیت افزوده A65 از یکی از تراشه‌های کوالکام بهره می‌برد. در مورد اختصاصی بودن یا نبودن این تراشه نمی‌توانیم با اطمینان صحبت کنیم اما برخی از منابع گزارش داده‌اند که تراشه‌ی این هدست، مبتنی بر تراشه‌ی QSC603 خواهد بود که یک تراشه‌ی اختصاصی برای گجت‌های مربوط به اینترنت اشیاء محسوب می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که نباید از قلم بیندازیم، مربوط به دخالت شرکت تایوانی Quanta در ساخت این هدست واقعیت افزوده است. این همان شرکتی بود که به گوگل در مورد ساخت تبلت Pixel C کمک رساند. در نهایت باید بگوییم که شرکت Quanta در زمینه‌ی ساخت محصولی با اسم رمز A66 با شرکت Meta همکاری می‌کند. فعالیت اصلی شرکت Meta در زمینه‌ی ساخت هدست‌های واقعیت افزوده‌ای مانند Meta 2 است. در مورد شباهت گجت‌های A66 و A65 اطلاعات چندان موثقی وجود ندارد.

گوگل که در مورد گوگل گلس با شکست مواجه شد، می‌خواهد یک‌بار دیگر شانس خود را در زمینه‌ی سخت‌افزار مربوط به واقعیت ترکیبی امتحان کند. شاید هدست واقعیت افزوده A65 نسخه‌ی پیشرفته‌تر و کاربردی‌تر گوگل گلس از آب دربیاید و بتواند خاطره‌ی این شکست را از اذهان عمومی پاک کند.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه