گوگل از سیستم‌عامل Android Wear 2.0 رسما رونمایی کرد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
گوگل اسیستنت

حتما تا الان متوجه شده‌اید که امشب گوگل کنفرانس سالیانه‌ی Google IO را برگزار کرده و در جریان آن از برنامه‌های‌اش در حوزه‌های IT و تکنولوژی طی سال آینده خبر داده است. بخش زیادی از این کنفرانس را دستاوردهای نرم‌افزاری گوگل خصوصا در زمینه‌ی سیستم‌های عامل تشکلیل داده بود. گوگل از برنامه‌هایی که برای سیستم‌عامل جدیدش یا همان اندروید N در سر دارد، در جریان این کنفرانس رونمایی کرد.

اما یکی از مهم‌ترین خبرهای این کنفرانس به رونمایی از نسخه‌ی دوم از سیستم‌عامل Android Wear اختصاص داشت. سیستم‌عاملی که گوگل برای گجت‌های پوشیدنی طراحی کرده. Android Wear 2.0 بزرگترین بروزرسان برای این سیستم‌عامل پرکاربرد از زمان معرفی‌اش در سال ۲۰۱۴ میلادی به‌شمار می‌رود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نسخه‌ی جدید از سیستم‌عامل Android Wear که قرار است پاییز امسال در اختیار کاربران قرار بگیرد، امکان استفاده از آن به‌شکل کاملا مستقل است. یعنی کاربران برای استفاده از آن دیگر به یک تلفن‌همراه هوشمند یا هر دستگاه هوشمند دیگری در نزدیکی گجت پوشیدنی‌شان نیاز ندارند.

دیوید سینگلتون که از طرف گوگل وظیفه‌ی رونمایی از این سیستم‌عامل جدید را برعهده داشت، در تمام طول مراسم IO امشب تاکید می‌کرد که هر آن‌چه در قالب دمو از Android Wear 2.0 به‌نمایش درآمد، بدون دخالت تلفن‌همراه هوشمندی بوده. حالا تمام ساعت‌هایی که از سیستم‌عامل Android Wear بهره می‌برند به‌شکل مستقل می‌توانند به شبکه‌ی Wi-Fi متصل بشوند و نیازهای کاربران‌شان را برطرف کنند.

گوگل تاکید می‌کند که هدف از طراحی نسخه‌ی جدید از Android Wear تمرکز روی سلامت و تناسب اندام کاربران، امکان ارتباط میان کاربران بدون واسطه‌ی دستگاه‌های هوشمند و امکانات شخصی‌سازی بوده. حالا ساعت‌های هوشمند می‌توانند اطلاعات مربوط به اپ‌های مختلف را به‌شکل مستقل برای کاربران‌اش نمایش بدهند. به‌واسطه‌ی کیبرد بهینه‌ای که برای این سیستم‌عامل طراحی شده است، کاربران می‌توانند با سهولت بیش‌تری از برنامه‌های پیام‌رسان استفاده کنند و بدون نیاز به هر دستگاه دیگری با کاربران در تعامل باشند.

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، نسخه‌ی دوم از Android Wear در پاییز امسال دراختیار کاربرانی که از گجت‌های پوشیدنی سازگار با این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند، قرار خواهد گرفت.

‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مهران

    چقدر دیر اپدیت میده ؟ اخه کی حال داره تا مهر صبر کنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه