گوگل قابلیت مسدود کردن تبلیغات را در کروم آزمایش می‌کند

۱۲ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل گفته است که می‌خواهد در سال آینده‌ی میلادی، به صورت پیش‌فرض در مرورگر وب خود، تبلیغات مزاحم را نشان ندهد. در حالی که گوگل از همین حالا به شرکت‌های تبلیغاتی و وب‌سایت‌ها هشدارهای لازم را داده و به آن‌ها گفته است که خودشان را برای این تغییر آماده کنند، آزمایش این قابلیت جدید در کروم آغاز شده است. طبق گزارشی که منتشر شده است، از همین حالا با دانلود جدیدترین نسخه‌ی Chrome Canary در گوگل پلی استور، می‌توانید قابلیت مسدود کردن تبلیغات را تست کنید.

با دانلود جدیدترین نسخه‌ی Chrome Canary در گوگل پلی استور، می‌توانید قابلیت مسدود کردن تبلیغات را تست کنید.

بخش بزرگی از درآمد خود گوگل هم به خاطر تبلیغات است، ولی این شرکت مخالف تبلیغ‌هایی است که مزاحمت ایجاد می‌کنند. مجموعه‌ای از شرکت‌های مختلف، مثل گوگل، فیس‌بوک یا واشنگتن پست، در قالب یک گروه جدید به اسم «همکاری برای تبلیغات بهتر» گرد هم آمده‌اند تا تبلیغ مزاحم را از تبلیغ معمولی جدا کنند.

اینکه گوگل قابلیت مسدود کردن برخی تبلیغات را به مرورگر کروم اضافه کند، مطمئنا سر و صدای زیادی را به راه می‌اندازد. چون گوگل با اینکار، کنترل تبلیغات در وب را به دست می‌گیرد. گوگل امیدوار است که این نسخه‌ی آزمایشی، به بهتر شدن نسخه‌ی نهایی کمک بزرگی کند.

هنوز نمی‌دانیم آیا گوگل این قابلیت را به صورت بتا به کروم اصلی اضافه می‌کند یا نه، ولی قابلیت‌های آزمایشی Chrome Canary معمولا ماه‌ها بعد به خود کروم اضافه می‌شوند.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه