گوگل و فیس‌بوک هم می‌خواهند در صفحات‌شان فروشگاه راه بیاندازند

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شبکه‌ی اجتماعی توییتر، چند وقت پیش اقدام به راه‌اندازی مستقیم فروشگاه‌های مختلف در توییتر کرد. طوری که حساب کاربری فروشگاه‌ها، می‌توانند به‌طور مستقیم صفحه‌ی توییترشان را تبدیل به یک فروشگاه آنلاین کنند.

فیس‌بوک و گوگل تصمیم گرفته‌اند مثل توییتر، با همکاری شرکت‌های مختلف، اقدام به فروش محصولات در صفحات‌شان کنند

گوگل هم اخیرا خبر از افزودن امکان خرید مستقیم از نتایج جستجو را داده است. این شرکت گفته که می‌خواهد تا چند هفته‌ی آینده، لینک جدیدی به صفحات جستجوی موبایل اضافه کند که توسط آن، کاربران می‌توانند محصولی که تبلیغ شده است را مستقیما خریداری کنند. خرید از گوگل قرار است بسیار ساده باشد، چون اطلاعات خرید کاربرهای این شرکت در سرورهای گوگل ذخیره شده است و آن‌ها فقط باید گزینه‌ی «خرید» را انتخاب کنند و وارد صفحه‌ی خرید گوگل شوند.

گوگل هم‌چنین قرار است با شرکت‌های فروش دیگر همکاری کند و کاربران را توسط لینک‌های تبلیغاتی، مستقیما به صفحات محصولی مشخصی که می‌خواهند بفرستد.

به غیر از گوگل، فیس‌بوک هم می‌خواهد وارد این تجارت شود و درآمد بیشتری را نصیب خود کند. فیس‌بوک یک سالی است که از طریق تبلیغات‌اش، کاربران خود را به فروشگاه‌های خرید می‌فرستد، اما تصمیم گرفته است که مثل توییتر و گوگل، خودش دست به کار شود و سرویس‌های خرید و فروش راه بیاندازد.

فعلا از برنامه‌های فیس‌بوک درباره‌ی این سیستم خرید و فروش جدید اطلاعاتی در دسترس نیست، اما اینطور که به نظر می‌رسد، این شرکت می‌خواهد مثل توییتر صفحات شرکت‌های مختلف را تبدیل به فروشگاه و مثل گوگل هم خودش خرید و فروش را کنترل کند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه