گوگل و مایکروسافت: انتظار شیرین تا کریسمس

۶ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل و مایکروسافت تصمیم گرفته‌اند تا امسال کریسمس را برای بچه‌ها هیجان‌انگیزتر از سال‌های گذشته کنند و به همین دلیل امکانی فراهم کرده‌اند تا بچه‌ها بتوانند رد سانتا کلاوز را در سرتاسر دنیا دنبال کنند.

کریسمس به عنوان یکی از سنت‌های قدیمی مسیحیت، آیین و مراسم خاصی برای آغاز سال نو دارد. یکی از رسوم سال نوی آن‌ها، بابا نوئل یا همان سانتا کلاوز است که بسیار محبوب بچه‌هاست. امسال مایکروسافت و گوگل برنامه‌ی جدیدی ریخته‌اند؛ این دو شرکت هرکدام وب سایت خودشان را برای دنبال کردن رد سانتا در دنیا به راه انداخته‌اند.

به این ترتیب کاربر می‌تواند رد این بابابزرگ سورتمه سوار را در دنیا دنبال کند، ببیند الان کجاست؟ با سورتمه‌ی پرنده‌اش از روی چه شهرهایی عبور کرده؟ و در هر شهر چه خبر هست؟

santa-cover-google

این طرح سرگرم کننده، بچه‌ها را با ویژگی شهرها و منطقه‌ها آشنا می‌کند و این انتظار را برای آن‌ها شیرین می‌کند.

در طرح گوگل، کاربر با کلیک روی نقطه‌های تعریف شده، به صفحه‌ی ویکی‌پدیای مربوط به آن وصل می‌شود. مایکروسافت هم که این برنامه‌را با همکاری فرماندهی دفاع فضایی آمریکای شمالی (NORAD) راه انداخته، استراتژی مشابهی را روی Bing در پیش گرفته است.

در این پروژه هر دو شرکت کاری بهتر از فقط لود کردن یک نقشه انجام می‌دهند؛ این‌جا بازی‌هایی با مضمون کریسمس و سانتا ارایه می‌دهند که تعدادی‌شان جنبه‌ی آموزشی هم دارند.

مانند پارسال، گوگل بچه‌ها را به کد نویسی هم تشویق می‌کند و مایکروسافت نقشه ی مجزایی دارد که شیوه‌ی جشن گرفتن سال نو و تعطیلات در مکان‌های مختلف دنیا را نشان می‌دهد.

santa-google-final

منبع: The Verge

 

دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سینا

    Merry Christmas!
    🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه