گوگل پیکسل ۴ از حافظه رم بیشتری بهره می‌برد

۲۸ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پیکسل 4

بر اساس گزارش‌های جدیدی که منتشر شده، ظاهرا گوشی‌های گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال نسبت به نسل قبلی خود از حافظه رم بیشتری بهره می‌برند. خانواده پیکسل ۳-شامل پیکسل ۳a-تنها مجهز به ۴ گیگابایت حافظه رم هستند و با توجه به اینکه بسیاری از گوشی‌های هم‌قیمت آن‌ها از ۶ یا حتی ۸ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند، این رویکرد با انتقادهای زیادی روبرو شد.

بر اساس این گزارش، گوشی‌های پیکسل ۴ مبتنی بر ۶ گیگابایت حافظه رم هستند. شاید پیکسل ۴ ایکس‌ال حافظه رم بیشتر از ۶ گیگابایت داشته باشد ولی حافظه رم این دو گجت به احتمال زیاد کمتر از ۶ گیگابایت نخواهد بود. با این کار، امیدواریم که مشکلات مربوط به مدیریت حافظه رم در پیکسل ۳ برطرف شود.

پیکسل 4

در بخش دیگر این گزارش، به بهبود رزولوشن نمایشگر این گوشی‌ها هم اشاره شده است. بر اساس آن، برای نمایشگر پیکسل ۴ باید انتظار رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ را داشته باشیم و برای یادآوری باید بگوییم که پیکسل ۳ از نمایشگر مبتنی بر رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌برد. در همین حین، نمایشگر مدل بزرگ‌تر یعنی پیکسل ۴ ایکس‌ال دارای رزولوشن ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ خواهد بود که نسبت به رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ نسل قبلی، ارتقای جزئی محسوب می‌شود.

اگرچه این گزارش فعلا یک شایعه به حساب می‌آید، ولی با توجه به مشکلاتی که کمبود حافظه رم پیکسل ۳ به وجود آورد، افزایش حافظه رم آن‌ها اقدامی کاملا منطقی است و در ضمن در سال ۲۰۱۹ هیچ پرچم‌داری با حافظه رم کمتر از ۶ گیگابایت روانه‌ی بازار نشده است. حتی گلکسی اس ۱۰ ای که مدل ارزان‌قیمت این خانواده محسوب می‌شود، همراه با ۶ گیگابایت حافظه رم عرضه شده است.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar علی

    واقعا مسخره است چرا باید برای امکاناتی که تو گوشی های ۲ سال پیش سامسونگ و هواوی و … میتونیم داشته باشیم این همه هزینه کرد؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه