استقبال از تلفن‌های هوشمند پتانسیل ویژه درآمدزایی از محتوا

۲۶ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

موج جذابیت‌های جهان مدرن خیلی زودتر از حد تصور ما، عموم مردم کشور را درگیر خود کرده است آنقدر که سرگرمی با گوشی‌های هوشمند حتی جایگزین ساده‌ترین مکالمات رو در روی ما شده است. صرف نظر از اینکه این اتفاق از منظر اجتماعی مثبت است یا نه؟ یک پتانسیل کم نظیر را برای رونق درآمدزایی از فضای مجازی و اینترنت فراهم می‌کند.

چیزی که برای مخاطب هیجان‌آور است، پدیده‌های عصر جدید است و در این میان کمبود محتوا، مخاطب را ناچار به استفاده از محتوای کم ارزش کرده است.

در شرایطی که کتاب و نشریات کاغذی هرگز نتوانست جایگاهی درخور و شایسته در زندگی ما ایرانی‌ها پیدا کند علاقه‌مندی و استقبال کم نظیر از جذابیت‌های اسمارت فون‌ها و پدیده‌های دنیای مدرن می‌تواند بستری مناسبی فراهم نماید تا محتوای ارزنده را به زندگی ایرانی‌ها تزریق کنیم. در این میان یکی از روش‌های تزریق محتوا ایجاد یک مدیای حرفه‌ای است. قرار نیست مخاطب ایرانی سالیان سال جوک به هم رد و بدل کند یا پیام‌های شایعه گونه و کم ارزش از لحاظ محتوا. دیر یا زود این جنس محتوا مخاطب را دل‌زده می‌کند چنانکه این اتفاق در بدو ورود پیامک به ایران رخ داد و دگربار با اپلیکیشن‌های ارتباطی نمود پیدا کرد.

همین نکته می‌تواند ضرورت ایجاد محتوای حرفه‌ای در بسترهای اینترنتی را به خوبی فاش کند. برای رسیدن به درآمد و جذب مخاطب از طریق مدیاها، باید قبل از هر چیز اصول حرفه‌ای نگارش و گرافیک رعایت شود. اگر در دنیای واقعی بشود یک نشریه کاغذی را به زور آگهی گرداند و از کیفیت محتوا غافل شد در جهان مجازی این موضوع تقریبا غیرممکن است. برای ارزش‌گذاری تجاری یک درگاه اینترنتی شمار بازدیدها یک معیار تعیین کننده است یا اینکه چند نفر محتوای شما را بازنشر می‌دهند و به اصطلاح چقدر دیده می‌شوید؟ البته از این نکته نیز نباید غفلت شود که با گذشت زمان سلیقه مخاطبان در یک سطح نازل نمی‌ماند و به سرعت انتظارات از محتوا بالا می‌رود. در نتیجه همان قدر که بستر فضای مجازی پتانسیل قابل توجهی برای تجارت و درآمدزایی فراهم می‌کند رشد و ماندگاری در این بستر، نیازمند خلاقیت و تفکر است. چنانکه نگاهی به مدل کسب و کار غول‌های فناوری نشان می‌دهد که بنیان آن‌ها بیش از هر چیز بر پایه خلاقیت و تفکر و رفتار حرفه‌ای شکل گرفته است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه