اولویت در استفاده‌ی هدف‌مند از فناوری

۲۶ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

این نکته قابل انکار نیست که فناوری نسبت به ده سال گذشته، تغییرات گسترده‌ای کرده و تغییرات عمده‌ای هم در زندگی مردم ایجاد کرده است. فناوری به ذات خود، پدیده‌‌ی خوبی است چون رفاه و آسایش مردم را فراهم کرده است و باعث صرفه‌جویی زمان شده است. از آنجا که رفاه حاصل از فناوری به کمتر از دست دادن زمان منجر می‌شود، این فرصت بیشتر می‌بایست صرف برنامه‌های مفیدتری شود که به نظر من در کشور ما، میزان استفاده مفید از فناوری درصد زیادی را به خودش اختصاص نمی‌دهد. به عنوان مثال اضافه شدن دوربین‌ روی موبایل‌های مختلف و گسترش شبکه‌های مجازی متعدد نتیجه‌ی تقاضای عمومی برای تسهیل ارتباطات و آسایش بیشتر هستند؛ اما آیا به درستی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

در دوره‌ای کوتاه وارد این نوع فضاهای مجازی شدم و بعد متوجه شدم که این فضاها متعلق به من نیستند و تاثیر مفید و مثبتی روی نوع کارم ندارند.

امکانات جدید فناوری برای ایجاد رفاه و آسایش بیشتر طراحی شده‌اند و انتظار می‌رود که کاربران از آنها درست و هدف‌مند استفاده ‌کنند. اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف، امکان تکنیکی بسیاری را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهد و از این وجه که در عرصه‌های مختلف کاری و ارتباطی قابل استفاده هستند، بسیار کارآمد و مفید هستند. از وجه دیگر این فناوری‌ها در امور و امیال شخصی هم به کار برده شوند که در این نوع کاربری، به‌درستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و دقیق‌تر اینکه کاربری درست و هدف‌مند بسیار کم صورت می‌گیرد.

شبکه‌های اجتماعی هم بخشی از فناوری روز هستند که من شخصا در این نوع شبکه‌ها فعالیت ندارم. در دوره‌ای کوتاه وارد این نوع فضاهای مجازی شدم و بعد متوجه شدم که این فضاها متعلق به من نیستند و تاثیر مفید و مثبتی روی نوع کارم ندارند. شاید بتوان از این فضاهای مجازی برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به‌خوبی استفاده کرد ولی بر روی کار هنرمندان خیلی تاثیر ندارند. بر این باورم که عالم هنر نیاز به نوعی خلوت‌گزینی و انزوا برای اندیشه بیشتر دارد، از این رو با وقت زیادی که حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارد، در تعارض است؛ در نتیجه ترکیب این دو فضا جور در نمی‌آیند. به طور کلی من با استفاده درست از هر چیزی موافقم و با استفاده نادرست از هر چیزی مخالفم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علی مهدوی فر

    آقا این مطلب رو جداً آقای شهاب حسینی نوشته؟ o:

    1. Avatar mohsen

      آره ، آقای شهاب حسینی نوشته ؛ فقط من موندم که قرار دادن همچین عکس آتلیه ای ای چه لزوم و البته ارتباطی به مقاله میتونه داشته باشه ؟؟؟!!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه