از توکیو گیم‌ شو تا مدیرعامل جدید نینتندو؛ یک هفته با بازی

امیرحسین میرزایی ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۶:۳۰ 25 ژانویه 2017

اگر از طرفداران پروپاقرص بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی باشید، حتما می‌دانید که هر سال سه نمایشگاه بزرگ درباره‌ی بازی‌ها برگزار می‌شود. اولی و مهم‌ترین‌شان نمایشگاه E3 است که نیازی هم به معرفی ندارد. دومی که در شهر کلن آلمان برگزار می‌شود و کلی هم مخاطب دارد، نمایشگاه گیمز‌کام است. اما نام سومین نمایشگاه که احتمالا بازی‌کننده‌های داخلی کم‌تر اخبارش را پیگیری کنند، توکیو گیم شو (Tokyo Game Show) است. حتما می‌پرسید چرا بازی‌کننده‌های داخلی کم‌تر پیگیر اخبار توکیو گیم شو هستند؟ چون اکثر اخبار و اتفاقات این نمایشگاه حول بازار ژاپن و بازی‌کننده‌های این کشور می‌گذرد؛ به‌همین خاطر هم شاید تصور شود که اتفاقات این نمایشگاه خیلی هم اهمیتی ندارند و می‌توان از آن‌ها صرف‌نظر کرد. البته که این‌طور هم نیست و کلی خبر درست و درمان از دل این نمایشگاه به بیرون درز می‌کند. اخباری که می‌توانند چشم‌انداز صنعت بازی را در یک سال آینده ترسیم کنند.

اگر در هفته‌ی گذشته به هر دلیلی از اخبار مربوط به دنیای بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی غافل بودید، با مطالعه‌ی این مطلب می‌توانید اطلاعات‌تان را بروز کنید.

به‌هرحال نمایشگاه توکیو گیم شو امسال چند روزی است که کارش را شروع کرده و در همین چند روز کلی اخبار و اطلاعات درباره‌ی بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی منتشر شده است. اخباری که سعی می‌کنیم در این جمع‌بندی آخر هفته آن‌ها را با شما هم درمیان بگذاریم.

‌‌‌‌‌

1

قسمت دوم، اپیزود سوم

پیش از آن‌که به اخبار توکیو گیم شو بپردازیم بد نیست بدانید اپیزود سوم از قسمت دوم مجموعه بازی‌های «استارکرفت» (StarCraft) که مطمئنا بین بازی‌کننده‌های ایرانی کلی طرفدار پروپاقرص دارد، تاریخ خورده. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط «بلیزارد»، استودیوی سازنده‌ی بازی، قرار است Legacy Of The Void در روز نوزدهم آبان ماه امسال در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار بگیرد. می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری از این بازی در اختیارتان قرار بگیرد؟ ادامه‌ی خبر…

‌‌

2

‌پایان ناتمام متال‌گیر

راستی جدیدا معلوم شده مدیران کونامی، ناشر «متال‌گیر سالید» که خبر شکر آب شدن میانه‌شان با «هیدئو کوجیما»، خالق و سازنده‌ی این مجموعه حسابی حاشیه ایجاد کرده است، چیزی حدود یک فصل از قسمت پنجم متال‌گیر سالید را حذف کرده‌اند. از این موضوع حسابی شاکی هستیم. البته فقط یک فصل هم نیست که از بازی حذف شده است. ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌

3

وقتی ماریو از شما بزرگ‌تر است

هفته‌ی گذشته هم‌چنین سی‌امین سالگرد عرضه‌ی سوپر ماریو بود. حسابی با این بازی خاطره داریم، شما هم مثل دیگران به این صفحه بروید تا حس نوستالژی‌تان گل کند و از خاطرات‌تان برای‌مان بگویید. ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌

4

پرو ‌گل ‌کاشت

اگر منتظر نقدها و نمرات PES 2016 بودید، آن‌ها هم هفته‌ی گذشته منتشر شدند. بازی ظاهرا نسبت به نسخه‌ی سال پیش‌اش بسیار پیشرفت کرده است. این موضوع هم حسابی به مذاق منتقدین خوش آمده. نمرات هم بسیار بالا هستند. ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌‌

5

از توکیو با عشق

با تمام این اوصاف، مهم‌ترین اتفاق گیمی هفته‌ی گذشته، کنفرانس سونی در نمایشگاه توکیو بود. ما هم در وب‌سایت دیجی‌کالا مگ این کنفرانس را به‌صورت زنده پوشش دادیم. اتفاقات در کنفرانس سونی زیاد بودند. بازی Gravity Rush و دنباله‌اش برای پلی‌استیشن۴ رونمایی شدند. دو یاکوزا جدید معرفی شد. سونی دوربین واقعیت مجازی‌اش را نام‌گذاری کرد. یکی دو بازی سامورایی درست و حسابی نشان داده شد. از همه مهم‌تر اینکه سونی قیمت پلی‌استیشن۴ را کم کرد. تمام اتفاقات را می‌توانید در صفحه‌اش بخوانید. ادامه‌ی خبر…

‌‌‌

6

‌‌از چاه در چاله

پس از کنفرانس سونی، نوبت به نینتندو رسیده بود تا مدیر عامل جدیدش را انتخاب کند. مدیر عامل جدیدی که قرار است جای ایواتا بنشیند، هیچ پس‌زمینه‌ای در صنعت بازی ندارد و نمی‌دانیم چه بلایی قرار است به سر این شرکت محبوب بیاید. ادامه‌ی خبر…

‌‌‌

7

وقتی سخت‌افزار قوی به داد کسی نمی‌رسد

هم‌چنین هفته‌ی پیش الکترونیک‌آرتز آمد و گفت که نیدفوراسپید امسال (همان که اسم‌اش Need for Speed است) روی رایانه‌های شخصی با تاخیر عرضه خواهد شد. اگر بازی‌های میدان نبرد را بازی کرده باشید، احتمالا از باگ‌های زیادی که دارند با خبر هستید. با توجه به اینکه نیدفوراسپید هم تکنولوژی یکسانی با بازی‌های میدان نبرد دارد، احتمالا الکترونیک‌آرتز هم با نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی به مشکل برخورده است. ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌

8

هری پاتر خلاف‌کار می‌شود

در هفته‌ی پیش، شبکه‌ی «بی‌بی‌سی دو» هم مستندی دراماتیک درباره‌ی استودیوی سازنده‌ی مجموعه بازی‌های جی‌تی‌ای پخش کرد. این مستند که بدون اجازه‌ی استودیوی بازی‌سازی راک‌استار گیمز ساخته شده، حسابی همه را کفری کرده است. تمام افراد این استودیو و هر کسی که با صنعت بازی‌های ویدیویی آشنایی داشت، این مستند را در توییتر و شبکه‌های اجتماعی دیگر کوبید. ادامه‌ی خبر…

‌‌‌‌

9

خداحافظی با سایلنت‌هیل، کسلوانیا و کنترا

یکی دیگر از مهم‌ترین اخبار گیمی هفته‌ی پیش، شایعه‌ی توقف ساخت بازی‌های ویدیویی در شرکت کونامی بود. اگر نمی‌دانید، کونامی فقط هم بازی ویدیویی نمی‌سازد و بخش بزرگی از درآمدش را با ساخت دستگاه‌های بازی برای کاسینوها کسب می‌کند. ظاهرا هم پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار هزینه‌ی ساخت برای متال گیر مدیران این شرکت را به‌شدت ناراحت کرده است. هفته‌ی پیش هم‌چنین تعدادی از افراد مهم استودیوهای بازی‌سازی کونامی این شرکت را ترک کردند. این اتفاقات به شایعه‌ی توقف ساخت بازی در کونامی قوت بیشتری می‌دهند. بد نیست بدانید که اگر کونامی دیگر بازی نسازد، مجموعه‌هایی مثل متال گیر، سایلنت هیل یا کسلوانیا به خاطرات خواهند پیوست. ادامه‌ی خبر…

برچسب‌ها :
دیدگاه شما