۱۰ عنوان برتر امروز را از دست ندهید (۱۱ اسفند ۹۴)

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

اگر به هر دلیلی نتوانستید در طول روز خبرها و مقاله‌های امروز را دنبال کنید، می‌توانید ۱۰ عنوان از برترین آن‌ها را در ادامه بخوانید.

۱. بوگاتی کایرون؛ هیولایی که ۱۰۰ لیتر بنزین را ۹ دقیقه‌ای می‌بلعد!

خودروی بوگاتی کایرون (Bugatti Chiron) که همه منتظر آن بودند، پیش از نمایشگاه خودروی ژنو، معرفی شد. این خودرو، جانشین بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) است. ویرون به یکی از قدرتمندترین، سریع‌ترین و زیباترین خودروهای جهان شهرت دارد. اما حالا کایرون طوری ساخته شده که از هر نظر حتی از ویرون هم پیشی بگیرد. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

04_CHIRON_dynamic_front_WEB.0.0

۲. همه‌‌ی آن‌چه درباره‌ی USB 3.1 و USB Type-C باید بدانید

سادگی کاربرد یا حضور گسترده، هرچه که هست ترجیح بیشتر کاربران با درگاه‌های USB است و با این‌که در سالیان گذشته درگاه‌های (Port) مختلفی معرفی شد هیچ‌کدام نتوانست جای USB را بگیرد. هرچه‌قدر هم در محافل علمی از نواقص USBها گفته شود که مشکل سمت اتصال دارند یا این‌که با ضریب امنیت پایینی که دارند نفوذ به آن‌ها ساده است، باز هم موجب روی‌گردانی کاربران نشده است. این علاقه‌ی مصرف‌کنندگان، دانشمندان را بر آن داشت به‌جای تعویض، راه تغییر را پیش بگیرند و معایب سنتی درگاه‌های USB را اصلاح کنند. نتیجه‌ی این کار، معرفی USB 3.1 شد. در مطلب پیش رو به‌تفصیل به ویژگی‌های نسل اول و دوم USB 3.1 می‌پردازیم و تفاوت‌های (برتری‌های) آن نسبت به USB 2.0 و ۳.۰ USB را بررسی می‌کنیم. همچنین درباره‌ی USB Type-C و ربطش به استانداردهای مختلف USB توضیح خواهیم داد. ادامه‌ی مقاله را بخوانید.

USB3.0_822

۳. احتمالا آیفون پرو نام دیگر آیفون ۷Plus با دوربین دوتایی است

شایعه شده که گوشی جدید اپل با نام آیفون ۷Plus در دو مدل ساخته می‌شود. مدلی از این گوشی دارای دوربین دوتایی است و گفته می‌شود که این سری به اسم «آیفون پرو» شناخته خواهد شد. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

iPhone-7-plus-dual-camera

۴. خبر اسکار گرفتن دی‌کاپریو رکورد بیشترین توییت درباره‌ی مراسم اسکار را شکست

لحظه‌ای که لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) جایزه‌ی اسکار خودش را دریافت کرد، در همان دقیقه‌ی اول، ۴۴۰ هزار توییت در سراسر دنیا این خبر را منتشر کردند. با در نظر گرفتن این آمار، خبر اسکار گرفتن دی کاپریو به عنوان یک اتفاق در مراسم اسکار رکورددار بیش‌ترین تعداد توییت در دقیقه‌ی اول شد. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

oscars-2016-leonardo-dicaprio

۵. Raspberry Pi 3؛ نسل جدید کوچک‌ترین کامپیوتر دنیا

شرکت Raspberry Pi به مناسبت چهارمین سال عرضه‌ی کامپیوترهای Raspberry Pi، مدل جدیدی از این دستگاه را با نام Raspberry Pi 3 معرفی کرد. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

Raspberry-Pi-3

۶. سامسونگ در میان پنج تولیدکننده‌ی برتر تراشه‌ی دنیا

سهم سامسونگ از چیپ‌ست‌های موبایل تولید شده در دنیا بیشتر شده است. این شرکت کره‌ای توانسته است خودش را در لیست پنج تولیدکننده‌ی برتر چیپ‌ست اسمارت‌فون در دنیا جای دهد. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

Samsung-Exynos-featured

۷. نئاندرتال‌ها احتمالا با روش‌های شیمیایی آتش روشن می‌کردند

امروزه دانشمندان چیزهای زیادی درباره‌ی نئاندرتال‌ها می‌دانند. آن‌ها حتی می‌دانند که احتمالا موی انسان‌های نئاندرتال چه رنگی بوده و چه عادت‌هایی در جفت‌گیری داشته‌اند. با این حال اینکه آیا آن‌ها می‌توانستند آتش روشن کنند یا خیر، همیشه برای دیرینه‌شناسان یک راز بوده است. البته خیلی وقت است که پژوهشگران می‌دانند نئاندرتال‌ها از آتش استفاده می‌کردند. مثل همین عکسی که در بالا می‌بینید و یک خانواده دور آتش جمع شده‌اند. ولی تا به حال فکر می‌کردند که احتمالا این انسان‌های بدوی، از شعله‌های آتش طبیعی که در محیط اطراف به آن برخورد می‌کردند، استفاده می‌کردند. مثلا زمانی که بر اثر گرما و رعد و برق جنگل آتش می‌گرفته، آن‌ها این آتش را با چوب به غاری که در آن زندگی می‌کردند، منتقل می‌کردند. ولی اکنون در بقایای زندگی نئاندرتال‌ها چیزهایی پیدا شده که نشان می‌دهد ممکن است این عموزادگان ما، توانایی درست کردن آتش را هم داشته‌اند. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

neanderthal

۸. روایت آیفون ۶s از فرانسه – پاریس در ۴ دقیقه

بسیاری از مردم نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا یک گوشی آیفون دارند. اکثر افراد از دوربین این گوشی، استفاده‌های شخصی می‌کنند و کمتر کسی را می‌بینیم که با آیفون‌اش به سراغ فیلم‌سازی رفته باشد. با ارایه‌ی اپلیکیشن‌های گوناگون روی پلتفرم iOS، کار به جایی رسیده که بعضی از فیلم‌سازان به سراغ این گوشی هوشمند آمده‌اند و با آن فیلم‌های کوتاه درست می‌کنند. «پاریس در چهار دقیقه» در دسته فیلم‌های کوتاهی قرار می‌گیرد که با iPhone 6s تصویربرداری شده و فرانسه را با تکنیک Hyperlapse در ۴ دقیقه به تصویر می‌کشد. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

Apple_iPhone_6s_Hyperlapse_Main

۹. آیپد جدید دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خواهد داشت

آیپد جدید شرکت اپل یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی خواهد داشت و از صفحه نمایش ۹٫۷ اینچ بهره می‌برد. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

iPad-Pro-9-7

۱۰. اولین تصویر ثبت شده با دوربین HTC One M10 منتشر شد

امروز تصویری منتشر شده که به نظر می‌رسد با دوربین گوشی HTC One M10 گرفته شده است. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

htc-one-m91

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه