شما بگویید؛ آبروی آسیا در جام جهانی ۲۰۱۸ کدام تیم بود؟

۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جام جهانی 2018 شما بگویید قاره آسیا

عربستان جام جهانی ۲۰۱۸ را با چنان باخت مفتضحانه‌ای شروع کرد که خیلی‌ها همان اول از قاره آسیا ناامید شدند. اما روز بعدش ایران با بازی خوب در مقابل مراکش و کسب سه امتیاز دوباره آبروی قاره آسیا را احیا کرد. از آن طرف کره جنوبی در دو بازی اول گروهی‌اش خیلی بد ظاهر شد. دو باخت در برابر سوئد و مکزیک داشت. ایران به اسپانیا باخت و ژاپن هم بازی را به لهستان واگذار کرد. اما تیم‌های آسیایی از یک جایی به بعد روی دور افتادند.

ژاپن توانست با سنگال نماینده آفریقا مساوی کند و تیم کلمبیا از آمریکای جنوبی را ببرد و با چهار امتیاز ولی با قانون بازی جوانمردانه تنها تیم آسیایی جام جهانی ۲۰۱۸ باشد که صعود می‌کند. آنها شب گذشته مقابل بلژیک هم بازی تماشایی از خودشان نشان دادند و حتی با دو گل برای مدتی از بلژیک پیش افتادند.

ایران هم توانست چهار امتیاز کسب کند. جلوی قهرمان اروپا یعنی پرتغال چنان جنگیدند که بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید و کریستیانو رونالدو که یکی از رکوردداران دریافت عنوان بهترین بازیکن جهان است هم نتوانست دروازه ایران را باز کند. تیم ایران با وجود اینکه در گروه مرگ قرار گرفته بود تا لحظه آخر این امید را داشت که به عنوان تیم اول و با شش امتیاز از گروهش صعود کند و درنهایت هم باعث شد سرگروهی تیم به نفع اسپانیا عوض شود.

از آن طرف کره جنوبی در بازی آخرش شگفت‌انگیز ظاهر شد و توانست تیم آلمان یعنی مدافع عنوان قهرمانی را با قدرت شکست بدهد.

هرچند عربستان و استرالیا میان نمایندگان آسیا عملکرد ضعیفی داشتند اما ایران و کره جنوبی و ژاپن تحسین فوتبال‌دوستان را در سرتاسر جهان برانگیختند. شما بگویید که بنظرتان کدام تیم بیشتر آبروی آسیا را خرید؟ ایران، ژاپن یا کره جنوبی؟ دستاورد کدام‌شان مهم‌تر بود؟ چهار امتیاز ایران از گروه مرگ؟صعود ژاپن و بازی‌اش مقابل بلژیک یا کره‌ جنوبی که آلمان را شکست داد؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۶ دیدگاه
  1. امیرمسعود صالحی

    به نظر من ژاپنی ها هم در اخلاق و فرهنگ مثل همیشه عالی بودن هم در ارائه فوتبال تماشاگرپسند.
    در زمینه اخلاق شما برخورد رامین رضائیان و بیرانوند رو در بازی پرتقال به خاطر بیارین !!
    در زمینه ارائه فوتبال تماشاگرپسند که جز ما ایرانی ها کسی لذتی از بازی هامون نبرد و یه دفاع مطلق اتوبوسی که بدترین خط حمله جام جهانی رو برامون به ارمغان اورد . دقت کنید ضعیف ترین خط حمله یعنی بدتر از پاناما و همین عربستان !!

  2. Sami

    ژاپن ، واقعا ژاپن فوتبال بازی کرد بیننده هم لذت برد .بازی با بلژیک رو ببینین ، اگر باخت آبرومندانه میخواین به اون بازی میگن.

    تیمیه که به موقعش حمله ، دفاع ،سرعت، همکاری ، تعویض های مفید و … رو باهم داشت . نه مثل ایران بود که کل تیمش رو واسه ۹۰ دقیقه بذاره دفاع ، نه مثل عربستان سردرگم و بهم ریخته بود و نه مثل کره که هماهنگی لازم رو نداشت و موقعیت هاش رو پیاپی خراب میکرد.

  3. پژمان

    ژاپن فوق العاده بود . ایران هم میتونست فوق العاده باشه اگه از کیروش برای خودمون بت نمیساختیم و در قبال کارها یا تصمیماتی که میگرفت ازش بازخواست میکردیم.
    حمایتهایی که فدراسیون و صدا و سیما از کیروش کردن و هنوز هم دارن میکنن باعث شد که این مربیه خوب ولی بسیار مغرور و لجباز هیچ ناظری بر سر کارهاش نبینه و هرجور که دوست داشته باشه برای خودش رفتار کنه .اگه واقعا بخوایم منصف باشیم باید گفت استراتژی پارک کردن اتوبوس چیزی نیست که بخوایم بهش افتخار کنیم !!

    1. ardeshir

      سلام ؛ با نظر شما کاملآ موافقم خیلی صریح به نکته خوبی مثل عادت ” بت ساختن” از افراد؛ حتی با عکس و تمثال اشخاص را داریم. مثل زمان شاه که عکس و سایه شاه همه جا بود و بعد از آن نیز هنوز همینطور است ؛ خصوصآ افراد خارجی. نکته بسیار مهم : ۱- بازخواست از مدیران حتی روسای رده بالا کشور و جوابگویی و تعهد کاری به مردم است .در غیر اینصورت شفاف سازی در جامعه و توبیخ آنها توسط جامعه.(کاری که ژاپن کره و کشورهای درحال توسعه میکنند.)

  4. مسعود

    سلام
    ببینید دوستان، با یه نگاه اجمالی به نتایج دور گروهی خیلی محرز هست که ژاپن و ایران به لحاظ کسب امتیاز موفق تر عمل کردند. اما ژاپن شناور و دلپذیرتر بازی کرد و البته مهمتر از همه تنها تیم صعودکننده آسیایی هم شد! هر فوتبالدوستی میخواهد تا تیم مورد علاقه اش هم زیبا بازی کند و هم خوب نتیجه بگیرد. کاری که ژاپن کرد. تیم ملی کشورمون به لحاظ کسب نتیجه و به نسبت ادوار گذشته در گروهی که موسوم به “گروه مرگ” بود ایده آل نتیجه گرفت اما خیلی دلپذیر بازی نکرد، ژاپن؛ فاکتور بازی زیبا به اضافه کسب امتیاز و صعود به مرحله بعد را توامان در کنار هم داشت اما ما نه! کره جنوبی هم تنها در بازی آخر شجاعانه بازی کرد و افتخار آفرید. راجع به اون دو تیم دیگه هم نظری ندارم! با تشکر از همه شما عزیزان

  5. شاهین

    ژاپن

  6. سید حسین

    ژاپن

  7. محمد

    معلومه دیگه ژاپن.

  8. یوسف

    ایران تنها تیمی بود که تمام بازیکن ها حتی خط حمله(سردار ازمون و…)در دفاع بودند
    خیلی زشته کل بازیکن ها در دفاع باشن. ایران اصلا خوب بازی نکرد فقط دفاع کرد تا بازی. ایران فقط خوش شانس بود همین. .تماشاگر ها با سر و صدا تمرکز رونالدو رو از بین بردند
    یادمون نره اسپانیا و پرتقال کلی جام و قهرمانی دارند که ایران نداره
    ولی باید به غیرت بعضی بازیکن ها افتخار کرد

  9. فرهام

    آفرین به این هوش و ذکاوت تیم تحریریه با این مقاله و ملت همیشه در صحنه که به سرعت با پاسخ هاشون دارن امتیاز جمع میکنن
    میگم که تیم تحریریه ی دیجی کالا،،بهتر نیست بجا اینکه وقت گرانبهاتون رو صرف جام جهانی میکنید،یه بخشی بنام مردم اضافه کنید،از مشکلات بگید،از بحران ها بگید راه حل ارائه بدید،شاید یه گره ای باز شد..این که نشد روزی ۵تا مقاله بذاری بگی کی مستحق حذف بود،کی نباید حذف میشد،کی آبرو داشت،کی رسوایی کرد.

    1. م.ک

      حرف حق ولی داداش اینجا دموکراسی معنایی نداره

  10. مصطفی

    ۱. ژاپن: شاید در یک بازی دچار لغزش شد ولی بخوبی تونست با یه مساوی و یه برد خوب و با بازی جوانمردانه به دور بعد صعود کنه و در بازی با بلژیک اگر یکم حرفه ای تر بودن میتونستن صعود کنن. شما فکر کن ۱۰ ثانیه پایانی بازی یه کرنر نصیب ژاپن میشه بازیکن به جای اینکه کرنر کوتاه کار کنه و وقط رو تلف کنه اونو سانتر میکنه و کورتوا توپ میگیره و میندازه جلوی بازیکنشون و توی همون چند ثانیه اخر بازی گل میخورن و حذف میشن.
    ۲. کره: درسته که با دوتا باخت شروع کرد ولی توی همون دوتا بازی هم خوب بازی کردن و بزن زیرش و ۱۱ نفره تو زمین خودشون دفاع نکردن و در بازی آخر هم که گل کاشتن و آلمان رو حذف کردن میتونم بگم این کره با کره سال های قبل فاصله داره و ضعیف شده ولی با این حال بازم نسبت به ایران تیم بهتری هست.
    ۳. ایران: ما درسته از کره امتیاز بهتری گرفتیم ولی بازی خوبی نکردیم جز قسمتی ار بازی با پرتغال و اسپانیا. ما تنها شانسی که آوردیم روی بازی با مراکش بود که اتفاقی گل زدیم و گلی هم که به پرتغال زدیم اصلا پنالتی نبود ولی با این حال خوب بازی کردیم. در کل ما فقط خوب دفاع میکنیم و بقیه اش رو برنامه ای برای حمله نداریم.

  11. لواسانی

    ژاپن عالی بود فوتبال بازی کرد حتی اون دو بازی دیگر با لهستان و سنگال برتر بود ولی نتیجه نگرفت.

    کره هم خوب بود بازیش با سوئد یا مکزیک خیلی نزدیک بود و با بدشانسی باخت البته آلمان راهم با خوش شانسی محض برد.

    ایران نتایجش عالی بود به همت مربی اش، ولی تاکتیکش ضدفوتبال بود به دلیل ضعف فوتبال پایه و بازیکنایی که پاس کاری هم به زور انجام میدن.

    عربستان متوسط بود یک برد داشت و تو دو بازی دیگر شانس هایی ایجاد کرد که هدر رفت.

  12. محمد حسن

    چه عجب توی این نظرات کمتر اثری از تعصب دیده میشه

    بالاخره یاد گرفتیم حق رو بگیم حتی امه به نفعمون نشه

    کاش در بقیه موارد هم خود بزرگ بینی و خود برتر بینی رو کنار بزاریم و حقایق جهان را بپذیریم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه