آخرین نمایش افسانه‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
جام جهانی ۲۰۱۸

خیلی از ما زمانی که درگیر هیجان جام جهانی شده‌ایم، دیگر فرصت این را نداریم که به عقب بازگردیم و در مورد آنچه که دیده‌ایم نظر بدهیم.  درنهایت، تمامی لحظات خوب به پایان خواهند رسید. پیش از شروع جام جهانی ۲۰۱۸ تصمیم داریم آخرین نمیایش ۴ افسانه‌ای که لحظات ماندگاری را در جام‌های جهانی به جای گذاشته‌اند را بررسی کنیم.

رافائل مارکز ۳۹ ساله

” بعید می‌دانم کلمات بتوانند آن چیزی را که رافا به بازیکنان مکزیک ارائه داده توصیف کنند. اگر مجبور باشم که جایگاه خودم را در جام جهانی به او بدهم، بی‌شک این کار را انجام می‌دهم.” کارلوس ولا

او در آپریل از فوتبال باشگاهی بازنشست شد؛ در اطلس جایی که ۲۲سال پیش زندگی حرفه‌ای خود را آنجا شروع کرد. قطعا جام جهانی ۲۰۱۸ آخرین فرصتی است که می‌توان از نمایش مردی که لقب “El Kaiser” داشت لذت برد. مارکز رکورد حضور در جام جهانی‌هایی را که می‌توانست در آنها حضور داشته باشد، در این جام جهانی کسب خواهد کرد و با رکورد حضور در ۵ جام جهانی با هموطن خود آنتونیو کاربایال و لوتار ماتیوس آلمانی آلمانی برابر خواهد شد.

او می توانست رکورددار باشد. اولین بار در سال ۱۹۹۷ در تیم ملی بازی کرد اما جام جهانی ۱۹۹۸ را در حالی که ۱۹ سال داشت از دست داد. با این حال او در جام جهانی ۲۰۰۲ کره – ژاپن بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته بود و تنها بازیکنی است که در چهار جام جهانی متوالی تیم خود را رهبری کرده است.

حضور در جام‌های جهانی: ۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴

تعداد بازی‌های جام جهانی: ۱۶ بازی

به یاد ماندنی‌ترین لحظه او: گل تساوی در بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی

آندرس اینیستا ۳۴ ساله

اسپانیایی

” او با استعدادتیرین بازیکن اسپانیا تا به امروز است.”  ژاوی هم‌بازی او در تیم بارسلونا و اسپانیا

۲۲:۳۷ دقیقه وقت محلی، ساکر سیتی، یوهانسبورگ. لحظه‌ای که جایگاه والای اینیستا در تاریخ جام جهانی برای همیشه ماندگار شد. زمانی که نسل‌های آینده او را با ضربه‌ی مهار نشدنی که در وقت‌های اضافه در مقابل هلند به ثمر رساند به یاد می‌آورند، او به درستی به عنوان شخضی که آن مسابقه را به توصیفی از یک اثر هنری تبدیل نمود ستایش می‌کنند.

اولین حضورش در تیم ملی اسپانیا درست دو هفته قبل از شروع جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بود. از آن به بعد دیگر به عنوان بخشی از پیکره اصلی اسپانیا در همه مسابقات حضور داشت. حالا، پس از آخرین بازی که پس از ۲ دهه همراهی تیم بارسلونا انجام داد؛ زمان آن رسیده که برای آخرین بار نیز پیراهن اسپانیا را به تن کن و این لحظات پر احساسی را برای “El Ilusionista” رقم خواهد زد.

اولین حضور در جام جهانی: بازی عربستان-اسپانیا در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان

حضور در جام‌های جهانی: ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴

حضور در بازی‌های جام جهانی: ۱۰ بازی

به یاد ماندنی‌ترین لحظه او: بی‌شک گل برتری فینال جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی

تیم کی‌هیل ۳۸ ساله

استرلیا

” تیمی همون تمیمیه، به خاطر همینه که اون بزرگترین و بهترینه!” سرمربی سابق استرلیا آنگه پوستکوگولو، بعد از اینکه کی‌هیل تیم استرلیا را به بازی‌های پلی‌آف بین قاره‌ای برد.

تنها چهره استوار ادوار جام جهانی مدرن در استرلیا، زمان کمی را صرف کرد تا تبدیل به یک قهرمان شود. به دست آوردن اولین پیروزی در مرحله نهایی جام جهانی برای آنها در مقابل ژاپن در جام جهانی ۲۰۰۶ تاثیر خودش را گذاشت. برد بدون حضور کی‌هیل برای “ساکروس” وجود ندارد.

۵ گل ملی در جام‌های جهانی به اسم خود ثبت کرده و با گلی که در مقابل شیلی در برزیل به ثمر رساند تبدیل به اولین استرلیایی شد که در ۳ جام جهانی پیاپی موفق به گل زنی شده. او همچنین می‌تواند با گل زنی در جام جهانی پیش رو به گلزن ترین بازیکن تاریخ استرلیا نیز تبدیل شود.

اولین حضور در جام جهانی: بازی استرلیا-ژاپن جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان

حضور در جام‌های جهانی: ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴

حضور در بازی‌های جام جهانی: ۸ بازی

به یاد ماندنی‌ترین لحظه او: ضربه محلک به هلند در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

خاویر ماسکرانو ۳۳ ساله

آرژانتینی

“خاویر جزو باهوشترین بازیکنانی است که من در دوره کاری خودم تا به امروز دیده‌ام” پپ گواردیولا سرمربی سابقش در بارسلونا

خیلی از مردم ارزش خاویر ماسکرانو را نادیده می‌گیرند اما حقیقت این است که او لحظه لحظه هر ۳ جام جهانی گذشته را که آرژانتین در آن حضور داشته، مشغول بازی برای تیم بوده است. این نشان می‌دهد او هیچگاه برای چیزی که به دست آورده بی‌ارزش نبوده است. در جام جهانی ۲۰۱۰ که مارادونا سرمربی تیم بود او اینگونه تیم را توصیف میکرد: ” ماسکرانو و ۱۰تای دیگر” و به همین ترتیب بود که بازو بند کاپیتانی را به هافبک دفاعی خود داد.

در جام جهانی قبلی به تصاحب جام بسیار نزدیک شده بود؛ قبل از اینکه در وقت‌های اضافه توسط گوتزه شکست بخورند. بی شک همیشه افسوس موقعیت از دست رفته را خواهد خورد. با این حال همچنان می‌تواند رویای خود را در آخرین نمایشش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رنگ حقیقت ببخشد.

اولین حضور در جام جهانی: آرژانتین-ساحل آج جام جهانی ۲۰۰۶

حضور در جام‌های جهانی: ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴

حضور در بازی‌های جام جهانی: ۱۶ بازی

به یاد ماندنی‌ترین لحظه او: تکل بی‌نظیرش در مقابل شوت آرین روبن در نیمه نهایی جام جهانی برزیل که منجر به پیروزی آنها شد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Behnam

    با سلام
    توصیه میکنم قبل از اقدام به نویسندگی کمی بر روی املا و نگارش و سواد و اطلاعات خود متمرکز شوید.
    غلط های املایی مثل “نمیایش – شخضی – استرلیا – محلک – با استعدادتیرین” واقعا برای یک متن کوتاه ، غیر قابل قبول هستند
    ضمنا هیچ کدام از بازیکنانی که نام بردید در جام جهانی ۲۰۱۶ حضور نداشتند. در واقع هیچ فوتبالیستی در جام جهانی ۲۰۱۶ حضور نداشت و اصلا در آن سال جام جهانی برگزار نشده!!!
    ابتدا فکر کردم ۲۰۱۶ اشتباه تایپی است اما وقتی دیدم هر ۴ بازیکن رو در جام جهانی ۲۰۱۶ فرضی شرکت دادید، تعجب کردم
    ضمنا هر چند شما خودتون استاد هستید اما واژه اسطوره در باره این افراد کاربرد بیشتری داره تا افسانه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه