آدیداس یک میلیون جفت کفش با زباله‌های اقیانوسی ساخته است

۲۷ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آدیداس سفت و سخت به ساخت کتانی با استفاده از زباله‌های اقیانوسی ادامه می‌دهد. آدیداس خبر داده است که بیش از یک میلیون جفت کفش با استفاده از پلاستیک‌های رها شده در اقیانوس‌ها ساخته است. آدیداس با همکاری شرکتی دیگر، پلاستیک‌های اقیانوسی را تبدیل به پلیمری می‌کند که می‌توان از آن برای ساخت کفش استفاده کرد.

آدیداس دو سالی است که چنین کفش‌هایی می‌سازد و یک میلیون جفت هم رقم کمی نیست.

تشخیص این کفش‌ها از یک جفت کتانی معمولی آدیداس، کار راحتی نیست. با این حال، فوایدی که ساخت چنین کفش‌هایی برای طبیعت دارد، می‌تواند در بلند مدت روی آینده‌ی صنعت ساخت کفش تاثیر بزرگی بگذارد.

یک میلیون کتانی مطمئنا در مقایسه با میلیون‌های کفشی که آدیداس ساله می‌فروشد، رقم بزرگی نیست. با این حال، آدیداس دو سالی است که چنین کفش‌هایی می‌سازد و یک میلیون جفت هم رقم کمی نیست؛ طوری که این رقم نشان از تقاضای بالا برای این کفش‌ها دارد.

شرکت آدیداس در سال ۲۰۱۶ با همکاری شرکت Parley شروع به ساخت کفش با استفاده از پلاستیک‌های اقیانوسی کرد. این کفش‌ها در ابتدای کار در تعداد محدود تولید شدند، ولی آدیداس نهایتا در سال ۲۰۱۷ شروع به تولید انبوه و فروش این کفش‌ها کرد.

هر جفت کفش به صورت میانگین از ۱۱ بطری پلاستیکی استفاده می‌کند. بخش‌های دیگر کفش مثل بندها و دوخت‌ها هم از پلاستیک بازیافتی تولید می‌شوند.

منبع: Business Insider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar پژمان

    افرین ادیداس
    ما هم بهتره زباله تولید نکنیم مثل همین خودروهای ملی 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه