آستون مارتین زیر دریایی هم می‌سازد!

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما رسانه رسمی آستون مارتین مشخصا اعلام کرد که به فکر ساخت زیردریایی است و از این محصول احتمالی ۲ تصویر منتشر کرد.

بیشتر ما با شنیدن نام آستون‌مارتین به یاد غرش ترسناک و دلهره‌آور موتور و اگزوز این انگلیسی می‌افتیم. بی‌راه نبود که جرمی کلارکسون، مجری سابق مستند خودرویی تاپ‌گیر غرش آستون‌مارتین را به صدای سرما‌خورده‌‌‌ای تشبیه کرد که هیجان‌ را به آدم منتقل می‌کند. بگذریم که تیم تاپ‌گیر علاقه‌ی بی‌حد و مرزی به ماشین‌های انگلیسی داشتند که دلیل آن هم واضح و روشن است!

حالا این شرکت خودروسازی اعلام کرده که قصد دارد یک زیر دریایی بسازد. نام این پروژه “پروژه نپتون” (Project Neptune) است. البته انتظار نداشته باشید که آستون‌مارتین اطلاعات زیادی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده باشد اما در رسانه‌ی رسمی آستون‌مارتین دو عدد عکس از این محصول احتمالی قرار گرفته است. عکس اول پایین تیتر قرار دارد و در ادامه می‌توانید تصویر دیگر این زیردریایی را ببینید:

همان‌طور که پیداست، این زیردریایی طراحی و ظاهر متفاوت و نوآورانه‌ای دارد. قیمت این محصول بی‌شک بسیار زیاد خواهد بود. دوست دارید بدانید؟ منابع خبری از قیمت ۳.۳ میلیون دلاری این زیردریایی خبر می‌دهند. بگذارید کمی حساب‌کتاب کنیم. ب‌ام‌و i8 در بازار جهانی حدود ۱۴۶ هزار دلار قیمت دارد. بنابراین بگذارید سراغی از سوپرکارهای مشهور مثل لامبورگینی، فراری و یا حتی بوگاتی بگیریم. فراری ۴۸۸GTB حدود ۲۵۰ هزار دلار قیمت داشت. لامبورگینی آونتادور ۳۹۳ هزار دلار قیمت دارد. پس به سراغ بوگاتی شیرون می‌رویم که به عنوان یک هایپرکار بسیار گران‌قیمت حدود ۲.۵ میلیون دلار برای مشتری آب می‌خورد. این زیردریایی حتی ۸۰۰ هزار دلار هم از شیرون گران‌تر است.

البته مقایسه‌ی یک زیردریایی لوکس با سوپراسپرت کمی منطقی به نظر نمی‌رسد اما شاید برای علاقمندانی که آستون را به عنوان خودروساز می‌شناسند و می‌خواهند ببینند این محصول جدید و لوکس برای ثروتمندان چقدر هزینه برمی‌دارد، در نوع خود قیاس جالبی باشد! این زیردریایی ظرفیت ۳ سرنشین را دارد و می‌تواند به مدت ۱۲ ساعت  تا عمق ۵۰۰ متر به زیر آب برود.

شاید برای تعداد محدودی از ثروتمندان دنیا، خریدن یک زیردریایی ۳.۳ میلیون دلاری از شرکت مشهور آستون‌مارتین تجربه‌ی هیجان‌انگیزتری را تا سوار شدن پشت یک لامبورگینی یا فراری رقم بزند.

منبع: AstonMartin

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه