آشنایی با مشاهیر؛ زندگی پرفراز و نشیب ادیسون و ماری کوری

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
آشنایی با مشاهیر

کتاب‌های زندگی‌نامه بدون تردید یکی از خواندنی‌ترین و جذاب‌ترین آثار مکتوب در تمام فرهنگ‌ها به شمار می‌آید. شوق وصف‌ناپذیری در همه ما برای آگاهی از سرگذشت بزرگان و نام‌آوران وجود دارد. وقتی به مطالعه سرگذشت انسان‌های بزرگ تاریخ می‌پردازیم انگار در تاریخ همراه با آن‌ها هستیم و شیرینی و تلخی زندگی آن‌ها را می‌چشیم. با ما همراه باشید تا در این مطلب با معرفی کتاب‌های آشنایی با مشاهیر با زندگی‌نامه دانشمندان آشنا شوید.

ماری کوری

آشنایی با مشاهیر

آشنایی با ماری کوری، اولین کتاب از سری کتاب‌های جذابی است که به زندگی و آثار دانشمندان بزرگ پرداخته است. جان و مری گریبین در شرح حالی شیرین و خواندنی کار و زندگی ماری کوری را برای دوستداران علم، به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند.

«ماریا اسکودوسکی» تحت شرایطی در لهستان به دنیا آمد که امپراتوری روسیه بر این کشورحکومت می‌کرد و طبق قوانینی که در لهستان وضع کرده بود، هیچ زنی حق ورود به دانشگاه را نداشت. به همین جهت، ماریا مجبور شد میهنش را برای ادامه‌ی تحصیل ترک کند و راهی پاریس شود. او در همان جا همسر و شریک زندگیش «پیر کوری» را یافت. زمانی که ماریا برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شد، زنان حتی نمی‌توانستند به عنوان محقق و دانشمند در یک آزمایشگاه مجهز و مناسب کار کنند. به همین دلیل، او کارش را در یک انبار سرد و نمناک آغاز کرد و در همان جا هم موفق به کشف دو عنصر رادیواکتیو جدید شد. چند سال بعد، برای بار دوم جایزه‌ی نوبل به او اهدا شد. او دو دختر داشت که بعدها یکی از آن دو، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شد.

دانلود کتاب از فیدیبو

ادیسون

آشنایی با مشاهیر

«تامس ادیسون» شاید یکی از بزرگ‌ترین مخترعانی باشد که تاکنون وجود داشته است. او تنها جهانی را که در آن زندگی می‌کرد تغییر نداد، بلکه اختراعاتش به ساختن جهانی کاملاً متفاوت کمک کرد: جهانی که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم. گرامافون فقط یکی از کارهای اوست. اختراع دیگرش، نخستین دوربین موفّق فیلمبرداری، به همراه دستگاهی برای به نمایش درآوردن فیلم بود. ادیسون هم چنین ساختار تلفنی را که « الکساندر گراهام بل » اختراع کرده بود، تغییر داد و آن را به دستگاهی با کیفیتی بسیار بهتر تبدیل کرد. او روی ماشین تحریر نیز کار کرد.

آشنایی با ادیسون، یکی از کتاب‌های مجموعه‌ای است که به زندگی و آثار دانشمندان پرداخته است. در این کتاب، شرح و حال اختراعات عمده‌ی ادیسون برای دوستداران علم و دانش به رشته‌ی تحریر درآمده‌است.

ادیسون از کودکی مشکل ناشنوایی داشت. او در ۱۲ سالگی مدرسه را برای همیشه ترک کرد و از آن پس، با استفاده از اراده‌ی قوی و خلاقیت سرشارش به اکتشاف و اختراع پرداخت. ادیسون احتمالاً بزرگ‌ترین مخترع جهان است. در واقع او پایه‌گذار دانش فنی دنیایی است که ما هم‌‌اکنون در آن زندگی می‌کنیم. امروزه با فشار دادن کلیدی، اتاقمان را روشن می‌کنیم، به سینما می‌رویم، موزیک گوش می‌کنیم و به وسیله‌ی تلفن با دوستانمان صحبت می‌کنیم. این‌ها همه نتیجه‌ی کار طاقت‌فرسا و مستمر مخترعی است که تمام زندگی خود را صرف ساختن دنیایی نو کرد.

دانلود کتاب از فیدیبو

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه