اینستاگرام؛ چگونه فالوور بیشتری جذب کنیم؟

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
افزایش فالوور اینستاگرام

بی‌تردید در حال حاضر اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی پیشرو در زمینه‌ی انتشار عکس است. هرچند خیلی از افراد از اینستاگرام تنها به‌عنوان ابزاری راحت برای به اشتراک گذاشتن عکس با دوستان و خانواده‌ی خود استفاده می‌کنند، بسیاری از افراد هم هستند که به دلایل مختلف فعالانه تلاش می‌کنند تعداد فالوورهای حساب کاربری اینستاگرام خود را روزبه‌روز افزایش دهند. جذب و افزایش فالوور اینستاگرام می‌تواند به‌ویژه برای کسانی که تازه به آن وارد شده‌اند کار دشوار و خسته‌کننده‌ای باشد.

در این آموزش قصد داریم برخی از بهترین روش‌ها و توصیه‌ها را در زمینه‌ی جذب فالوور بیشتر روی اینستاگرام به شما معرفی کنیم. با مدرسه‌ی عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

پروفایل خود را به‌درستی تکمیل کنید

اولین کاری که باید بکنید ساختن یک هویت روشن و مشخص برای حساب کاربری اینستاگرام خودتان است. حساب کاربری اولین جایی است که مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما به آن نگاه خواهند کرد. درنتیجه تنظیم کردن صحیح حساب کاربری اهمیت بالایی دارد.

برای انجام این کار ابتدا باید تصور روشنی از هدف حساب کاربری اینستاگرام خود داشته باشید. آیا تلاش دارید خود را به‌عنوان یک عکاس جدی معرفی کنید؟ آیا قصد دارید یک کسب‌وکار، برند یا سبک زندگی را ترویج دهید؟ یا تنها می‌خواهید از اینستاگرام برای نشان دادن اتفاقات روزمره‌ی زندگی خود و حفظ ارتباط با دوستان بهره بگیرید؟

پس از این‌که هدف حساب کاربری اینستاگرام شما مشخص شد باید توضیحی برای آن بنویسید که این هدف را به‌خوبی بازتاب دهد. همه‌ی تلاش خود را بکنید تا این توضیح کوتاه و موجز ولی پرمعنی باشد و همچنین به‌خوبی افراد را به عمل کردن وادارد. اگر وب‌سایت، اپلیکیشن یا محصولی دارید که می‌خواهید آن را ترویج دهید لینک آن را هم در پروفایل خود قرار دهید. بهتر است از یک عکس یا تصویر جذاب و خاص هم برای حساب کاربری خود استفاده کنید تا مردم بتوانند به‌راحتی شما را شناسایی کنند.

ثبات داشته باشید

پس از آماده کردن حساب کاربری باید تصمیم بگیرید چه نوع عکس‌هایی را قصد دارید به اشتراک بگذارید. عکس‌هایی که منتشر می‌کنید باید هویت شما و مضمون موردنظر حساب کاربری‌تان را بازتاب دهد. اگر عکاس هستید طبیعتا هدف شما باید انتشار بهترین عکس‌ها از مجموعه‌ی آثارتان باشد. برای این منظور اطمینان حاصل کنید که تنها بهترین آثارتان را به اشتراک می‌گذارید و از انتشار هر چیزی که ممکن است زیر سطح استاندارد به نظر برسد خودداری کنید؛ این کار از جذابیت فید عکس شما می‌کاهد.

هدف بعدی این است که مضمون عکس‌های خود را هم‌راستا با مضمون اصلی حساب کاربری حفظ کنید. اگر عکاس خیابانی هستید پس فقط عکس‌های خیابانی منتشر کنید. اگر به عکاسی منظره، عکاسی هنری یا عکاسی پرتره علاقه دارید تلاش کنید عکس‌هایی که منتشر می‌کنید حول این موضوعات تمرکز داشته باشند. مردم بر اساس علاقه‌مندی خود شما را فالو می‌کنند و ممکن است با دیدن عکس‌های سلفی گاه‌وبیگاه یا ساندویچی گاز زده رغبت خود را نسبت به فالو کردن شما از دست بدهند.

اینستاگرام - ثبات

به‌طور منظم عکس منتشر کنید

در گام بعدی باید در مورد زمان‌بندی انتشار عکس‌های خود همانند سوژه‌هایتان به ثبات برسید. دیده شدن به‌صورت منظم در میان جریان عکس‌های فالوورها شما را در ذهن آن‌ها برجسته ساخته و کمک می‌کند عکس‌هایتان لایک‌های بیشتری بگیرند.

اگر اطمینان دارید که می‌توانید همواره و با روندی ثابت دو تا سه عکس در روز به اشتراک بگذارید این کار را انجام دهید. البته اگر این نوع برنامه‌ریزی برای شما قابل مدیریت نیست بهتر است به‌جای اجرای نامنظم آن با فواصل زمانی بیشتری عکس منتشر کنید. ولی مهم‌تر از همه‌چیز فراموش نکنید عکسی که منتشر می‌کنید باید کیفیت بالایی داشته و هم‌راستا با مضمون حساب کاربری شما باشد.

از هشتگ‌ها استفاده کنید

هشتگ‌ها راهی بسیار عالی هستند برای کمک کردن به مردم در یافتن عکس‌هایی مرتبط با یک مضمون یا موضوع خاص. استفاده از هشتگ‌هایی که هم مرتبط و هم محبوب هستند به شما کمک خواهد کرد تا میزان دسترسی به عکس‌هایتان را گسترش دهید. وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهایی نظیر tagsforlikes وجود دارند که محبوب‌ترین تگ‌ها را به شما معرفی می‌کنند. گرچه استفاده از هشتگ‌ها تضمین برای هجوم فالوورهای جدید نیستند ولی قطعا باعث خواهند شد افراد بیشتری عکس‌های شما را ببینند.

نکته: برای استفاده از هشتگ‌ها لزومی ندارد آن‌ها را در توضیح عکس قرار دهید بلکه بهتر است هشتگ‌ها را در بخش کامنت‌ها اضافه کنید. اینستاگرام تعداد هشتگ‌هایی را که می‌توانید برای یک عکس استفاده کنید به ۳۰ عدد محدود کرده است. درنتیجه بهتر است هشتگ‌ها را هوشمندانه انتخاب کرده و از آن‌ها سو استفاده نکنید.

اینستاگرام - هشتگ

دیگران را فالو کرده و با آن‌ها تعامل داشته باشید

یکی از بهترین راه‌ها برای وارد شدن به محدوده‌ی دید مردم و تحریک کردن آن‌ها به فالو این است که با آن‌ها وارد تعامل شوید. به لایک کردن عکس‌ها اکتفا نکنید بلکه نظری را هم در بخش کامنت‌ها بنویسید. برای انجام این کار اطمینان حاصل کنید که نظر شما به‌قدر کافی جذاب باشد؛ نوشتن یک کامنت سرراست مثل «چه عکس خوبی» فایده‌ی چندانی ندارد. نوشتن نظری ارزشمند بیشتر آن فرد را به بازدید از حساب کاربری شما ترغیب خواهد کرد و اگر عکس‌های خوبی داشته باشید احتمال زیادی می‌رود که به جمع فالوورهای شما بپیوندد.

البته نوشتن نظر با استفاده از یک گجت موبایل ممکن است پروسه‌ای زمان‌بر باشد. در این مورد هم وب‌سایت‌هایی نظیر IconoSquare وجود دارند که اجازه می‌دهند این کار را توسط رایانه‌ی شخصی خود انجام دهید. این سرویس‌ها علاوه بر ساده‌تر کردن پروسه‌ی نوشتن نظر و لایک کردن عکس‌ها، خدماتی نظیر آمارهای تحلیلی در مورد تعامل کاربران را هم ارائه می‌دهند.

اینستاگرام - آیکونواسکوئر

برای استفاده از IconoSquare می‌توانید با حساب کاربری اینستاگرام خود وارد شده و سپس به دنبال هشتگی بگردید که با مضمون عکس‌های شما در ارتباط است. . پس‌ازآن در میان عکس‌های آن هشتگ جستجو کرده و هرگاه عکسی متناسب و ارزنده یافتید نظری برای آن بنویسید. احتمالا انجام این کار توسط رایانه‌ی شخصی برای شما هم بسیار سریع‌تر و ساده‌تر از به کار بردن گوشی موبایل خواهد بود.

نکته: تنها روی عکس‌های جدیدی که در یکی دو روز گذشته منتشر شده‌اند نظر بنویسید. همچنین بهتر است به‌جای نوشتن نظر روی عکس‌هایی که از قبل صدها نظر برای آن نوشته شده روی عکس‌هایی نظر بنویسید که تعداد اندکی نظر دارند. بدین ترتیب نظر شما میان نظرات دیگر گم نخواهد شد.

از فیلترهای مناسب استفاده کنید

یکی از عوامل مهم برای ساختن یک عکس عالی ظاهر و حسی است که آن تصویر دارد. اینستاگرام به شما امکان استفاده از گستره‌ی وسیعی از فیلترها را داده است. استفاده از این فیلترها می‌تواند به حفظ یکپارچگی فید عکس‌های شما کمک کند. سرویسی نظیر Populargram لیست محبوب‌ترین فیلترهایی را که در حال حاضر استفاده می‌شوند به شما نشان خواهد داد.

اینستاگرام - فیلتر

البته بسیاری از افراد (ازجمله خود ما) ترجیح می‌دهند به‌جای استفاده از فیلترهای اینستاگرام عکس‌های خود را بیرون از اینستاگرام و با استفاده از یک اپلیکیشن ویرایش عکس دیگر ویرایش کنند تا به نتیجه‌ی دلخواه خود برسند. این رویکرد کنترل بسیار بیشتری روی نتیجه‌ی نهایی مهیا می‌کند. برای این افراد اینستاگرام تنها نقش ابزاری برای نمایش آثارشان را دارد.

هرچند مادامی‌که ظاهر و حس نتیجه‌ی نهایی با مضمون حساب کاربری شما و سلیقه‌ی مخاطبانی که قصد تعامل با آن‌ها را دارید هماهنگ باشد هیچ قانونی مبنی بر استفاده کردن یا استفاده نکردن از فیلترهای اینستاگرام وجود ندارد.

از نفوذ شبکه‌های اجتماعی دیگر استفاده کنید

احتمالا استفاده از قدرت نفوذ شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک، توییتر یا گوگل پلاس برای وسیع‌تر کردن دسترسی کاربران به پست‌های شما مفید واقع خواهد شد. عکس‌های خود را در زمان‌هایی به اشتراک بگذارید که کاربران این شبکه‌های اجتماعی بیشترین فعالیت را داشته باشند. همچنین در حساب کاربری خود در این شبکه‌های اجتماعی لینک حساب کاربری اینستاگرام‌تان را اضافه کنید. بعلاوه می‌توانید از برچسب‌گذاری جغرافیایی (Geotagging) و هشتگ‌های مرتبط برای آگاه کردن مردم از محل حضور خود و موضوعی که در رابطه با آن پست می‌گذارید بهره بگیرید.

اینستاگرام - شبکه اجتماعی

خلاصه‌ای از نکات کلیدی برای افزایش فالوور اینستاگرام

  • رشد دادن تعداد فالوورهای اینستاگرام می‌تواند پروسه‌ای آهسته باشد ولی نکات کلیدی که برای رسیدن به آن باید همواره به یاد داشته باشید ازاین‌قرار هستند:
  • نسبت به موضوع و مضمون حساب کاربری خود تصوری روشن داشته باشید.
  • سپس تلاش کنید اطلاعات حساب کاربری و عکس‌هایی که منتشر می‌کنید همین موضوع و مضمون را بازتاب دهند. همچنین اطمینان حاصل کنید که تنها از بهترین عکس‌هایتان استفاده می‌کنید.
  • اطمینان حاصل کنید به‌روشنی مشخص است حساب کاربری شما افراد را به چه واکنشی دعوت می‌کند.
  • حتما با دیگران تعامل داشته باشید، عکس‌های دیگران را لایک کنید و برای آن‌ها نظر بنویسید. اینستاگرام یک شبکه‌ی اجتماعی است پس شما هم عضوی از این اجتماع باشید.
  • ثبات داشته باشید. ثبات داشتن در رویکرد برقراری ارتباطی بادوام و محکم میان شما و مخاطبانتان را میسر خواهد کرد.‌


منبع: Mobiography

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۲ دیدگاه
  1. Avatar soheil

    سلام برای افزایش فالوورها میشه از ربات های اینستاگرام استفاده کرده ؟
    من یک مدت از رباتهای خارجی استفاده میکردم و راضی بودم مثل:
    instazood.com
    instajool.com
    followerhot.com
    buffer.com
    hootsuite.com

    لطفاً نظرتون رو بهم بگیرد

    1. Avatar مهدیه

      چجوریه این ؟ برای یه پیج تازه تاسیس بدرد میخوره ؟

  2. Avatar کیان

    با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما تشکر

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه