آموزش کد نویسی به کودکان با کاراکترهای جنگ‌های ستاره‌ای

۲۱ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سایت Code.org برای تکمیل پروژه‌ی «ساعت کد» (Hour of Code) با دیزنی وارد همکاری شده است. هدف این پروژه‌، آموزش کد نویسی به دانش آموزان است.

پروژه‌ی ساعت کد مقارن با تولید قسمت هفتم از مجموعه‌ی «جنگ‌های ستاره‌ای» (Star Wars) تحت عنوان «نیرو برمی‌خیزد» (The Force Rises) شکل گرفته و دیزنی امیدوار است بتواند تا حدی کودکان را با مشغله‌های کدنویسی در صنعت فیلم‌سازی آشنا کند.

star_wars_code_org

حقیقت این است که صدها کارشناس کامپیوتر دور هم جمع می‌شوند تا فیلمی مانند «نیرو برمی‌خیزد» را بسازند. حالا «لوکا فیلم» (Luca Film) و دیزنی تعدادی از افراد خود را وارد این پروژه کرده‌اند، چندین ویدیوی آموزشی کوتاه تهیه کرده‌اند و ۱۰۰,۰۰۰ دلار به Code.org اهدا کرده‌اند تا مدارس بیش‌تری را تحت پوشش این آموزش قرار بدهد.

این پروژه که از سوی افرادی مثل رییس جمهور اوباما هم حمایت می‌شود، در نظر دارد تا کودکان بیش‌تری را وارد این برنامه کند و تنوع بیش‌تری هم به محتوای برنامه بدهد.

در مرحله‌ی مبتدی کدنویسی، «ری» (Rey) و شاهزاده لایا (Leia) حضور دارند. هادی پرتوی، بنیان‌گذار Code.org به سایت «وایرد» (Wired) گفته است: “حضور این دو قهرمان زن به همراه روبات‌ها پیام مهمی را القا  و آن تنوعی که دنبال‌اش بودیم را تامین می‌کند.”

maxresdefault

افراد مبتدی اول با برنامه‌نویسی «بلاک استایل» (block-style) کار می‌کنند تا با droid BB-8 یک بازی Browser Game بسازند. آن‌ها پس از تکمیل این مرحله می‌توانند با برنامه‌های پیشرفته تر «جاوا» (Java) کار کنند.

MTI2MDkzMDcwNDM2NDYyNTYy

تا کنون حدود ۵ میلیون کودک تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند که از این تعداد، ۲ میلیون نفرشان دختر و ۲ میلیون نفر جزو اقلیت بوده‌اند. سال گذشته نیز این گروه در همکاری خود با دیزنی اقدام به ساخت «ساعت کد» با موضوع قصه‌ی «یخ‌زده» (Frozen) کرد. این برنامه ۱۳ میلیون کاربر داشت. ولی امسال با وجود محبوبیت فوق‌العاده‌ی جنگ‌های ستاره‌ای نزد مردم، پیش‌بینی می‌شود که این آمار تا ۴ برابر افزایش پیدا کند.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Kezzen

    خیلی برام جالبه که سایتش از زبان فارسی هم پشتیبانی میکنه فقط فیلم های آموزشیش پشتیبانی نمیکنه که انقدر واضحه که مشکلی پیش نمیاد
    عالی ?

    1. محمد اسماعیلی محمد اسماعیلی

      موسین وب سایت CODE.org دو برادر ایرانی هستند.برای همینه که از زبان فارسی پشتیبانی می کند. همینطور قسمت توسعه زبان هم وجود دارد که می توانید به ترجمه ویدئوها کمک کنید

  2. Avatar bijan

    دمشون گرم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه