آیفون ۸ از شارژ بی‌سیم «واقعی» بهره می‌برد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با اینکه هنوز زمان زیادی از عرضه‌ی آیفون ۷ در بازار جهانی نمی‌گذرد، بازار شایعات درباره آیفون بعدی (احتمالا با نام آیفون ۸) داغ است. سال آینده تولد ده سالگی آیفون است و به‌خاطر مناسبت به این بزرگی و مهمی، همه انتظار دارند آیفون ۸ بیش‌ترین و بزرگ‌ترین تغییرات را نسبت به سال‌های گذشته به خود ببیند.

اما جدیدترین شایعات درباره آیفون ۸ چه می‌گویند؟ این‌بار صحبت از شارژ وایرلس یا بی‌سیم گوشی پرچم‌دار آینده‌ی اپل است. ماجرا به همین ختم نمی‌شود؛ ظاهرا قرار است این سیستم شارژ بی‌سیم با همه‌ی آن چیزی که تا به‌حال در این‌باره شنیده‌ام فرق داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر شارژ بی‌سیم به این معناست که شما باید گوشی‌تان را به‌جای آن‌که با سیم به شارژر و پریز برق متصل کنید، روی یک استند شارژ قرار دهید که در عمل باز هم آزادی عملی را که با شنیدن عبارت «شارژ بی‌سیم» به نظر می‌رسد، در اختیارتان نمی‌گذارد. اما شایعات می‌گویند اپل قصد دارد «شارژ بی‌سیم واقعی» را در آیفون ۸ تعبیه کند.

مکانیزم چنین قابلیتی این‌طور خواهد بود که اپل ماژولی را در دستگاهش قرار می‌دهد که گوشی به‌واسطه‌ی آن با انتقال‌‌دهنده‌ی برق ارتباط برقرار می‌کند. این انتقال‌دهنده به پریز برق روی دیوار متصل است و این امکان را دارد که تا فاصله‌ی حدود ۴.۵ متری (۱۵ فوتی) از گوشی، انرژی برق را به آن منتقل کرده و گوشی را شارژ کند. خب به نظر می‌رسد اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، بالاخره برای اولین‌بار به معنای واقعی شارژ بی‌سیم را تجربه خواهیم کرد.

در ادامه‌ی این شایعه گفته شده اپل برای دستیابی به این فناوری با شرکت Energous همکاری می‌کند. این همان شرکتی است که پیش از این درباره‌اش شنیده بودیم که مشغول همکاری با یک تامین‌کننده‌ی بزرگ در صنعت گوشی‌های هوشمند است. هنوز هیچ تاییدی درباره‌ی این جزییات دریافت نکرده‌ایم اما کنار هم قرار دادن این اخبار، می‌تواند میزان اعتماد به درست بودن شایعه‌ی فناوری شارژ بی‌سیم اپل در آیفون بعدی را بیش‌تر کند. به هرحال طبق معمول باید کمی صبر کرد تا همه‌چیز روشن شود.

منابع: BGR, Phone Arena

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. محمد

    سلام
    اینایی که میگن عقبه فکر کنم فقط موضوع پست رو خوندن و متنش رو نخوندن !
    چون سایر شرکت ها فقط شارژر بیسیم القایی ساخته اند که حتما باید گوشی روی شارژر قرار بگیره اما اپل میخواد کاری که واقعا بیسیم باشه و هر جا بری تا فاصله ۴.۵ متری بهت شارژ بده ! یعنی لازم نیست اصلا تماسی با شارژر داشته باشه .

  2. Amir

    اون همه سال پیش نیکلاس تسلا به راهی برای انتقال بیسیم برق و انرژی اون دست پیدا کرده بود.
    چند دانشمند و مهندس دیگه هم راهی برای انتقال برق به صورت بیسیم دست یافته بودن تازه برق مستقیم هم نه متناوب(شهری)!!!!!
    ولی بیچاره ها سرنوشتشون چی شد؟؟
    یه عده سرمایه دار برای اینکه منفعت مالیشون از بین میرفت ساکتشون کردن ، آزمایشگاه هاشونو آتیش زدن و …
    امیدوارم علم های گمشده و از دست رفته بشر دوباره رونق بگیره

  3. علي

    شما فقط به اسم دقت میکنید که نوشته شارژ بی سیم و میگید اپل عقبه!در حالی که این شارژ بیسیمی که قراره تولید بشه خیلی از مال بقیه شرکت ها سر تره!و گرنه اپل میتونست همینجوری یه چیزی بده بیرون که اقای تیم کوک گفت: ما تا از امنیت دستگاه های شارژ بی سیم مطمئین نشیم از اونا نمیسازیم که سامسونگ عصبانی شد

  4. hamidreza

    هر ساله کلی شایعات راجب اپل و سامسونگ گفته میشه که شاید ۱۰% اون ها هم عملی نشه، فعلا که شرکت های چینی مثل شیائومی دارن جای این دو غول رو میگیرن

  5. پژمان

    من فکر میکنم موفق ترین شرکت صنعت گوشی سامسونگه
    از اختراعات و ابداعات نوین سونی و زیبایی و طراحی اپل استفاده میکنه بهمراه کلی چیز در کنار هم تلفیقی از همه اینهارو روانه بازار میکنه

  6. امین

    عالی ، همون سیستم عاملش رو ترجیح میدم به کل تکنولوژی گوشیهای اندرویدی

  7. عباس

    از نظر تکنولوژی عملیه خیلی وقت هم هست عملیه ولی روی محیط تاثیرات خیلی بدی ممکنه داشته باشه همینطور تلفاتش خیلی زیاده

  8. Next is Now

    اپل همیشه چند سالی از بقیه شرکت ها عقبه و این ها شایعاتی بیش نیست

  9. عباس

    خسته نباشه واقعا فقط خیلی عقبه

  10. امیر

    خب این کار همین الان هم میشه ولی مشکل در بازده است!
    یعنی برای اینکه همچین فاصله ای بین گوشی و منبع امواج الکترومغناطیسی باشه، کلی انرژی باید هدر بشه که اصلا ارزش نداره

    1. FUNNY PEOPLE

      عزیز جنس برق از الکترون نه از الکترو مغناطیس
      این اتفاق در این زمان غیر ممکنه چون الکترون برای شارش به ماده نیاز داره اونم رسانا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه