[اینفوگرافیک] آیا روز کاری ۸ ساعته شیوه مناسبی است؟

۲۰ آذر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند دهه پیش برتراند راسل در مقاله “در ستایش فراغت” به نحوه کار کردن انسان امروزی خرده می‌گیرد و می‌نویسد که کار کردن آن‌هم کار زیاد آنگونه که پنداشته و تبلیغ می‌شود اصلا فضیلت نیست. به نظر او این فکر از طرف افراد ثروتمند برای به کارگیری افراد فقیر بوده است. به نظر او با توجه به پیشرفت بشر در صنعت و ماشین‌آلات انسان امروزی می‌تواند و باید ساعات کاری خود را از ۸ ساعت به نصف برساند و باقی روز را به تفریح و سرگرمی و ورزش بگذراند. با اینکه از نوشتن این مقاله سال‌ها می‎گذرد اما فعلا کسی به حرف این فیلسوف چندان توجهی نکرده است و فعلا همه مجبورند به سیستم روز کاری ۸ ساعته تن بسپارند.

البته همیشه ساعات کاری اینقدر زیاد نبود. تا اوایل قرن ۲۰ ساعات کاری به جای ۸ ساعت تا ۱۶ ساعت هم می‌رسید. شرایط کاری افتضاح بود و دستمزدها هم صرفا برای زنده ماند کارگرها کفاف می‌کرد. تا اینکه در سال ۱۹۲۶ هنری فورد با الگو گرفتن از ایده‌ای که صد سال پیش از آن شکل گرفته بود، ساعات کاری کارگرانش را به نصف و دستمزدهای آنان را به دو برابر افزایش داد. او توانست با این طرح بهره‌وری را تا دو برابر افزایش دهد.

با اینکه باز هم از آن موقع نزدیک به صد سال می‌گذرد و تکنولوژی و ثروت به شدت گسترش یافته اما هنوز ساعات کاری به همان میزان است. تقریبا همه می‌دانند که از این ۸ ساعت حداکثر ۶ ساعت آن مفید و بقیه صرفا برای خالی نبودن عریضه و اجبار قانونی است. اما چاره چیست. انسان باید تا موقعی که ایده برتراند راسل عملی می‌شود صبر کند و تا حد ممکن روش‌های بیابد که بتواند این میزان ساعت کاری را تحمل کرده و بهره‌وری خود را افزایش دهد. برای آشنایی بیشتر با روش‌های افزایش بهره‌وری در روز کاری ۸ ساعته، اینفوگرافیک امروز را مطالعه کنید.

منبع: podio

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar محمد حسین

    بسیار عالی بود ????

    حقیقتاً لذت بردم.

  2. Avatar آرمان

    شما انگار توی ایران زندگی نمیکنید. این رویاپردازی ها برای کشورهای پیشرفته جواب میده نه کشورهای جهان سوم.

  3. Avatar سجاد

    به این به اصطلاح ۸ ساعت باید دو تا ترافیک دو تا سه ساعت هم اضافه کرد و اضافه کاری که خودمون بخاطر کم بودن حقوق التماس میکنیم داشته باشیم.
    از صنعتی شدن فقط کار کردن مثل ماشین رو به ارث بردیم،همینه که یه تعطیلی میشه همه هجوم میاریم به شمال.

  4. Avatar محمد

    ساعت ۹ تا ۵ چه ساعت کاری خوبی .من ۵ صبح بیدار میشم تا ۶ برسم به سرویس ساعت ۷ کارم شروع میشه تا ۷ بعد اظهر .تازه همه میگن خوش به حالت که کار داری.کجای کارید شما.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه