آیا محصولات اپل صرفا برای ثروتمندان تولید می‌شود؟

۲۱ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بعضی از کاربران شکایت می‌کنند که شرکت اپل دستگاه‌هایی تولید می‌کند که صرفا مخاطبان ثروتمند را مد نظر دارد. آن‌ها می‌گویند از نظر مالی قادر به خرید محصولات اپل نیستند و همین موضوع فرضیه یاد شده را تایید می‌کند. اما ظاهرا تیم کوک نظر متفاوتی دارد. مدیرعامل شرکت اپل در گفتگو با مجله Fortune به این موضوع اشاره کرده که آیپد و آیفون در حال حاضر با قیمت‌های زیر ۳۰۰ دلار هم قابل خرید است و همین موضوع ثابت می‌کند که محصولات اپل صرفا برای ثروتمندان تولید نمی‌شود. کوک اضافه کرده که اپل بیش از ۱ میلیارد محصول فروخته است و با چنین اعداد و ارقامی نمی‌توان گفت صرفا ثروتمندان محصولات اپل را خریداری کرده‌اند. مدیرعامل اپل به این موضوع هم اشاره کرده که اپل با تولید ابزارهایی که به افراد امکان می‌دهد دست به کارهایی بزنند که بدون تولیدات اپل نمی‌‎توانستند، جهان را تغییر داده است.

وقتی تیم کوک از آیفون و آیپدی که زیر ۳۰۰ دلار قیمت دارند صحبت می‌کند احتمالا به آیفون SE با حافظه ۱۶ گیگابایت (۲۸۴ دلار) و آیپد مدل ۲۰۱۷ با حافظه ۳۲ گیگابایت اشاره می‌کند. در عمل باقی آیفون‌ها و آیپدها، حتی آیفون SE با حافظه ۳۲ گیگابایت هم قیمتی بیش از ۳۰۰ دلار دارند. صحبت از قیمت محصولات اپل در حالی شدت گرفته که این شرکت قرار است در دهمین سالگرد معرفی آیفون، آیفون جدیدی معرفی کند که حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. قیمتی که احتمالا برای بخش قابل توجهی از مخاطبان جهانی این شرکت گران به نظر می‌رسد.

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سامان

    با حقوق و ثروتی که ایشون دارن، اصن در جایگاهی نیستن که شرایط یک فردی که این قیمت براش زیاده رو درک کنن. با این اپ ها و آپدیت ها، چطوری میشه گوشی ۱۶ گیگابایتی گرفت؟!
    اینکه با جذابیت های تبلیغاتی یک سری افراد تشویق به خرید محصولات گران (حالا از هر برندی) شدن، دلیل نمیشه واقعا اون قیمت مناسب اون محصول بوده باشه. این لغات کلیشۀ “محصولات جادویی” و” کارهای خارق العاده” هم به نظرم باید دیگه منسوخ بشه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه