آیا گلکسی S9 جک هدفون ندارد؟

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

سال ۲۰۱۷ کم‌کم به پایان خود نزدیک می‌شود. گوشی‌های پرچم‌دار و پرسروصدای امسال هم آمدند و در بازار خودی نشان دادند. حالا نوبتی هم که باشد نوبت سرک کشیدن به وضعیت گوشی‌های سال آینده‌ی میلادی است. طرفداران گوشی‌های سامسونگ در نیمه‌ی اول سال میلادی معمولا منتظر معرفی محصول جدیدی از سری S هستند. به این ترتیب بخش قابل‌توجهی از اخبار و شایعات چندماه پیش رو مربوط به گلکسی S9 خواهد بود.

گلکسی S9 کم‌کم سوژه‌ی داغ رسانه‌ها می‌شود و چند سوال هنوز به دنبال جواب هستند:  آیا سامسونگ برای طراحی S9 ایده‌ی جدیدی دارد یا راه گلکسی S8 را پیش می‌گیرد؟ آیا حسگر اثر انگشت باز هم قرار است کنار لنز دوربین باشد؟ و بالاخره این‌که آیا قرار است گلکسی S9 هم جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را داشته باشد یا سامسونگ به ترند روز پاسخ داده و جک را حذف می‌کند؟

شواهد جدیدی که به دست‌مان رسیده تا حدی به این سوالات پاسخ می‌دهند. به‌تازگی تعدادی طرح اولیه از منابع چینی درز کرده که گویا متعلق به گوشی‌های گلکسی S9 و S9 پلاس هستند. در این تصاویر می‌توانیم برخی جزییات را مشاهده کنیم. از قرار معلوم سامسونگ در پرچم‌داران آینده‌اش از سیستم تشخیص چهره‌ی ایمن‌تری استفاده می‌کند که از تکنولوژی حسگر سه‌بعدی بهره می‌برند. این تغییرات بدون شک در حکم پاسخ سامسونگ در مقابل Face ID اپل است. برای این کار کافی‌ست سامسونگ کمی بیش‌تر روی قابلیت‌های حسگر عنبیه‌ی خود کار کند؛ حسگری که تا به اینجای کار هم حسابی خوش درخشیده. البته هنوز زود است که درباره Face ID قضاوت کرده و دست به مقایسه بزنیم.

طرح‌های لو رفته حکایت از طراحی بسیار مشابه گلکسی S9 با S8 دارند؛ با این تفاوت که حاشیه پایین تقریبا به طور کامل حذف و حاشبه بالایی هم کم‌تر شده است.

درباره‌ی حسگر اثر انگشت، پیش از این شنیده بودیم که سامسونگ قصد دارد در گلکسی نوت ۹ به حسگر اثر انگشتی فکر کند که زیر نمایشگر قرار می‌گیرد اما طرح‌هایی که از آن حرف می‌زنیم، وجود حسگر در قسمت جلوی گوشی و زیر نمایشگر را در گلکسی S9 هم تایید می‌کنند.

اما چیزی که بیش از همه توجه ما را به خود جلب کرده، نبود جک هدفون است. اگر طرح‌هایی که اینجا مشاهده می‌کنید، واقعا مربوط به گلکسی S9 باشند، این یعنی سامسونگ هم بالاخره وارد بازی حذف جک هدفون شده و در نوع خودش اتفاق جالبی است.

در نهایت بد نیست اشاره‌ای هم به دوربین‌های گوشی داشته باشیم: دوربین دوتایی ۱۶ مگاپیکسلی در پشت و دوربین دوتایی ۱۲ مگاپیکسلی برای سلفی. به این ترتیب در دوربین‌های اصلی احتمالا همان لتز تله‌فوتوی نوت ۸ را خواهیم داشت و این خیلی هم خوب است. اما درمورد دوربین سلفی دوتایی چطور؟ آیا قرار است عکس‌های سلفی با زاویه باز داشته باشیم؟ برای یافتن پاسخ باید منتظر بمانیم تا S9 به بازار بیاید.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar امید

    جک هدفون حذف نشه بهتر هست

  2. Avatar سهیل

    کپی کنگ شروع کرد, خوبه حالا وقتی اپل همین کارا کرده کلی ازش ایراد گرفته و مسخرش کرده … 😉

    1. Avatar Ali.S

      محض اطلاع شما باید بگم که zte و چند برند دیگه قبل از اپل جک هدفون رو حذف کردن.
      حالا اونش بماند که اپل کل هیکل آیفون x رو از روی سامسونگ کپی کرده
      از طرفی معلوم نیست که سامسونگ جک هدفون رو حذف کنه ????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه