شما بگویید: آیا گوشی‌های هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو ارزش خرید دارند؟

۳ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
هواوی میت 30

در مورد قابلیت‌های منحصر بفرد و خار‌ق‌العاده و همچنین محدودیت‌های گوشی‌های سری میت ۳۰ هواوی حرف‌های زیادی گفته شد و قضاوت‌های زیادی نیز صورت گرفت. اما در نهایت همه چیز به مصرف‌کننده بستگی دارد که یک گوشی‌ را با تمام محدودیت‌ها و قابلیت‌هایش دوست داشته باشد. بنابراین می‌خواهیم از شما عزیزان بپرسیم چقدر تمایل به خرید گوشی‌های جدید هواوی دارید؟ آیا به طور کلی سری میت ۳۰ ارزش خرید دارند یا خیر؟

در حال حاضر، تمام امید کاربران هواوی و کسانی که علاقه‌مند به خرید گوشی‌های سری میت ۳۰ هستند، به سرویس Huawei Media و AppGallery است که با امتیاز‌های ویژه‌ای که هواوی برای توسعه‌دهندگان در نظر گرفته، بتوانند برنامه‌های مورد نیاز خود را از طریق این برنامه‌ها و سرویس‌ها دریافت کنند.

به طور کلی گوشی‌های سری میت ۳۰ یکی از بهترین و جذاب‌ترین پرچم‌دارانی هستند که می‌توانند تمام نیازهای کاربران، از عکاسی و فیلم‌برداری گرفته، تا بازی کردن، تماشای فیلم و به طور کلی هر چیزی که از یک گوشی هوشمند انتظار می‌رود را به راحتی و بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام دهند.

برای کسانی که به یک گوشی قدرتمند و کارآمد برای رفع نیازهای خود نیاز داشته باشند، محدودیت‌های دولت آمریکا تاثیر خاصی روی انتخاب آن‌ها نخواهد داشت. اما نمی‌توان گفت این محدودیت‌ها که منجر به حذف برنامه‌های رسمی گوگل از این گوشی شده، از جذابیت آن تا حدودی کم نکرده است.

با این اوصاف، اگرچه میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو هنوز به صورت رسمی وارد بازار نشده‌اند، اما جز اینکه از نسخه رسمی اندروید در این گوشی‌ها استفاده نمی‌شود و برنامه‌های گوگل در آن‌ها وجود ندارد، هیچ نقطه ضعف خاصی نمی‌توان در این گوشی‌ها مشاهده کرد!

بیشتر بخوانید: مدیرعامل هواوی به فروش بیش از ۲۰ میلیون گوشی سری میت ۳۰ اطمینان دارد

میت ۳۰ پرو

هواوی میت 30

میت ۳۰ پرو از دو دوربین با سنسور ۴۰ مگاپیکسلی بهره‌مند است. یکی از این دوربین‌ها، از لنز ۴۰ مگاپیکسلی SuperSensing استفاده می‌کند که پیشتر در گوشی P30 پرو نیز شاهد آن بودیم. این دوربین که از لنزی با دیافراگم f/1.6 بهره می‌برد، به سنسور RYYB برای جذب نور بیشتر از محیط نیز مجهز شده که قابلیت لرزشگیر اپتیکال را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

دوربین ۴۰ مگاپیکسلی دوم که با نام Cine Camera شناخته می‌شود، لنزی فوق عریض با اندازه ۱/۱.۵۴ اینچ در اختیار دارد که با اندازه دیافراگم f/1.8 و نسبت تصویر ۳:۲، می‌تواند یکی از قدرتمندترین و شاید بی‌رغیب‌ترین لنزهایی باشد که تاکنون در یک گوشی موبایل مورد استفاده قرار گرفته است. اندازه دیافراگم f/1.8 این دوربین را مقایسه کنید با f/2.2 دوربین خارق‌العاده P30 پرو و f/2.4 آیفون ۱۱ پرو مکس تا ببینید هواوی چقدر در امر دوربین پیشرفت بی‌نظیری داشته است. از آن‌جایی هم که اندازه دریچه دیافراگم مستقیما در جذب نور توسط سنسور دخیل است، می‌توان گفت این گوشی در جذب نور محیط حتی از گوشی P30 پرو نیز بهتر عمل می‌کند! در بخش دوربین تله‌فوتو اما هواوی کمی عقب‌گرد داشته است. دوربین سوم میت ۳۰ پرو قادر است تا ۳ برابر زوم اپتیکال و ۵ برابر زوم هایبرید داشته باشد (مقایسه کنید با P30 پرو با ۵ برابر زوم اپتیکال و ۱۰ برابر زوم هایبرید).

هواوی میت 30

بیشتر بخوانید:‌ گوشی‌های هواوی میت ۳۰ چگونه با فقدان سرویس‌های گوگل کنار می‌آیند؟

در بخش دوربین که هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن می‌ماند اما مسلما ذکر همه آن‌ها از حوصله این متن خارج است. بنابراین می‌پردازیم به نمایشگر ۶.۵۳ اینچی این گوشی با وضوح ۲۴۰۰ × ۱۱۷۶. نمایشگری که حدودا ۸۸ درجه به طرف لبه‌ها متمایل شده که البته با بکار بردن یک سنسور مخصوص، لمس کف دست روی آن بخش هیچ بازخوردی را در پی نخواهد داشت. با این کار، باید گفت در میت ۳۰ پرو به جز کلید پاور در سمت راست، عملا هیچ کلید سخت‌افزاری مشاهده نمی‌شود و باید از روی نمایشگر موارد مختلفی از جمله کم و زیاد کردن صدا و دوربین را کنترل کرد! در بخش بالایی نمایشگر نیز جز حاشیه کوچکی که میزبان دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و یک سری سنسور از قبیل تشخیص چهره سه‌بعدی، سنسور تشخیص ژست‌های حرکتی و … است، حاشیه‌ دیگری مشاهده نمی‌شود.

قلب تپنده این گوشی را نیز محصولی اختصاصی تحت عنوان کایرین ۹۹۰ تشکیل خواهد داد که پردازنده‌ای قدرتمند به نظر می‌آید. باتری این گوشی ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و توسط یک شارژر بی‌سیم ۲۷ واتی و شارژر معمولی ۴۰ واتی شارژ می‌شود. شارژر ۴۰ واتی این گوشی جز شارژر ۴۵ واتی گلکسی نوت ۱۰ پلاس، رقیبی برای خود نمی‌بیند. در آخر هم باید این نکته را اضافه کرد که این گوشی گواهی‌نامه IP68 را در اختیار دارد به این معنی که کاملا ضد آب است.

هواوی میت 30

میت ۳۰

در گوشی میت ۳۰ اما شاهد یک سری تغییرات هستیم. برای مثال در بخش دوربین اصلی همان لنز ۴۰ مگاپیکسلی و زوم ۳ برابری تله‌فوتو را شاهد هستیم، اما برای دوربین فوق عریض آن، هواوی ترجیح داده از سنسوری به بزرگی ۱۶ مگاپیکسل استفاده کنید. بنابراین دیگر خبری از Cine Camera گوشی میت ۳۰ پرو نیست!

در میت ۳۰، نمایشگری ۶.۶۲ اینچی با وضوح ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ را در صفحه‌ای تخت شاهد هستیم که البته آن حاشیه آبشاری جلوی نمایشگر نیز در این گوشی به اندازه محسوسی کاهش پیدا می‌کند. اگرچه تفاوت بین نمایشگر‌های این دو گوشی آنقدرها زیاد نیست، اما به هر حال میت ۳۰ پرو از نمایشگری بهتر و شفاف‌تر بهره می‌برد.

باتری این گوشی درحالیکه از نمایشگر بزرگ‌تری نیز بهره می‌برد، به ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت کاهش پیدا می‌کند اما در بخش شارژر، تمام قابلیت‌های نسخه پرو در این گوشی نیز دیده می‌شود. تنها نقطه ضعف آزاردهنده در میت ۳۰، اخذ گواهی‌نامه IP53 است. به عبارتی باید گفت این گوشی ضد آب نیست و نباید آن را در معرض ورود آب و گرد و غبار قرار داد. هر دوی این گوشی‌ها در نسخه ۵G نیز عرضه شده‌اند که آینده‌ای با سرعت اینترنت بیشتر را تضمین می‌کنند.

با همه این نکات، نظر شما در رابطه با گوشی‌های میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو چیست؟ آیا فقدان نرم‌افزارهای رسمی گوگل می‌تواند بهانه خوبی برای از دست دادن این همه قابلیت شگفت‌انگیز و منحصر بفرد باشد؟

بیشتر بخوانید:‌ طعنه سامسونگ به هواوی میت ۳۰ در مورد سرویس‌های گوگل

منبع: gsmarena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۵ دیدگاه
  1. امیررضا عباس زاده

    هواوی تو این چند سال پیشرفت چشمگیری داشته در حدی که شرکتی مثل اپل نتونسته همچین پیشرفتی رو توی زمان کم رقم بزنه … شاید بعضیا با توجه به تجربه های نچندان خوب در استفاده از محصولات سال های قبل هواوی بگن دیگه هواوی بسه … ولی الان کاملا اوضاع فرق کرده و هواوی کاملا جهت گیری درستی رو انتخاب کرده و گوشی های فوق العاده معرکه ای تولید میکنه کاملا متفاوت با گوشی های قبلنش … درمورد میت ۳۰ باید بگم به شخصه کاملا دارم انتظارش رو میکشم و اصلا برام مهم نیست که سرویسی مثل گوگل روش نباشه و به هواوی ایمان دارم که کمبودش رو جبران میکنه … گوشی های جدید رو ببینید همه دارن از هم دیگه تقلید میکنن و یه گوشی دیگه میدن بیرون … ولی هواوی هر دفه یه چیز جدید داره که بقیه ازش تقلید میکنن از جمله شارژ بی سیم معکوس … امسال هم که با اون اسلوموشن فوق العادش اومده و قطعا سال های بعد تو گوشی های سامسونگ میبینیم که اونم برای این که از هواوی عقب نیفته تو گوشی هاش میزارتش … درباره گوگل هم بگم هواوی خبر داده که دوباره قابلیت باز کردن قفل بوت لودر رو به گوشی هاش اضافه میکنه … این به این معنیه که میتونید بازم از گوگل استفاده کنید !!! دیگه چی بهتر از این ….

  2. امیر محمد

    ایسوس سی ساله که فوق تخصص ساخت مادربرد هست که مادربرد اصلی ترین جز هر دستگاه الکترونیکی هستش ایسوس از اول تأسیس مادربرد میساخت ولی سامسونگ اگه یادتون باشه از اول آبمیوه گیری و اینجور چیزا تولید میکرد مادربرد های سامسونگ ضعیفن و بعد سه چهار سال کاهش سرعت پیدا میکنن نمیدونم چرا بین مردم ایران سامسونگ جا افتاده و سامسونگ میخرن اگه دقت کنین موبایل فروش ها که تو این زمینه ماهر ترن اغلب هیچکدوم سامسونگ ندارن

  3. موجنتا

    اگر ماشین بدون موتور به درد خورد هواوی هم بدون گوگل عالی میشه

    1. محمد

      از گوگل چه استفاده ای میبری خب

    2. shahabmp

      شما یه پراید بدون موتور به من بده برات روش یه موتور مزدا ۳۲۳ میبندم باهاش بنز amg و بیمر ام پاور بزنی تو درگ!!!!!
      اینم جوابت با همون استدلال بی منطقت!!!!!

    3. shahabmp

      عزیز من توی گوشی سیستم عامل که حکم موتور توی ماشینو داره نه سرویساس گوگل، سرویسای گوگل مثل وسایل رفاهی داخل ماشینن مثل کولر و سانروف و سیسه بالابر برقیو …
      البته یه جورایی حکم ایمنی هم داره، مثل ایربگای ماشینای ایران خودرو که قراره موقع تصادف سلامتتو حفظ کنن ولی در عمل مثل گوگل هیچ غلطی نمیکنن موقع تصادف!!!! 😀

      1. 1

        حالا سایپا به درد میخوره او نکه از ایران خودرو بدتره اگه گوگل هیچ غلطی نمیکنه پس مرورگرش به درد نمیخوره اونوقت تو با چی میری سایت????????

  4. علیرضا

    باسلام وادب،به دلیل ظلم،حسادت ورفتارغیرانسانی ونامردی وتمام صفات زشت وناپسندمقامات امریکایی درمواجه بارشدوپیشرفت شرکت هووای کشورچین راجع به برتری ازهمه جهات نسبت به اپل وبه همین میزان نوع اعمال سیاست ورزی امریکادرمقابله باتمامی کشورهاازجمله ایران و…بایدبااعمال رفتارهای عاقلانه،صبورانه وراهبردی ودرخصوص این موضوع با«حمایت ازگوشی های موبایل هووای وامثالهم»ریشه اعمال ورفتارهای تحت رهبری ابلیس،شیاطین وانسانهای شیطان صفت راخشکاندتاراه رابرتمامی ریشه ها وسیره های گمراهی وتباهی که منجربه ترس ازظالمان ودنیاپرستان وجبهه شرک وکفرونفاق وستم به تمامی مردمان ازجمله مظلومان میشود،بست وباعقلانیت،منطق،شکوفایی وتوسعه وباروری افکارواذهان جوامع بشری و…به آنهاآموخت ونشان دادکه مثلاًباخریدگوشی اپل وژست منم منم گرفتن و…اینگونه رفتارهاکه منجربه عادت به « ظلم وکمک به ظالمان»ودرنتیجه افزایش بی رویه فساد،بیکاری،رواج شعلهای کاذب وپرفسادوگناه ازجمله قاچاق وفروش موادمخدر،دزدی،فحشا،خودکشی وتمامی فسادها میشودوبایدراجع به مسائل پیرامون ورفتارخودمسؤول بودودرمحضرخداوندادای تکلیف نمودواگرچنین نشود،سرانجام آن میشودکه دنیاوبرزخ وآخرتی سراسرآتش به همراه خواهدداشت؛چراکه «*خداوندعالمیان درقرآن میفرماید:هیچ چیزدراین دنیایه شوخی وبازیچه نیست وای انسان دربرابرهمه اعمالت مسؤولی ودرجای دگردرقرآن مجیدمیفرماید:ولیکن ای «محمّد»اکثرمردم*آگاه*نیستند»؛باتشکرازصبوری ومعرفتتان…

    1. shahabmp

      تکتیییییییررررررررررررر!!!!!! 😀 😀
      اینستاگرام کافی نبود براتون اینجا هم پیداتون شده!!!!!!!!! عجب!!!!

  5. مازیار

    سلام به نظر گوشی های هواوی بهترین گوشی هایی هستند که من تاحالا داشتم وبه نظر من ارزش خرید را دارن

  6. saeid_biologist

    این سوال دو تا جنبه داره. اینکه هواوی توی جهان ارزش خرید داره یا ایران. به نظر من هواوی با تولید گوشی بی‌کیفیتی که چند سال پیش تولید میکرد هنوز خاطره بدی در ذهن مردم ایران داره و برند هواوی را به گوشی‌های ارزان و کم کیفیت‌تر از سامسونگ و اپل میشناسند. به همین دلیل حتی اگر بحث تحریم آمریکا هم برداشته بشه باز هم در شرایطی که میت ۳۰ قیمتی تقریبا برابر با پرچمداران سامسونگ و اپل داره خیلی ارزش نداره بخریش چون موقع فروشش خیلی ارزون بر میدارن

  7. Amir

    من تا الان ۹ مدل از گوشی های هواوی رو داشتم ، واقعا عالی هستن
    من همیشه ۲تا گوشی موبایل داشتم و دارم . اکثر برند ها رو تا امروز داشتم ، سونی ، سامسونگ ، اچ تی سی ، سری لومیای و n900 نوکیا و چندین مدل مختلف از اپل از جمله ایفون ایکس
    بهترین گوشی هایی که داشتم اول نوکیا بوده بعد هواوی

  8. mehran

    من که دو تا گوشی هوای میت اس و ۹ خریدم هر دو خراب شدن .میت اس اسپیکرش سوخت و میت ۹ هم صفحه اش هاله مینداخت مجبور شدم با ضرر زیاد بفروشم تا اخر عمرم هم هیچ محصولی از این برند نمیخرم .

  9. shahabmp

    من برای میت ۳۰ پرو خیلی هیجان دارم، اون دوربین ۴۰ مگاپیکسلی فوق عریضش که اسمشو گذاشته cine camera به نظر من قراره یه تحول توی فیلم برداری با گوشی های موبایل ایجاد کنه، حالا بماند عکاسی فوق عریضی بهتون میده که هیچ گوشی دیگه ای حتی نزدیکشم نیست. دوربین اصلیش هم که جوابشو پس داده قبلا، دوربین تله فوتو هم درسته دیگه زوم ۵ برابری آنالوگ و هیبرید ۱۰ و نمیده ولی هنوزم زوم هیبریدی ۵ برابر میده که با توجه به استفاده از دو تا سنسور ۴۰ مگاپیکسلی در کنار سنسور تله فوتو برای این زوم بعید میدونم زوم هیبریدیش از نظر کیفیت هیچ تفاوتی با زوم آنالوگ داشته باشه! درباره سرویس های گوگل هم میشه جایگزینشون کرد. من همین الان هم برای ایمیل هام از نرم افزار یاهو استفاده مسیکنم که میتونی توش از هر سرویس ایمیلی ایمیل اد کنی. برای مسیریابی از waze استفاده میکنم و برای نصب برنامه هم معمولا از اپ بازار استفاده میکنم برای مرورگر هم از فایرفاکس یا اوپرا، درواقع همین الان هم تقریبا استفاده ای از سرویسای گوگل نمیکنم!

  10. Ebrahim

    چه عقل سالمی هوتوی رو بخاطر برنامه های مزخرف گوگل ول میکنه؟ من تجربه استفاده از گوشی های هواوی رو داشتم و میگم بهترین تجربه من بوده و یقین دارم مین سی هم همینه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه