آیفون‌های ایرانی‌ها تا دو هفته دیگر خاموش می‌شوند؟

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از سوالات مهم کاربران در روزهای اخیر این است که با اجرای طرح رجیستری موبایل چه اتفاقی برای گوشی‌هایی که در اختیار دارند می‌افتد. تا امروز در اغلب خبرهای منتشر شده خوانده‌ایم که حتی پس از اجرای طرح، گوشی‌های موجود مجاز شناخته می‌شوند و مشکلی نخواهند داشت. امروز هم معاون رگولاتوری گفته طرح رجیستری را به گونه‌ای اجرایی می‌کنیم که برای مردم هزینه‌ای نداشته باشد و برای گوشی‌های موجود نیز مشکلی ایجاد نکند.

به گزارش «خبرگزاری فارس» حسین فلاح جوشقانی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اظهارنظری اعلام کرده است: ما اکنون حدود دو ماه است که طرح آزمایشی را انجام دادیم اما از آنجایی که در ابتدا ابعاد کار برای خود ما نیز مشخص نبود حدود ۱۴ ، ۱۵ آزمایش باید انجام می‌دادیم که ۱۰ ، ۱۲ آزمایش انجام شده و دو ، سه مورد از آزمایش های اساسی باقی مانده است .

به گفته این مقام مسئول پیش‌بینی این بوده که تا پایان مهر طرح آزمایشی تمام شود اما با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده تا پایان مهر طرح آزمایشی تمام نخواهد شد. او به این نکته هم اشاره کرده که رگولاتوری در پی این است که این طرح را به گونه‌ای اجرایی کند تا برای مردم هزینه نداشته باشد و برای گوشی‌های موجود هم مشکلی پیش نیاید.

اما روز گذشته اظهارنظر دیگری هم از طرف رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی منتشر شد که با آنچه معاون رگولاتوری اعلام کرده هم‌خوانی ندارد.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی در گفتگو با خبرگزاری «کسب‌وکار» در بخشی از سخنانش می‌گوید: متاسفانه باید اضافه کنم از دو هفته آینده و با ورود رسمی محصولات، گوشی‌های آیفونی که تا قبل از این تاریخ خریداری شده باشد، مشمول طرح رجیستری شده و خاموش خواهند شد.

به این ترتیب وضعیتی که برای گوشی‌های آیفون در اختیار کاربران پس از اجرای طرح رجیستری پیش خواهد آمد هنوز تا حدی مبهم است.

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۹ دیدگاه
  1. Avatar حسین

    اگر از کسی هم قطع شد . میاند یک پولی می گیرند تا دوباره وصل بشد . اما امیدوارم اگر قرار ایفون به صورت رسمی بیاد . مثل سایر دنیا ادم وار بیاد . قشنگ بیاد یک مغازه ‌ی شیک با استاندارد ها و چیدمان اپل بزند ، پوشش خدمات پس از فروشش را انجام بدهد .
    اگر رسمی بیاد قیمتش از بازار سیاه الان خیلی بهتر می شود .

    1. Avatar امیر

      یکی از دلایلی کههرگز اپل نخریدم همین مسخره بازیاشه.
      خیلی از مردم آیفون میخرن و اپل نمایندگی نمیزنه.
      ولی سامسونگ و الجی نمایندگی رسمی دارن…

  2. Avatar اميرحسين

    رئیس اتحادیه نظرش در مورد قیمت قابل قبوله ولی از نظر فنی معاون رگولاتوری میتونه نظر بده

  3. Avatar رامتین

    سلام دوستان خواهش میکنم کمکم کنید
    من میخوام آیفون ۷ پلاس بخرم ۱۲۸…. یکی از دوستانم از دوبی میتونه برام بیاره….
    لطفا کمکم کنید با توجه به اینکه میگن قراره تا ۲ هفته دیگه طرح رجیستری فعال یشه من دست نگه دارم؟ و اینکه برای اینکه مشکل آنلاک بودن نداشته باشه باید به دوستم بگم چه مدلی رو بیاره و به چیا حواسش باشه؟
    لطفا راهنماییم کنید هر چه سریع تر

  4. Avatar مهدی

    ایران توانایی خاموش کردن موبایل آیفون رو نداره. حالا ببینید.

    1. Avatar Behnam

      دوست عزیز منظور از خاموش کردن ، اون چیزی نیست که شما با فشردن کلید پاور انجام میدید
      وقتی گوشی موبایل روی شبکه اپراتور ثبت نشه و با هیچ سیم کارتی آنتن دهی نداشته باشه ، عملا یعنی بلااستفاده میشه.

  5. Avatar احمد

    سلام من ۳ روز پیش ۶S گرفتم آیا جزو رجیستری هس یا ن؟

  6. Avatar مهمان

    کلا ۲۰ میلیون گوشی تو کشور روشنه، که ده میلیونش اسمارتفونه که اونم ۹/۵ میلیونش اندرویده. از پونصدهزارتای بقیه گیریم که ۳۰۰هزارتاش ایفون باشه، بقیش هم تایزن و لینوکس و ویندوز و بلکبری و … از اونجایی که دیر خراب میشه حدود سه چهارمش ایفون..۴s,5,5s موند ۷۵۰۰۰ تا که اونهم اصلا رقمی نیست. پس ممکنه این ۷۵۰۰۰ تا انتن ندن و چیزی هم نمیشه اگه فقط۱۰۰۰ تا شهر رو حساب کنید میانگین هر شهر میشه ۷۵ عدد ایفن رجیستر نشده. اینا هم خیلی بخوان دادو بیداد کنن نهایتا گلوشون خشک میشه و دیگر هیچ.

    1. Avatar saman

      جالبه یعنی توی کشور ۸۰میلیونی فقط ۲۰میلیون گوشی وجود داره و فعال هست؟!!!
      اونم تو این مملکت که بچه ۶ساله گوشی داره و ۱۸سال ب بالا هم ک معمولا حداقلش ۲تا گوشی رو باید داشته باشند,،اون وقت این اطلاعات رو از کجا آوردین؟ منبعش رو بگین ممنون میشم

    2. Avatar ehsan

      ۳۰۰ هزارتا ایفون!!!!!! یعنی واقعا ۳۰۰ هزار تا ایفون داریم؟؟؟؟؟

    3. Avatar Mohammad

      دار ی اشتباه حساب میکنی داداچ

    4. Avatar رضا

      دوست عزیز فقط امسال ۳۰ میلیون گوشی فروخته شده،تعداد ایفون ها هم شاید ۱۵ میلیون بشه

  7. Avatar Mehdi

    با سلام یعنی چی ! ما نمیتونیم ۲ سال صبر کنیم تا یک شرکت بصورت رسمی بیاره ایفون ۷ من شخصا ۳ روز بعد از فروش جهانی خریدم به امید اینا باشیم باید ۴ ماه صبر کنیم تا بیاد خوب ینی چی این کاراشون 😐

  8. Avatar ارشیا

    ینی چه.مسخرشو در اوردن.۱درصد شانس داشتیم ایران به دنیا نمیومدیم

  9. Avatar حسین

    یعنی چی؟ مسخره شو در آوردن. روزی که رفتم آیفون خریدم بدون هیچ پنهان کاری و این که دارم جرم انجام میدم، رفتم مقازه موبایل فروشی جلو چش مردم آیفونمو خریدم و از مقازه در اومدم. هیچ حرفی هم از رجیستری احقانه نبود.

  10. Avatar Javad

    باتشکر از دیجی کالا مک بخاطر اطلاع رسانی تون. این طرح شامل ایفون های ۷و۷پلاس میشه نه ایفون های قدیمی تر خیالم راحت شد همین الان اطلاع رسانی کرد دیجی کالا دمتون گرم خدا خیرتون بده باتشکر

  11. Avatar سينا احمدنژاد

    خاموش که نمیشن و نمیتونن هم بکنن منظور نویسنده اینه که رجیستر نمیشن…

  12. Avatar Nima

    ایا واقعا این خبر واقیعت داره و رسمی هست ،،،،، یعنی همه ایفون هایی که تا قبل از ریجستر شدن خرید کردیم خاموش میشن ؟؟؟ فقط زود بگید ؟؟؟ اقا واقیعت داره ؟

    1. Avatar ي اين كاره

      نه بابا همچین چیزی نیست باور نکن

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه