آیفون با وجود رمزعبور هم امن نیست؛ مراقب گوشی‌هایتان باشید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اگر فکر می‌کنید با فعال‌کردن رمزعبور، آیفون‌تان حسابی امن شده و دست کسی به اطلاعات‌تان نمی‌رسد بد نیست این خبر را بخوانید.

براساس یک گزارش که وبسایت DigiWorthy منتشر کرده مشخص شده که iOS یک نقص امنیتی جدید دارد که امکان می‌دهد هر هکری رمزعبور را دور بزند و به تصاویر و عکس‌هایی که در گوشی‌تان ذخیره‌ کرده‌اید، تماس‌ها و لاگ مربوط به پیام‌های‌تان دسترسی پیدا کند.

احتمالا برای خیلی‌ها تصاویر شخصی موجود در گالری‌شان حتی از اطلاعات مالی‌شان هم حساس‌تر است و به‌بیرون درز کردن‌ آن‌ها می‌تواند عواقب وخیم‌تری برای‌شان داشته باشد. اما یک نکته مهم و مثبت درباره این نقص جدید امنیتی این است که هکرها برای استفاده از آن باید حتما به آیفون فرد دسترسی فیزیکی داشته باشند. اما اگر دسترسی فیزیکی به گوشی و دسترسی به Siri فراهم شود، هکر می‌تواند کارش را تمام و کمال انجام دهد.

این نقص مربوط به آیفون‌هایی است که سیستم عامل iOS 8 یا نسخه‌های جدیدتر روی آن‌ها نصب شده‌اند.

برای پیش‌برد این شیوه از هک‌کردن گوشی باید به آیفون فرد تلفن زد، اگر هکر شماره گوشی‌ای که در اختیار دارد را نداشته باشد هم با دسترسی به Siri و پرسیدن سوال «?Who am I» شماره تماس به دست می‌آید. پس از زنگ زدن به گوشی آیفونی که قرار است هک شود با زدن بر روی Message و سپس Custom وارد صفحه ارسال پیام جدید می‌شوید. در این مرحله با فشردن دکمه هوم Siri را فعال کرده و دستور می‌دهید «Turn on voice Over». سیری این پیام را تایید می‌کند و پس از آن باید دوباره به صفحه ارسال پیام بازگردید.

در این مرحله با زدن چندین باره بر روی نواری که اطلاعات تماس در آن قرار می‌گیرد و به شکل هم‌زمان کلیک کردن بر روی کیبورد باعث می‌شوید آیفون دچار مشکل شود و بهتان اجازه دهد که در نوار مربوط به اطلاعات تماس تایپ کنید در حالی که در شرایط عادی و با وجود قفل بودن گوشی نباید قادر به تایپ در این نوار باشید. سپس دوباره از سیری می‌خواهید که «Turn off voice Over» و دکمه هوم را می‌فشارید.

حال به جاهای جالبی رسیده‌اید. در بخش مربوط به اطلاعات تماس حروف اول یک نام را وارد کنید و پس از آن بر روی آیکون گرد i که کنار شماره تماس هست کلیک کنید. پیش بروید و سعی کنید یک تماس جدید بسازید و بعد افزودن عکس را برای آن تماس انتخاب کنید، با کلیک کردن بر روی انتخاب عکس وارد گالری فردی می‌شوید که گوشی‌اش در حال هک شدن است. در واقع بدون داشتن رمزعبور توانسته‌اید وارد گالری شوید. البته ممکن است این ترفند بر روی بعضی از آیفون‌ها جواب ندهد ولی آزمایش‌ها نشان داده که این شیوه برای دور زدن رمزعبور بسیاری از آیفون‌ها جواب داده است.

شرکت اپل هنوز درباره این نقص در آیفون پاسخی نداده است اما می‌شود حدس زد که اپل تا کنون از این نقص اطلاع نداشته و احتمالا به زودی بروزرسانی‌های جدیدی برای رفع آن عرضه خواهد کرد. به هر حال فعلا خطر هک شدن گوشی‌تان وجود دارد بنابراین باید مراقب باشید که حتی با وجود رمزعبور، گوشی را در معرض دسترسی افراد نامطمئن قرار ندهید.

منبع: Digiworthy

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar حسن

    ویندوز فون نه در پشتی داره نه میترکه نه هنگ میکنه.
    خیلی عالی ! یک !

  2. Avatar محمد حسین

    فقط HTC
    ایفون بنداز دور.

  3. Avatar عليرضا

    من این روشو چندین بار امتحان کردم تو قسمت custom اصلا siri بالا نیومد چه برسه که بخوام بهش بگم turn on voice over
    iosگوشیم هم۱۰.۱.۱
    یا این روش اشتباهه یا بصورت یک باگ بوده که الان رفع شده

  4. Avatar پوریا جعفرزاده

    آیفون هم شد گوشی؟اپل فقط به فکر پول در آوردنه.با اون سیستم عامل مسخرش.
    فقط ال جی.لااقل یکم احترام برای مشتریاش قائل هستش.گوشی هاش هم که خیلی عالیه.

  5. Avatar reza ch

    آخه ایفونم شد گوشی
    فقط سامسونگ 🙂

  6. Avatar میلاد

    نهههههه
    آیفون خییییلی امنه
    اه اه اه اندروید خیلی نا امنه
    درسته اندروید خیلی امکانات بیشتری داره و شخصی سازی های بسیار زیادی داره و کار باهاش هم خیلی راحته و … ولی چون آیفون امنیتش خیییلی بالاست من فقط از آیفون استفاده میکنم !!!!

    1. Avatar ح.م

      بله اون بالا داریم میبینیم 😐

  7. Avatar محمد حسن مهرابی

    دوستان عزیز توجه کنید اینها همگی بک دور back door یا در پشتی هستند که شرکتها برای خودشان میگذارند تا در موقع لزوم بتوانند به راحتی وارد گوشی شوند

    این کارها چیزی نیست که کسی به صورت اتفاقی متوجه اش شود و از قبل به عنوان یک در پشتی در داخل سیستم عامل پیش بینی شده اند

    در ویندوز هم از این بک دور ها زیاد بوده و هست و هر از چندی چند تا از آنها لو میرود و شرکت ها هم به این راحتی ها زیر بار نمیروند

    1. Avatar علی

      بیایید واقع بین باشیم مطمئن باشد این بک دور نیست چون اولا بک دور باید گوشی رو باز کنه نه این که فقط به گالری دسترسی داشته باشه دوما هیچ شرکتی این ریسک رو نمیکنه که از بک دوری استفاده کنه که نیازی به هیچ نرم افزاری نداره و فقط با چند تا کلیک باز میشه چون ریسکش خیلی زیاده و اگه اتفاقی یا حتی با درز اطلاعت از شرکت منتشر بشه اطلاعات کاربراش به خطر می افته.قطعا بک دور هایی میذارن که با استفاده از نرم افزار های خودشون و اون هم روی سخت افزاری مخصوص به خودش که در انحصار اون شرکت هست عمل کنه. این واقعا خیلی مسخرست که تصور کنیم اگه اپل خواست ایفونی رو باز کنه فقط چند بار روی جا های خاصی میزنه بعد گوشی باز میشه! نه نرم افزاری نه تکنولوژی لنحصاری ای! به هر حال اگه یک میلیونیوم درصد هم احتمال بدیم که بک دور باشه باز فقط اسم مشکل رو عوض کردیم و من واقعا نمیتونم از سیستم عاملی هرچند (به فرض)امن که چنین بک دور های ضایعی داره استفاده کنم.

  8. Avatar علی

    آیفونه دیگه
    سیبی بیش نیست….
    ایفون فقط بدرد باز کردن در میخوره 🙂

    1. Avatar Parham

      بهتر از اینه که تو دستمون بترکه

      1. Avatar علی

        من راجب سامسونگ حرف زدم؟ خودم طرفدار htc ام داداش
        فقط htc
        آیفون تصویری مفت نمی ارزه. موافقا لایک کنن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه