قفل یک آیفون دیگر هم بدون کمک اپل باز شد

۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ظاهرا ماجراهای اپل و FBI تمامی ندارد. این سازمان که در مورد متهم حادثه سن‌برناردینو از اپل ‌خواست یک آیفون ۵c را باز کند در یک مورد جدید خواستار باز کردن گوشی آیفون ۵s یک فروشنده مواد مخدر در بروکلین شده بود. اما بر اساس جدیدترین اخبار دادستان‌های فدرال دیگر نیازی به کمک اپل ندارند و برای بار دوم و بدون نیاز به کمک اپل موفق شده‌اند قفل این گوشی را هم باز کنند. گرچه وزارت دادگستری درباره نحوه باز کردن این آیفون جدید چیزی نگفته است اما برخی منابع اطلاعاتی در گفتگو با وال استریت ژورنال گفته‌اند که متهم این پرونده یعنی «جان فنگ» خود کلمه عبور آیفون را در اختیار ماموران قرار داده. او پیش از این ادعا کرده بود کلمه عبور را فراموش کرده است.

app-2

باید دید از گوشی این متهم اطلاعات ارزشمندی استخراج خواهد شد یا مثل ماجرای سن‌برناردینو باز کردن آیفون بی‌ثمر خواهد ماند. البته با توجه به این‌که خود متهم کلمه عبور را در اختیار ماموران قرار داده احتمال وجود اطلاعات حساس در این گوشی چندان زیاد نیست. شاید نقطه مثبت ماجرا برای FBI این باشد که دست کم این بار بیش از یک میلیون دلار پول خرج باز کردن یک آیفون نکرده است.

وزارت دادگستری در تمام این موارد تاکید دارد که این اتفاقات نوعی بدعت‌گذاری برای فشار همیشگی به اپل برای باز کردن قفل هر دستگاهی نیست بلکه صرفا پرونده‌های مشخص و موردی هستند که در آنها به کمک اپل احتیاج دارند.



منبع: PCMag

‌‌کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. سعيد

    من با نظر میثاق واقعا موافقم واقعا اپل چه کرده که هر کس دنبال اینه که یه نقص ازش پیدا کنه و خوشحال بشه اینجور آدما یا پول گرفتن آیفونو ندارن حسودیشون میشه بدجور یا طرفدار برنداى دیگه (اغلب سامسونگ)هستند که چون گوشی هاى خودشون(سامسونگ)توش هنگ و باگ به وفور دیده میشه بدجور تو کمین اند که یه سوژه از آیفون ببینند و اونو مسخره کنند ولی اینو خوب بدونند چه سامسونگ چه هر برند دیگه ای به گرد پاى اپل هم نمیرسند.

  2. '

    چرا همه خلافکارا ایفون دارن؟
    شاید به خاطر اینکه امنیت براشون مهم بوده

  3. حامد

    قابل توجه اپل پرستان داخلی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! که تا دیروز داشتند پز میدادند که اپل امنیت داره!!!!
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    1. ميثاق

      واقعا اپل چه کرده که با کوچکترین لغزش بقیه خوشحال میشن. یه چیزی توو مایه های منچستر یونایتد توی جزیره !

    2. ابوذر

      دوست عزیز
      امنیت تعریف داره
      برای باز کردن این قفل نیاز به سازمان مثل اف بی ای هست و هزینه ای برابر یک میلیون دلار
      یادمون باشه که قفل غیر قابل نفوذ وجود نداره
      فقط بحث توانایی فرد نفوذ کننده و زمان وهزینه لازم جهت نفوذ هست، که اگر با انواع قفلهای موجود بر روی اندروید مقایسه بشه حتما تفاوت بسیار محصوص خواهد بود
      با تشکر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه