آیفون یکی از مقامات عالی رتبه کاخ سفید هک شد

۱۷ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در میانه اخبار مداومی که ظرف یک سال گذشته درباره کاخ سفید و دولت جدید ایالات متحده آمریکا منتشر شده خبر جدیدی درباره احتمال هک شدن گوشی یکی از مسئولین عالی رتبه کاخ سفید رسانه‌ای شده است.

ظاهرا جان اف. کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید پس از رسیدن به این منصب، آیفون خود را پیش کارکنان بخش IT ساختمان دفتر اجرایی کاخ سفید برده و آن‌ها متوجه شده‌اند احتمالا آیفون او برای ماه‌ها هک شده بوده

ظاهرا جان اف. کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید پس از رسیدن به این منصب، آیفون خود را پیش کارکنان بخش IT ساختمان دفتر اجرایی کاخ سفید برده و آن‌ها متوجه شده‌اند احتمالا آیفون او برای ماه‌ها هک شده بوده (زمانی که کلی هنوز وزیر امنیت ملی بوده است). بدترین سناریویی که ممکن است برای دولت آمریکا اتفاق افتاده باشد این است که هکرها برای ماه‌ها به میکروفون و دوربین موبایل جان اف. کلی به شکل کامل دسترسی داشته‌اند. در این صورت ممکن است هکرها تمام مکالمات مهم در جلسات امنیتی را ضبط و شنود کرده باشند.

گفته شده که وقتی گوشی هوشمند رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید مورد بررسی قرار گرفته معلوم شده بسیاری از قابلیت‌های گوشی از کار افتاده است. در این موقعیت بخش IT کاخ سفید احتمال داده گوشی هک شده باشد و به همین دلیل زمانی که آقای کلی به کاخ سفید وارد شده یک گوشی امن به جای آیفونش تحویل گرفته.

منبع: Politico


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    این هم از آیفون که میگن امنیت خیلی بالایی داره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه