تولید آیفون SE تنها ۱۶۰ دلار هزینه داشته

۱۸ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یک گزارش از موسسه تحقیقاتی IHS نشان می‌دهد که تولید آیفون SE که حدود ۴۰۰ دلار به فروش می‌رسد برای شرکت اپل تقریبا ۱۶۰ دلار هزینه داشته است.

از آنجا که آیفون SE شباهت بسیاری با آیفون ۵s دارد می‌توانید قاب‌ها و برخی از لوازم جانبی قدیمی خودتان را برای این گوشی جدید هم دوباره به کار ببرید. مهم‌ترین تغییرات این گوشی جدید درون آن اتفاق افتاده نه در بدنه آن. شرکت تحقیقاتی IHS هم روی بخش‌های داخلی این گوشی دست گذاشته و آن را مورد بررسی قطعه به قطعه قرار داده. نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهند هزینه تولید این گوشی برای شرکت اپل تقریبا ۱۶۰ دلار از آب درآمده است.

علاوه بر صفحه نمایش ۴ اینچی برای کسانی که به مد جدید صفحه نمایش‌های بزرگ عادت نکرده‌اند، باید گفت یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آیفون SE که می‌تواند از مزیت‌های آن در فروش محسوب شود قیمت آن است. اینکه برای یک گوشی با قابلیت‌های بالای سخت افزاری ۳۹۹ دلار پول بدهید می‌تواند برای بعضی مشتری‌ها جذاب به نظر برسد. در واقع از نظر برخی کارشناسان، اپل یک گوشی قدرتمند مثل آیفون ۶s را در قالبی کم هزینه‌تر برای مصرف‌کنندگان عرضه کرده.

app2

بر اساس یافته‌های شرکت IHS، آیفون ۱۶ گیگابایتی SE که ۳۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است با در نظر گرفتن هزینه قطعات و تولید آن برای شرکت اپل حدود ۱۶۰ دلار هزینه داشته. این گزارش همچنین افزایش قابل توجه حاشیه سود اپل بر اساس افزایش حافظه داخلی را تایید می‌کند.

در طول سال‌های گذشته بسیاری از مصرف‌کنندگان اپل از این شرکت درخواست کردند تا امکان افزایش حافظه داخلی را در گوشی‌هایش لحاظ کند اما تمامی این تقاضاها به در بسته خوردند. البته عجیب هم نیست چون برای داشتن یک آیفون SE با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی باید ۱۰۰ دلار بیشتر بپردازید یعنی ۴۹۹ دلار. طبیعتا این افزایش قیمت بیشتر از ایجاد امکان افزایش حافظه داخلی، به سود شرکت اپل است. جالب است بدانید آیفون SE با حافظه ۶۴ گیگابایتی که ۱۰۰ دلار گران‌تر از نسخه ۱۶ گیگابایتی آن است برای اپل فقط ۱۰ دلار (این رقم پیش از این ۱۲ دلار اعلام شده بود) گران‌تر از آب در می‌آید و این شرکت آن را ۱۷۰ دلار تولید می‌کند.

‌‌

منبع: PhoneArena



کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. امیر حسین

    خیلی قیمت بالا میشه ۴۰۰دلار خیلی گران هست باید ۳۰۰دلار باشه
    بد بیاد داخل ایران دوبرابر میشه

  2. احسان نیک

    بله دیگه تا وقتی که کاربرانی هستن که مثل بت این کمپانی و محصولات الکی گرونشو میخرنو واسش سر رو دست میشکنن و واس خاطر یه سیب گاز زده باید سود بالایی نسیبش بشه خداروشکر که هیچ وقت گول این سیب گندیده رو نخوردم????

  3. Mohsen

    من کلا از ایفون خوشم نمیاد ولی قسم میخورم این مدل بیاد بگرم یه کد٣دارم چند ساله استفاده نمیکنم بندازم توش شاید اهنگ هم بریزم باهاش گوش کنم

  4. Ali S

    واقعا که عجیبه سامسونگ با این که ۲۵۵ دلار صرف ساخت s7 کرده ولی باز به صرفه تر از اینه

    1. سینا جون :-)

      ۲۵۵ دلارو داره میده شیشصدو خورده ای کجاش به صرفه تره؟

  5. امین

    تنها هزینه تولید یک محصول ملاک نیست. شرکت های بزرگ هزینه های خیلی بزرگی هم دارند که درآمد حاصل از فروش محصولاتشون باید اون ها رو هم پوشش بده.

  6. احسان

    اونوقت تو ایران هم همون قد میکشن روش

  7. Ali seven

    واقعا چرا قیمتش تو ایران دو برابر !!!؟

  8. حسام

    پس چرا تو ایران دو سه برابر ه قیمتش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. سیتی سازه

    اپل با توجه به نام خودنه تنها در آیفون بلکه در همه محصولاتش حاشیه سود بسیار بالایی دارد

    1. مونا

      نوش جانش…. وقتی اپل باعث میشه کلاس و شخصیتت بهتر باشه، حقش هست…

      1. امیرحسین مصطفوی

        کلاس و شخصیتی که بخواد با یه کالای مصرفی مثل آیفون بالا و پایین بره، چه ارزشی داره؟
        در ضمن کلاس و شخصیت دو مسیله ذاتی هستند و به این راحتی قابل تغییر نیست.
        با احترام امیر

      2. Erfan Nzr

        حرفتون بسیار بسیار قشنگ بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه