[MWC 2016] آینده‌ی بازی‌های موبایل با گلکسی S7 محقق می‌شود

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در کنفرانس رونمایی از جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ، استودیوی بازی‌سازی «اپیک‌ گیمز» با همکاری سامسونگ و یک گلکسی S7، آینده‌ی بازی‌های موبایل را به تصویر کشید.

سامسونگ گلکسی S7 مثل کامپیوترهای بازی، یک سیستم خنک‌کننده‌ی مایع دارد.

استودیوی بازی‌سازی اپیک ‌گیمز با خود یک دموی فنی به همراه آورده بود. این دموی فنی که توسط موتورپایه‌ی «آنریل انجین ۴» ساخته شده بود، از اولین نرم‌افزارهایی است که از رابط برنامه‌نویسی Vulkan استفاده می‌کند. رابط برنامه‌نویسی Vulkan به ساخت نرم‌افزارهای گرافیکی و سه‌بعدی که نیاز به منابع سخت‌افزاری زیادی ندارند کمک می‌کند.

«تیم سویینی» (Tim Sweeney)،‌ مدیرعامل استودیوی بازی‌سازی «اپیک گیمز»، در بیانیه‌ای درباره‌ی دموی جدیدشان گفته است: “رابط برنامه‌نویسی Vulkan، این امکان را فراهم می‌کند تا گرافیک کنسول‌های بازی را به دستگاه‌های موبایل بیاوریم. سامسونگ هم با گلکسی S7 در این بخش پیشگام است.”

سویینی هم‌چنین از آنریل انجین ۴ به عنوان اولین موتورپایه‌ای که از رابط Vulkan پشتیبانی می‌کند نام برد و گفت که این موتورپایه‌ی زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد انقلاب در گرافیک بازی‌های موبایلی فراهم می‌کند.

ProtoStarUnrealEngine

امکان بازتاب اجزای نور بدین صورت روی یک دستگاه موبایلی سابقه نداشته است.

سامسونگ گلکسی S7 مثل کامپیوترهای بازی، یک سیستم خنک‌کننده‌ی مایع دارد. البته این سیستم خنک‌کننده در مقایسه با سیستم‌هایی که اوورکلاک‌بازها استفاده می‌کنند، بسیار ساده و کوچک‌تر است.

می‌توانید در ادامه، دموی فنی که اپیک‌گیمز روی گلکسی S7 اجرا کرده است را ببینید. قابلیت‌های گرافیکی آنریل انجین برای موبایل روی این ویدیو مشخص شده‌اند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع:‌ Gamespot

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar سام

    باز سامسونگ حرف زد

    خوبه که چیینی نیستند

    1. Avatar مهدی

      سوادت رو ببر بالا جناب . سامسونگ واسه کره است نه چین

  2. Avatar مسعود

    سلام به همه عزیزان
    دوستان لطفا انقدر با تعصب در باره یک برند صحبت نکنید هر شرکت یا برندی مثل سامسنگ اپل سونی و… ویژگی های خاص خودشون رو دارن وهر کدوم دارای نقاط قوت و ضعفی هستن که طبیعی هستش
    تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت بوده و همیشه هم در انحصار یک شرکت خاص باقی نمی مونه. در واقع هر شرکت ممکنه از فناوری خاص خودش در محصولاتش استفاده کنه که باعث تمایز اون محصول نسبت به بقیه می شه
    به نظر بنده هر کدوم از این برند ها در جایگاه خودشون حرفی برای گفتن دارن و به این سادگیا نمی شه گفت کدوم یکی از بقیه بهتره.
    همگی اینو می دونیم که انتخاب یک محصول توسط یک کاربر به سلیقه و نوع نیاز اون شخص بستگی داره.
    ببخشید اگه حرف هایی که زدم خیلی تخصصی و فنی نبود

  3. Avatar Next is Now

    خیلی جالبه که همه ی کمپانی های بزرگ دنیا به همکاری با سامسونگ رو آوردن از فیسبوک تا اپیک گیمز !
    گرافیک بازی ها بی شک روی S7 فوق العاده و ورای سایر پرچمداران خواهد بود

  4. Avatar میلاد

    گرافیک بازی چه ربطی به سامسونگ داره هه هه خنده دارترین حرفه بخدا…

    تا اونجایی که ما میدونیم برای داشتن گرافیک خوب باید رم و سی پی یو خوب باشه…که سامسونگ نه تنها اینارو نداره که از رقیبش ج۵ عقب افتاده..

    بنچمارکا هم نشون داده که فعلا جی ۵ از هر لحاظ اوله.. اگزینوس سامسونگ که افتضاح بار آورده و اونایی که غیر از آمریکا زندگی میکنن باید با یه گوشیه ضعیف روبرو باشند منجمله ایرانیای عزیز..

    حالا سامسونگ بره تبلیغات بیخود بکنه که آره ما کولینگ نصب کردیم تو اس ۷… خب که چی؟ فقط بلده جو بده کاره دیگه ای بلد نیستو توو چنته نداره.

    1. Avatar علی جوادی

      گرافیک بازی چه ربطی به سامسونگ داره؟خب مهندس!این اولین باره که رابط برنامه‌نویسی Vulkan به دنیای موبایل اینگونه راه پیدا کرده…
      نکنه قبلش تو آیفون بوده…بخدا جوک میگه این دوستمون در حد لالیگا…شما که طرفدار آیفونی تو صفحات سامسونگ چکار میکنی؟
      نکنه رم و سی پی یوی سامسونگ از اپل کمتره حتما؟؟یا شایدم به سیستم عامل بدون لگ و هنگتون!مینازین که با تاریخ عوض کردن و شارژ کردن و تعمیر به یک آجر پاره ی فلزی که با باد خم میشه تبدیل میشه…ال جی به هیچ وجه یارای مقابله با سامسونگ رو نداره و تو هیچ تستی تا الان قوی تر نبوده…تو بنچمارکی که تا الان اومده و آیفون اگه از لحاظ گرافیک بهتر عمل کرده;فقط به دلیل استفاده از رزولوشنی هست که تو گوشیهای ۵ سال پیش از این رزولوشن استفاده میکردن…وگرنه اگه اون صفحه نمایش مسخره ی بی کیفیتش رو ارتقا بده به پای گوشیهای ۵۰۰ هزارتومنی اندروید هم نمیرسه…
      در ثانی بنچمارک اسنپ دراگون ۸۲۰ سامسونگ از ال جی بهتر عمل کرده و اون بنچمارک; مقایسه اگزینوس و اسنپ دراگون بوده که اختلاف فاحشی ندارند…من خودم از پردازنده اگزینوس سامسونگ در اس ۵ استفاده میکنم که به مراتب بهتر از اگزینوس همین مدله و دی جی کالای عزیز هم در نقد و بررسی اس ۵ بهش اشاره کردن…مطمئنا پردازنده ی سامسونگ برتر از اسنپ دراگون خواهد بود و اخبارش رو خواهین شنید…من خودم ترجیح میدم پردازنده ی اسنپ دراگون رو انتخاب کنم;چون با یگ بوگاتی سرو کار داریم که هر چی تلاش کنیم نمیتونیم به سرعت آخرش برسیم;چون جاده ی پیش روی ما توان مقابله با چرخهای بوگاتی رو نداره;تا ۱۰ سال دیگه هم بازی و نرم افزاری ساخته نخواهد شد که بتونه از حداکثر قدرت بوگاتی گوشیها;سامسونگ گلکسی اس ۷ استفاده کنه…
      شما برو گوشیهای برادر چین رو بخر که یک لوگوی سیب کرم زده رو به ایرانی های ما غالب میکنه
      استاد میرزایی گل;خواهش میکنم نظرم ثبت بشه که این دوست هر جا از صفحات سامسونگ نظرات مهندسی وار ! ندن…دنیا به قدرت این اعجوبه اعتراف کرده و اینها….
      ممنون از شما و با آرزوی موفقیت برای شما و دی جی کالا و سامسونگ معظم

    2. Avatar حسین

      اقای میلاد چی به تو میرسه بابت این همه تبلیغات منفی درباره سامسونگ
      چقدر بهت میدن که میایی این حرف ها رو میزنی

  5. Avatar Hamid

    گرافیک رو نگااااااااااااااااااااا،

    1. Avatar امين

      سلام.
      اینکه همش یه فیلم بود. روی کامپیوتر من با یه مانیتور معمولی هم دیدمش. همینطور روی گوشی SII خودم.
      باید اصلش رو در حال رندر آنلاین نشون بدن. اینکه ساعتها طول بکشه تا یه فیلم اینطوری رندر بشه چه فیاده داره. آواتار و فاینال فانتزی که از این طبیعی تر هستن.

      1. نکته این جاست که این فیلم نیست، بلکه رندر هم‌زمانه! (Realtime Render)
        (یا حداقل این حرفیه که سامسونگ و اپیک گیمز زدن. اگر از ما می‌شنوین، هیچ وقت بازی‌ها به زیبایی دموهای فنی نشدن. نمونه‌اش دموی Samaritan برای آنریل انجین ۳ بود. تا حالا حتی یه بازی هم روی آنریل انجین ۴ ندیده‌ایم با اون حد کیفیت.)

      2. Avatar امير

        دوستان من اینجا اضافه کنم برای دوستان که انریل انجین موتور بازی سازیه و این دمو یل تایم هست، با رندر فیلم بسیار متفاوته و اصلا با اون مقایسه نکنین! نمیتونم مقیاس برای مقایسه بهتون بگم ولی خیلی خوبه قدرت خوبی داره!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه