ابرخودروی Czinger 21C در ژنو رونمایی می‌شود؛ شکارچی بوگاتی و کوئنیگزک

۳ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ابرخودروی Czinger 21C

با نزدیک شدن به زمان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو، بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک خود را برای رونمایی از جدیدترین محصولات خود آماده می‌کنند. استارتاپ Czinger Vehicles یکی از این شرکت‌ها است که قصد دارد از ابرخودرویی بسیار هیجان‌انگیز در ژنو پرده‌برداری کند.

ابرخودروی استارتاپ لس‌آنجلسی برای اشاره به قرن بیست و یکم، ۲۱C (برگرفته از عبارت ۲۱st Century) نامگذاری شده است. اولین چیزی که در برخورد با این اتومبیل پیشرفته جلب توجه می‌کند، طراحی کاملا ایرودینامیک آن است. کاپوت بسیار کوتاه، عرض کم کابین و گلگیرهای متورم برخی از شاخصه‌های ظاهری ۲۱C هستند. اگر بخواهیم به موارد بیشتری اشاره کنیم، باید ویژگی‌های دیگری چون چراغ‌های جلوی عمودی، شکاف‌های حجیم روی گلگیرها، چراغ عقب سرتاسری و باله بسیار بزرگ (در نسخه مخصوص پیست) را نام ببریم.

کابین ۲۱C ظرفیت حمل دو سرنشین را دارد. مثل مدل جاودانه و به‌یادماندنی مکلارن F1، فرمان مربعی شکل این ابرخودرو نیز در وسط تعبیه شده است؛ اطلاعات مورد نیاز راننده هم از طریق دو نمایشگر که یکی از آنها پشت فرمان و دیگری در سمت چپ داشبورد قرار دارد، ارائه می‌شود.

ابرخودروی Czinger 21C

اما آنچه که ابرخودروی ۲۱C را از رقبای خود متمایز می‌کند، مشخصات فنی فوق‌العاده و رکوردهای حیرت‌انگیز آن هستند. این راکت زمینی نیروی خود را از پیشرانه‌ای هیبریدی دریافت می‌کند. قلب اصلی این پیشرانه را یک موتور ۲.۸۸ لیتری V8 توئین توربو که در قسمت میانی شاسی نصب شده، تشکیل می‌دهد. این موتورِ میل لنگ تخت می‌تواند تا ۱۱۰۰۰RPM دور بگیرد؛ دو موتور الکتریکی هم که روی محور جلو قرار دارند، با آن همکاری می‌کنند. وظیفه انتقال قدرت در این ابرخودروی هیجان‌انگیز را گیربکس هفت سرعته سکوئنشال بر عهده دارد.

به گفته استارتاپ Czinger Vehicles پیشرانه ۲۱C در مجموع توانایی تولید ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت را دارد. از آنجایی که این ابرخودروی فیبرکربنی وزنی برابر با ۱۲۵۰ کیلوگرم دارد، هر اسب بخار قدرت تولیدی پیشرانه باید یک کیلوگرم وزن را جابجا کند؛ به عبارت بهتر نسبت قدرت به وزن ۲۱C معادل یک به یک است که در صنعت خودرو رکوردی کم نظیر محسوب می‌شود.

با تکیه بر چنین مشخصات خیره‌کننده‌ای، ۲۱C در عرض تنها ۱.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. عبور از مرز سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت هم نیازمند فقط ۱۵ ثانیه زمان است. جالب اینکه استارتاپ آمریکایی رکورد صفر تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت و توقف کامل از این سرعت بالا را ۲۹ ثانیه اعلام کرده، برای مقایسه بد نیست بدانید این زمان در مقایسه با رکورد ۳۱.۴۹ ثانیه که قبلا توسط کوئنیگزگ اگرا RS ثبت شده، بیش از دو ثانیه بهتر است! رکورد شگفت‌انگیز دیگر به زمان ۸.۱ ثانیه برای درگ یگ چهارم مایل مربوط می‌شود. اما جالب‌تر از همه این‌ها رکورد حداکثر سرعت ۲۱C است، چرا که به گفته سازنده این هیولای هیبریدی توانایی دستیابی به نهایت سرعت ۴۳۲ کیلومتر در ساعت را دارد.

در کنار نسخه خیابانی، Czinger Vehicles برنامه‌هایی را برای ارائه نسخه مخصوص پیست نیز تدوین کرده است. در این نسخه وزن خودرو به ۱۲۱۸ کیلوگرم کاهش یافته و بر ایرودینامیک بیش از پیش تاکید شده است. گفته می‌شود هنگام حرکت با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت، نسخه مخصوص پیست ۷۹۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین (downfore) تولید می‌‌کند. این رقم برای نسخه استاندارد ۲۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.

شایان ذکر است ابرخودروی Czinger 21C سوم مارس (۱۳ اسفند) در ژنو به نمایش گذاشته خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی‌ها از این خودرو فقط ۸۰ دستگاه با قیمت پایه ۱.۶ میلیون دلار تولید می‌شود.

منبع: carscoops

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه