ابزاری رایگان برای از بین بردن باج‌افزار WannaCry معرفی شد

۱ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در چند وقت اخیر باج‌افزار WannaCry بسیاری از سیستم‌های ویندوزی در کشورهای مختلف را آلوده کرده است. بسیاری از این کامپیوترها هم در سازمان‌های مختلف بوده‌اند و اکثرا هم از ویندوز ۷ استفاده می‌کردند. این باج‌افزار در ابتدا توسط سازمان NSA ساخته شده بود؛ اما توسط گروهی هکر به اسم The Shadow Brokers دزدیده شد. این باج‌افزار با هدف قرار دادن یکی از نقاط ضعف سیستم عامل ویندوز به سیستم کاربران حمله می‌کرد و هارد را رمز گزاری می‌کرد. پس از این کار پیامی روی صفحه نشان داده می‌شد که از کاربران می‌خواست برای از بین بردن این باج افزار ۳۰۰ دلار پرداخت کنند. اگر این پول را پرداخت نکنید، نمی‌توانید به اطلاعات‌تان دسترسی پیدا کنید.

مایکروسافت با عرضه به‌روزرسان‌های مختلف سعی کرد از گسترش پیدا کردن این باج‌افزار جلوگیری کند؛ اما عدم کاربران در به‌روزرسانی کامپیوترهایشان باعث شد که تعداد سیستم‌های آلوده افزایش پیدا کند. باج‌افزار WannaCry در حال حاضر در ۱۵۰ کشور دنیا دیده شده است.

امروز یک ابزار رایگان به نام Wanakiwi معرفی شد که به کاربران اجازه می‌دهد این باج‌افزار را از بین ببرند و به اطلاعات کامپیوتر خودشان دسترسی پیدا کنند. این برنامه رایگان برای این ساخته شده تا بتواند هارد دیسک‌های رمزگذاری شده را به حالت اول برگرداند. براساس اطلاعات منتشر شده این برنامه روی سیستم‌های عامل ویندوز XP، ویندوز ۷ و ویندوز ۲۰۰۳ کار می‌کند.

البته هیچ تضمینی برای اینکه برنامه Wanakiwi روی همه سیستم‌های آلوده کار کند وجود ندارد.

منبع: Arstechnica

‌‌‌
telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar شهرام

    این کار مستلزم اینه که به هیچ عنوان سیستم رو ریست نکنی و یا فایلی روی هارد کپی یا نوشته نشه، یعنی عملا کاربردی نیست 😐

  2. Avatar عبداله محمودنیا

    سلام امیدوارم این ابزار Wanakiwi ضد باج خواهی بتواند با موفقیت نسبت به دفع این باج افزار اقدام نماید.
    درصورت امکان چگونگی نصب این ضد باج افزار را اعلام فرمایید.
    با تشکر
    محمودنیا

  3. Avatar سیدحسین هاشمی

    ای کاش لینک سورسش رو هم میگذاشتید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه