اتحادیه‌ی اروپا سنگین‌ترین جریمه‌ را برای گوگل در نظر می‌گیرد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل در هفته‌ی آینده با یک جریمه‌ی سنگین از سوی اتحادیه‌ی اروپا روبه‌رو می‌شود. به گزارش روزنامه‌ی تلگراف، کمیسیون اروپا (کمیسیون مسئول پیشنهاد قوانین و اجرای تصمیم‌گیری‌ها در اتحادیه‌ی اروپا) در پی رسیدگی به پرونده‌ی سو‌استفاده‌های گوگل، این شرکت را به پرداخت جریمه‌ی ۳ میلیارد یورویی (معادل ۳.۴ میلیارد دلار) محکوم خواهد کرد.

کمیسیون اروپا می‌تواند گوگل را تا مبلغی معادل درآمد یک‌دهم فروش سالانه‌اش جریمه کند که طبق آمارها تا حدود ۶ میلیارد دلار هم گزارش شده.

داستان از این قرار است که ظاهرا گوگل از بازاری که به‌واسطه‌ی دامنه‌‌اش به دست آورده، سواستفاده می‌کند و به‌صورت غیرقانونی سرویس خرید خود را در اینترنت نسبت به سایر رقبایش ارتقا می‌دهد. همچنین گزارش شده که این شرکت از جست‌وجوی کلمه‌ی «مونوپولی» توسط کاربران، به‌نفع سرویس‌های خود استفاده کرده است. هرچند که گوگل این موضوع را به‌کلی انکار کرده اما این ماجرا تازه نیست و به گزارش رویترز قریب به هفت سال است که فعالیت‌های مشکوک به سواستفاده‌ی گوگل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیش‌ترین مبلغ جریمه‌ای که تا امروز توسط کمیسیون اروپا تصویب شده، مربوط به جریمه‌ی ۱.۱ میلیارد دلاری شرکت اینتل در سال ۲۰۰۹ بوده است. حال آن‌که گفته شده این کمیسیون می‌تواند گوگل را تا مبلغی معادل درآمد یک‌دهم فروش سالانه‌اش جریمه کند که طبق آمارهای موجود در بیش‌ترین حالت می‌تواند چیزی حدود ۶ میلیارد دلار باشد. البته جزییات سقف مجاز مبلغ جریمه هنوز مشخص نیست اما به‌هرصورت این رقم بسیار بزرگ خواهد بود.

روزنامه‌ی تلگراف در این‌باره می‌گوید گوگل باید علاوه بر پرداخت جریمه از طرفداری از سرویس‌های خود در مقابل سرویس‌های رقیبانش منع شود؛ چرا که این‌دست تخلف‌ها نه‌تنها در سرویس خرید بلکه در همه‌ی دسته‌بندی‌های محصولات گوگل وجود دارد.

از سوی دیگر کارشناسانی از اتحادیه اروپا هم به‌طور جداگانه مشغول تحقیق روی تخلفات اندروید هستند و معتقدند گوگل با در اختیار گرفتن برخی اپلیکیشن‌هایی که به‌صورت پیش‌نصب روی سیستم‌عامل اندروید وجود دارند، به رقیبانش صدمه می‌زند.

این‌طور که معلوم است به‌زودی یک سروصدای حسابی از جنگ میان گوگل و اتحادیه‌ی اروپا درمی‌آید.

منابع: Reuters , The Verge , Engadget

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه