فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار با موفقیت به ایستگاه فضایی متصل شد

۱۲ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
دراگون سرنشین‌دار

فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار ساعاتی پیش با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد. دراگون سرنشین‌دار که روز گذشته به فضا پرتاب شده بود پس از ۲۷ ساعت سفر در مدار زمین به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید.

فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی قرار است در ساعت ۱۷ امروز برای اولین بار وارد این فضاپیما شوند.

دراگون سرنشین‌دار به مدت پنج روز به ایستگاه فضایی متصل خواهد بود و در نهایت روز جمعه با چتر نجات در اقیانوس فرود خواهد آمد.

این اولین بار است که یک فضاپیمای شرکت اسپیس ایکس به طور مستقیم به ایستگاه فضایی متصل می‌شود. پیش از این فضاپیمای دراگون باری این شرکت با کمک بازوی روباتیک و تحت کنترل فضانوردان به ایستگاه فضایی متصل می‌شد.

البته هنوز یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر دراگون سرنشین‌دار باقی مانده است. بازگشت فضاپیما به زمین از مهم‌ترین مراحل پروازهای سرنشین‌دار است. ورود به جو مهم‌ترین نگرانی ایلان ماسک، مدیر شرکت اسپیس ایکس، است. هرچند شبیه‌سازی‌های کامپیوتری نتایج خوبی را به همراه داشته‌اند اما باید دید روز جمعه در واقعیت چه اتفاقی خواهد افتاد.

اگر اولین ماموریت دارگون سرنشین‌دار که Demo-1 نام گرفته با موفقیت به پایان برسد باید به زودی منتظر پرواز آزمایشی بعدی باشیم. پس از آن و در ماموریت Demo-2 دو فضانورد ناسا همراه با این فضاپیما به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام خواهند شد. طبق برنامه ماموریت Demo-2 اوایل تابستان سال آینده انجام خواهد شد؛ درست پس از گذشت هشت سال از آخرین پرواز شاتل‌های فضایی در سال ۲۰۱۱. از سال ۲۰۱۱ تا کنون هیچ فضانوردی از خاک آمریکا به فضا اعزام نشده است و در حال حاضر سفر فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی با فضاپیمای سایوز روسیه انجام می‌شود.

اکنون ناسا در تلاش است تا با همکاری با شرکت‌های فضایی خصوصی بار دیگر اعزام فضانوردان را از خاک آمریکا انجام دهد. علاوه بر اسپیس ایکس شرکت بوئینگ نیز در حال ساخت فضاپیمای سرنشین‌دار است و احتمالا تا ماه آینده اولین پرواز آزمایشی بدون سرنشین آن انجام شود.

عکس کاور: لحظه‌ی اتصال فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار به ایستگاه فضایی بین‌المللی.

منبع: Space

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه