اتومبیل‌های BMW و Nissan به دستیار هوشمند کورتانا مجهز می‌شوند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دو شرکت Nissan و BMW در نمایشگاه CES 2017 اعلام کردند که با همکاری مایکروسافت از هوش مصنوعی «کورتانا» (Cortana) در اتومبیل‌های خودشان استفاده خواهند کرد. نیسان همکاری مستقیمی با مایکروسافت آغاز کرده تا بتواند سرویس‌های حمل و نقل خودش را به کورتانا و آفیس ۳۶۵ مجهز کند.  نیسان ویدیویی هم از شکل کارکرد کورتانا روی اتومبیل‌های خودش منتشر کرده است. در ادامه می‌توانید ویدیوی منتشر شده را ببینید:

در این ویدیو نشان داده می‌شود که راننده به چه صورت می‌تواند از کورتانا درخواست کمک کند. کورتانا می‌تواند مسیرهای مختلف به راننده پیشنهاد کند و حتی مسیر نزدیک‌تر را هم اعلام می‌کند. حتی این امکان را هم دارد که نقشه‌های جدید را دانلود کند.

cortananissan

شرکت BMW هم از این دستیار صوتی در اتومبیل‌های خودش استفاده می‌کند. BMW گفت که راننده می‌تواند از طریق صفحه نمایشی که روی داشبور خودرو قرار گرفته با کورتانا در ارتباط باشد. کورتانا می‌تواند به راننده بگوید که چه برنامه‌هایی در پیش دارد و یا خبرهای مهم را بخواند.

مایکروسافت گفته تا آخر سال ۲۰۱۷ نمونه‌ی پیش نمایش سرویس Connected Vehicle Platform خودش را که شامل کورتانا برای اتومبیل‌های مختلف می‌شود را منتشر خواهد کرد. مایکروسافت چند وقت پیش به این موضوع اشاره کرد که کورتانا در آینده روی وسیله‌های مختلف مانند یخچال، توستر و حتی آب‌ گرم‌کن‌ هم قرار می‌گیرد.

منبع: The Verge

‌‌‌

telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    نیسان واقعا سیر پیشرفتی خوبی رو داره دنبال مینماید
    بی ام هم بد نیس

  2. Avatar کامیار

    خوبه، گرچه به قدرت گوگل نمبرسه، ولی باعث میشه گوگل خوابش نبره و حرکتی جدید کنه. در کل مایکی فعلا عددی نیست ولی به عنوان حریف تمرینی بد نیست…

  3. Avatar hamed

    درسته شاید به قدرت مندی رقبا نباشه اما بهترین خصلتش اینه که کراس پلتفرمه، روی همه سیستم عامل ها هست و همه با هر گوشی بهش دسترسی دارن و می تونن ازش استفاده کنند…این یکی از زرنگی های مایکروسافت در ساخت هوش مصنوعی بود….به نظرم انتخاب خوبی کردن

    1. Avatar وحید

      اتفاقا همه کارشناسا به قدرتمندی کورتانا اذعان دارن؛ شاید تنها مولفه سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل باشه کهبی قید و شرط برتر از رقبای اندروید و آی او اس هست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه