BMW M2 2023 رونمایی شد؛ جذاب و قدرتمند

۲۱ مهر ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
BMW M2 2023

BMW از نسخه‌ی ۲۰۲۳ M2 رونمایی کرد که به‌عنوان آخرین خودروی غیر الکتریکی سری M یک کوپه‌ی قدرتمند را در ظاهری جذاب به نمایش می‌گذارد.

پیش از این نمونه‌های اولیه‌ استتار شده می‌دانستیم که BMW M2 2023 ظاهری چاق خواهد داشت و حالا رونمایی از آن نشان می‌دهد که این حدس‌ها درست بوده است.

طراحان «بی‌ام‌و» (BMW) قصد داشتند با معرفی آخرین خودروی غیر الکتریکی سری M این برند، حرف نهایی را برای این روند تغییرات بزنند و به همین دلیل با یک نمای جلوی کم‌ارتفاع و عریض شروع کردند که در تمام خطوط افقی اغراق شده است. با گذر از زبان طراحی M2 CS، خطوط مستقیم و لبه‌های تیز در نسخه‌ی تازه‌ی خودرو غالب هستند.

BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023

جلوپنجره کلیوی-شکل معروف بی‌ام‌و به‌صورت کشیده و بدون قاب قرار گرفته و چراغ‌های جلو از LED به‌صورت تک خط بهره می‌برند. یک جفت فرورفتگی عمیق، بخش بالایی را از ورودی هوای سه‌گانه‌ی پایینی که همه به شکل مستطیل‌های افقی هستند، جدا می‌کند.

در بدنه‌ی جانبی خودرو، طراحی کمی نرم‌تر می‌شود. فاصله‌ی چرخ‌ها به اندازه‌ی کافی بزرگ هست که بتوان ظاهر آن را مطابق با روند طراحی BMW M4 دانست. این شامل ۶۳.۷ اینچ در جلو (با افزایش ۱.۵ اینچ نسبت به M2 قبلی) و ۶۳.۲ اینچ در عقب (با افزایش ۰.۱۶ اینچ) می‌شود که با عرض ۷۴.۳ اینچی M4 هم مطابقت دارد.

BMW M2 2023
BMW M2 2023

طول خودرو با ۱۸۰.۳ اینچ (۴۵۷.۹۶ سانتی‌متر)، حدود ۴.۱ اینچ (۱۰.۴۱ سانتی‌متر) بلندتر از قبل است. ارتفاع خودرو هم با ۰.۳ اینچ (۰.۷۶) کاهش به ۵۵.۲ اینچ (۱۴۰.۲ سانتی‌متر) رسیده است. فاصله‌ی بین دو محور هم به ۱۰۸.۱ اینچ (۲۷۴.۵۷ سانتی‌متر) می‌رسد که ۲.۱ اینچ (۵.۳۳ سانتی‌متر) طولانی‌تر از آخرین M2 است. این فاصله‌ی اضافی فضای پای بیشتری در جلو و عقب فراهم می‌کند، هرچند هنوز هم به اندازه‌ی کافی ایدئال نیست.

نمای عقب همان عناصر نسخه‌ی قبلی را به‌صورت اغراق شده به نمایش می‌گذارد. یک فرورفتگی شاخص‌تر تقریبا جایگزین اسپویلر قبلی شده است. لبه‌ی پایینی صندوق عقب دیگر در داخل سپر جای نمی‌گیرد بلکه این دو بخش، با خطوط صاف از هم جدا می‌شوند و سپر مانند یک میله‌ی متقاطع قرار گرفته است.

BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023

دریچه‌های هوای خروجی دیگر وجود ندارند و به جای آن شبرنگ‌های مستطیلی عمودی تعبیه شده است. وجود دیفیوزر هم به‌نظر می‌رسد صرفا یک کار تزئینی به‌عنوان قاب اگزوز چهارگانه‌ای باشد که از یک صداخفه‌کن عریض بیرون می‌آیند. همه چیز در طراحی BMW M2 2023 بسیار جدی است.

زیر کاپوت کشیده‌ی خودرو، موتور شاخص سری M یعنی موتور توربوی دوقلو و شش سیلندر خطی S58 قرار گرفته است که ۴۵۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ۴۸ اسب بخار بیشتر از M2 Competition و ۹ اسب بخار بیشتر از M2 CS است، در حالی که هر سه گشتاور یکسانی دارند.

این موتور توربو شش سیلندر در دورهای کمی بالاتر از قبل به این اعداد دست پیدا می‌کند، به‌طوری که حداکثر قدرت به جای ۵۲۳۰ دور در دقیقه که در نسخه‌ی کامپتیشن بود، در ۶۲۵۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور به جای ۲۳۵۰ دور در دقیقه در ۲۶۵۰ دور در دقیقه صورت می‌گیرد و حد نهایی هم ۷۲۰۰ دور در دقیقه تعیین شده است.

BMW M2 2023

این قدرت توسط یک جعبه دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی یا هشت سرعته‌ی اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. چرخ‌ها هم به جای سایز ۱۹ اینچی در جلو و عقب، به‌صورت یک جفت چرخ آلیاژی سبک ۱۹ اینچی «جت بلک» (Jet Black) با لاستیک ۲۷۵/۳۵ برای جلو و یک جفت چرخ آلیاژی سبک ۲۰ اینچی با لاستیک ۲۸۵/۳۰ برای محور عقب طراحی شده‌اند.

این ابعاد بزرگ‌تر در عقب، بیشتر از شتاب، برای بهبود هندلینگ کاربردی است. به گفته‌ی بی‌ام‌و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۳.۹ ثانیه در مدل اتوماتیک و ۴.۱ ثانیه در مدل دستی است.

BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023

این در حالی است که M2 CS با گیربکس هفت سرعته‌ی اتوماتیک دو کلاچه، دارای شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۸ ثانیه است و در نسخه‌ی کامپتیشن هم با گیربکس مشابه، این عدد به ۴.۲ ثانیه می‌رسد.

چنین زمان‌های نزدیکی قطعا به این واقعیت مرتبط است که BMW وزن خالص را برای نسل دوم M2 جدید ۳۸۱۴ پوند (۱۷۳۰ کیلوگرم) با گیربکس دستی و ۳۸۶۷ پوند (۱۷۵۴ کیلوگرم) با گیربکس اتوماتیک درنظر گرفته است. M2 قبلی با جعبه دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی ۳۶۰۰ پوند (۱۶۳۳ کیلوگرم) وزن داشت.

کمک‌های عملکردی استاندارد برای بهترین تجربه‌ی رانندگی، شامل دستیار تعویض دنده بر اساس دور در خودروهای مجهز به گیربکس دستی، دیفرانسیل اکتیو M، سیستم تعلیق تطبیقی ​​M، فرمان دو حالته و حالت M Drive Professional با ده گزینه‌ی کنترل کشش است.

سیستم ترمز دو حالته که بر همه چیز حاکم است، مجموعه‌ای از ترمزهای شش پیستونی دارد که از دیسک‌های ۱۵ اینچی را در جلو استفاده می‌کند و در عقب از کالیپرهای تک پیستونی با روتورهای ۱۴.۶ اینچی بهره می‌برد.

BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023
BMW M2 2023

فضای داخلی BMW M2 نسخه‌ی ۲۰۲۳ دارای صندلی‌های اسپرت بازطراحی شده‌ی سری M با تکیه‌گاه‌های جانبی برجسته‌تر است که چرم مشکی یا شرابی «ورناسکا» (Vernasca) و نشان نورانی M در آن‌ها جلوه‌گری می‌کند.

«بسته‌ی کربن» (Carbon Package) هم به‌صورت اختیاری دردسترس است که مجموعه‌ای از صندلی‌های سطلی کربنی جدید در آن جایگزین نسخه‌ی معمولی شده‌اند و ۲۴ پوند (۱۰ کیلوگرم) نسبت به صندلی‌های اسپرت M وزن کم‌تری دارند و در عین حال از امکاناتی مانند چرم «مرینو» (Merino)، تنظیم برقی، گرم‌کن و نشان‌های نورانی M2 هم بهره می‌برند.

پکیج کربنی همچنین به جای سقف شیشه‌ای که ۲۰ درصد بزرگ‌تر از قبل است، از سقف کربنی برای کاهش وزن، پدال‌های تعویض دنده‌ی از جنس فیبر کربن برای مدل‌های مجهز به گیربکس خودکار و تزئینات کربنی در سرتاسر کابین استفاده می‌کند.

سیستم‌های راحتی و ایمنی استاندارد شامل کنترل فاصله‌ی پارک، کروز کنترل پویا، هشدار برخورد جلو با درگیر کردن ترمز و همچنین هشدار خروج از خط می‌شوند. کروز کنترل فعال با ویژگی Stop & Go هم فقط در خودروهای دارای جعبه دنده‌ی خودکار هشت سرعته قابل انتخاب است.

پالت رنگ استاندارد این خودرو شامل سفید آلپاین، سیاه یاقوت کبود متالیک، خاکستری بروکلین متالیک، قرمز تورنتو متالیک و آبی زاندفورت خاص M2 می‌شود. عرضه‌ی جهانی M2 جدید در آوریل ۲۰۲۳ انجام خواهد شد و قیمت اولیه‌ی آن ۶۲۲۰۰ دلار به اضافه‌ی هزینه ۹۹۵ دلاری تحویل به مقصد خواهد بود که در مجموع ۶۳۱۹۵ دلار را شامل می‌شود و بدین ترتیب حدود ۳۳۰۰ دلار بیشتر از نسل گذشته است.

عکس‌ها: BMW M2 2023
Credit: BMW

منبع: Autoblog

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه